Het is nu di aug 19, 2025 16:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe kopen
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2015 19:42 
Nieuw

Ik ben aan het twijfelen tussen 2 auto's.

Ik kan een mooie, nette gebruikte BMW 535d kopen met 75000 km op de teller, M-pakket, bomvol met allerlei leuke speeltjes, en goede garantie of een nieuwe Dodge RAM 1500.

Mijn voorkeur gaat dan uit naar een 5.7 Hemi op LPG. Nadeel van de crew cab vind ik de relatief korte laadbak, maar kortere variant kom ik in NL niet tegen.

Op dit moment heb ik twee mooie gevonden. Eén staat bij US Car Center Pietersen (iemand ervaring mee??), de andere ergens in het noorden van het land (kan hem even niet terugvinden :( ). Nu woon ik in het midden, dus qua afstand maakt het niet veel uit.

Vreemd vind ik alleen dat de auto bij Pietersen completer lijkt (o.a. luchtvering) maar ruim 10.000,= goedkoper is.

Kan iemand dit verschil verklaren?

Hoe is het bij Dodge met garantie geregeld. Kan ik onderhoud (deels) zelf doen, ben ik verplicht bij een dealer te gaan.

Wat moet ik qua onderhoudskosten verwachten in vergelijk met een 535d? Jaarkilometrage zal ca. 40.000km zijn. De Dodge gaat uiteraard op grijs kenteken, dat is wat lastig voor de 535d. De 535d haalt ca. 35.000km tussen twee servicebeurten, maar in verband met de garantie mag ik er zelf niets aan doen. Daar heb ik nu nog niet veel mogelijkheden voor, maar als we straks verhuisd zijn wel (nu alleen de tijd nog)

Qua aanschafprijs zijn de auto's vergelijkbaar en de BMW is natuurlijk wel leuk speelgoed voor de ritten op de Autobahn :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe kopen
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2015 21:39 
Trucker

volgens mij zijn er geen 2 auto's die verder uit mekaar liggen :D
denk dat met die afstanden de bmw wel goedkoper rijd.
kwa service interval en verbruik.

Laatst bijgewerkt door Diesel-power op zo maart 22, 2015 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2015 22:34 
Heavy Trucker

Als je hier over twijfelt...lekker voor de BMW gaan. :D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2015 23:21 
Heavy Trucker

Vreemd vind ik alleen dat de auto bij Pietersen completer lijkt (o.a. luchtvering) maar ruim 10.000,= goedkoper is.

dat lijkt me rijkelijk veel,over wat voor uitvoeringen gaat het precies :?:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2015 0:07 
Nieuw

Ik heb even gezocht naar de twee modellen:

http://www.pietersen.us/vehicle/ram-150 ... ern-brown/

http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 3-109cf607

Ik zie dat die laatste een Sport is, geen Laramie en inmiddels is verkocht. Maar ik meen dat hij voor 48000,= te koop stond.

Met wat voor verbruik moet ik rekening houden? Een kennis heeft een F11 535d, maar het opgegeven verbruik van gemiddeld 6.3/100km haalt hij in de praktijk bij lange na niet. Het praktijkverbruik ligt net als bij de E61 op rond de 9 liter per 100 km of 1 op 11. Aangezien wij min of meer dezelfde stevige rijstijl hebben en ik weleens met zijn auto rij, weet ik dat dit verbruik bij mij ongeveer hetzelfde is.

Ik heb wel gezien dat de afschrijving van een Dodge aanzienlijk lager is dan van een BMW ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2015 0:19 
Heavy Trucker

Opties
Nederlandse navigatie
Tonneaucover in kleur
LPG onderbouw
Trekhaak 3.500 kg
Side bars
Bedliner

deze opties komen nog bij de prijs op,uiteindelijk gewoon een offerte aanvragen,en geen appels met peren vergelijken :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2015 0:22 
Heavy Trucker

ik zie nu pas dat je je nog niet voorgesteld hebt,is wel gebruikelijk hier op het forum kijk in het welkomtopic :!: :!:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2015 1:11 
Trucker

Volgens mij scheelt een 8bak automaat niet heel veel in verbruik, als ik het vergelijk met mijn 2009 hemi, dan kun je bij een zware voet gerust nog een liter of 5 a10 per 100km in verbruik erbij tellen tegen over de bmw.( en dan spreek ik over benzine) voor lpg zal dit iets hoger liggen.
Maar als je rustig 90 tot 110 rijdt kun je in de ecostand net 1 op 10 halen ( op benzine).
Aangezien ik veel binnen door rij ligt mijn gemiddelde meestal ronde de 1:7,5

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 17:42 
Nieuw

Hoi Michel,

Dat vind ik eigenlijk niet eens tegenvallen. Heb dit weekend een test gezien van RTL met een Hemi 5.7 met 8-bak en Werner Budding had het over een verbruik van 1 op 5 à 6.

http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-autowereld-1 ... 5dbe5d3e1e

Een vriend van me heeft jaren geleden een Chevy gehad met 6-cilinder op LPG en hij moest moeite doen om aan de 1 op 5 te komen.

Maar nu we het toch over verbruik hebben ...

Heeft iemand ervaring met rijden op aardgas? Als je dat 's nachts van je eigen gasfornuis af kunt tappen met een compressortje tank natuurlijk voordeliger dan ooit :wink:

Op diverse filmpjes van Amerikaanse pick-up en SUV rijders heb ik installaties gezien die waterstof produceren tijdens het rijden, en ook Mythbusters heeft weleens laten zien dat een benzinemotor probleemloos op waterstof loopt (zij deden het zelfs puur dacht ik). Sommigen claimen een daling in het verbruik van 50%.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 19:03 
Pro Trucker

Ik rij met een 5.7 hemi uit 2011 op benzine met 5 bak.
Heb dat eco geneuzel uit laten zetten en bij goed door rijden haal ik 1 op 5 en bij wat rustig aan doen 1 op 6,5.
Zo'n nieuwe met 8 bak zal vast 1 op 7,5 kunnen halen.
1 op 10 geloof ik weinig van...
En die verhalen over 50% besparing met bijvb.waterstof zijn volgens mij allemaal fabels.
Zal vast kunnen als je 20.000€ in de motortechniek steekt.Zou ik lekker benzine van kopen. :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 20:34 
Trucker

ik heb wel die 8-speed sinds een jaartje en daarvoor ook de 5 speed gehad

bij mij loopt hij wel wat zuiniger tussen de 1 op 7 en 1 op 8 meestal

1 op 10 ga je nooit halen denk ik, echt een hard rijder ben ik ook niet.

maar als je graag boven de 150 rijd dan zou ik zeker niet voor een dodge gaan. Op zich liggen ze prima op de weg maar vergeleken bij een bmw is natuurlijk heel wat anders. Ik denk dat de meeste mensen die dodge rijden het een hobby vinden of het nodig hebben voor hun werk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 20:49 
Pro Trucker

Ik met die van mij 190 gereden,ging prima hoor.
150 gaat ook heel relaxed,maar voor het snelle bochtenwerk koop je zoiets niet.
Als je door zo'n lange u-bocht de snelweg op/af draait dan voel je wel dat je met 2500kg stuurt.
Vind de hoge zit juist perfect,mooi overzicht in het verkeer.Dat heb je in die BMW weer niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 20:51 
Heavy Trucker

Appels en peren vergelijken , nice is zoals mijn baas die zijn accord v6 vergelijkt met mijne hemi over wegligging , vraag hem dan efkes om er 3 ton aan te hangen , :D :D :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2015 0:01 
Trucker

Ik kom van een 5 Diesel.
Kwa WB ben je per maand al ruim 100 euro goedkoper uit en kwa brandstof kosten ongeveer gelijk, ben gemiddeld 100 euro in de week kwijt met beide reed ik er ongeveer 700km mee.
Je schrijft inderdaad minder af op de Dodge en je kan bij de BMW geen belasting voordeeltjes opdoen :D

Wel is het natuurlijk wel zo dat de 535D een echte strijkijzer is en kwa snelheid en wegligging precies het tegenovergestelde is als de Dodge.
Dat is wel iets wat ik wel mis aan de BMW en de comfortstoelen mis ik ook wel.

Ik heb hem nu een goeie half jaar en 20DKM verder en heb er totaal nog geen spijt van dat ik voor de Dodge ben gegaan, enige wat ik wel HEEL vervelend vind is het lange tanken.......gaaaaaaaat zo langzaam :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2015 10:16 
Trucker

haagje schreef:
Volgens mij scheelt een 8bak automaat niet heel veel in verbruik, als ik het vergelijk met mijn 2009 hemi, dan kun je bij een zware voet gerust nog een liter of 5 a10 per 100km in verbruik erbij tellen tegen over de bmw.( en dan spreek ik over benzine) voor lpg zal dit iets hoger liggen.
Maar als je rustig 90 tot 110 rijdt kun je in de ecostand net 1 op 10 halen ( op benzine).
Aangezien ik veel binnen door rij ligt mijn gemiddelde meestal ronde de 1:7,5

Michiel dan heb jij wel een heel klein licht voetje :lol: de mijn in beste geval 1 op 5.5 maar ja
die hemi heb ik niet voor niks he :D leuk toch maar ben er wel mee eens dat de gasprijs bij ons iets goedkoper is :wink:

Pearl Black

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]