USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=1626 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | NickJ [ zo feb 22, 2009 20:07 ] |
Berichttitel: | eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
Zo, na een zaterdagje rond te cruisen moet ik zeggen het rijden is fantastisch comfortabel. (het effect van putten en het schudden van de wagen als gevolg is wel even wennen tov een personenwagen). Nu nog naar de keuring met het roos formulier om een nummerplaat te krijgen en dan kan de kangoo (eindelijk) weg. Twee probleempjes zijn wel opgedoken. Bij 130 schud de wagen enorm. Dit is op te lossen hoop ik met een goeie uitlijning. Ik denk dan ook dat de stuurdaver bij hard remmen weg zal zijn. Een groter probleem is echter de bestuurdersdeur bij deze snelheden. Het lijkt wel of ze sterk naar buiten gezogen wordt waardoor er enorm veel windlawaai is. Is er iemand die dit probleem ook al gehad heeft of die weet hoe je de deur kan regelen om beter aan te spannen? Je voelt het ook een beetje bij het openen dat er enorm weinig inspanning nofig is om ze te openen. Je voelt geen degelijke ontgrendeling. Een ander dingske is die verrekte claxon bij het sluiten. Het lukt me op geen enkele mannier om die af te krijgen (langs buiten met de toetsencombinatie lock/panic) of langs binnen. (on, lock en unlock tegelijk indrukken. dat belletje komt maar niet. Zijn er nog mensen bij wie het niet lukt? Ik denk ook enkel de reserve sleutel te hebben en niet de master key. Kan het hier aan liggen? Alle info over beide problemen is welkom! Thanks, Nick |
Auteur: | ford1955 [ zo feb 22, 2009 20:18 ] |
Berichttitel: | Re: eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
Trillen inhet stuur is waarschijnlijk het trillen van je wielen,Balanceren van de voorwielen biedt weleens de oplossing,trillen met remmen zijn waarschojnlijk kromme remschijven. Een setje EBC remschijven met blokken en je bent van het gedaver af ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | DB_Cowboy [ zo feb 22, 2009 20:37 ] |
Berichttitel: | Re: eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
Idd,het enrom vibreren had ik ook aan 120 reeds bij mij. Heb em voor en achter laten uitbalanceren en dat is compleet weg.Uitlijnen is pas nodig als hij scheef trekt als je jouw stuur loslaat. Het is idd even wennen aan het harde rijgedrag,maar je krijgt er zoveel fun voor in de plaats ![]() Het hard vibreren bij remmen is idd goed mogelijk dat de remschijven krom zijn.Dit kan je hebben als je eens goed aan het racen bent,de remmen redelijk veel gebruikt en ze dus warmstookt en dan plots door plassen met water rijdt,het temperatuurverschil kan dan op zo'n moment de schijf kromtrekken.Althans dit is de uitleg die ik kreeg bij mijn kromme schijven van een vorige wagen. Het deurprobleem heb ik geen last van,maar het héél makkelijk openen van de deur kan opgelost worden door de slotplaat iets te verplaatsen.Had dit probleem op mijn suzuki vitara en toen hebben we de slotplaat die op je B-stijl staat 2mm meer naar binnen gezet.Ik weet nu niet of dit ook zo is bij een hemi,heb er eerlijk gezegd nog niet op gelet en heb geen zin om te gaan kijken nu,zit al in mijnen badjas ![]() |
Auteur: | Mobart [ zo feb 22, 2009 21:03 ] |
Berichttitel: | Re: eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
Dat dingske met die claxon kun je oplossen door een bepaalde procedure te doorlopen. Is terug te vinden in je manual. ![]() |
Auteur: | FOR FUN [ zo feb 22, 2009 22:29 ] |
Berichttitel: | Re: eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
Dat dingske krijg ik er bij mij ook niet af,leuk voor de buren als je om halfzes s'ochtends vertrekt en s'avonds laat thuis komt.Ik ga nog eens proberen om de apparte ontgrendeling van chauffeur en andere deuren(het 2x drukken op afstandsbediening)eerst uit te schakelen en dan nog eens aan dat getoeter werken. |
Auteur: | Debaron [ ma feb 23, 2009 1:35 ] |
Berichttitel: | Re: eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
dodgevipertrucks schreef: Citaat: How can you disable the horn going off every time I press the remore lock on my Dodge Ram 1500? I have a 2005 Ram 3500 and in the owners manual under keyless entry it tells how to disable the horn honks. On my truck (and I did do it) the procedure is: 1. Sit in drivers seat and buckle seat belt 2. Turn on ignition (do not start engine) 3. After at least 4 seconds, but no more than 10 seconds, press and hold the lock button on the remote. 4. While continuing to hold the lock button, press the unlock button on the remote. You should hear a chime (if not then start over) 5. Turn off ignition key Citaat: I have a 2004 dodge ram 1500 truck. How do I make it stop sounding the horn when I use the keyless entry? When I unlock the doors with the keyless entry, the horn doesn't sound. It's only sounds when I lock the doors The dealer can program the horn to shut off but they will most likely charge you for doing. Here is the customer program feature out of the service manual and it is also found in your owners manual. HORN CHIRP DISABLING / ENABLING The horn chirp can be toggled using a DRB III® or by using the Remote Keyless Entry (RKE) transmitter that is already programmed to the vehicle. To DISABLE (cancel) the horn chirp feature: Enter the vehicle and close all doors. Fasten the seat belt (this will cancel the seat belt chime). Turn the ignition to the ON position. Press and hold the LOCK button for 4 seconds. Within 6 seconds with the LOCK button still depressed, press the UNLOCK button. When a single chime is heard, release both buttons. Turn the ignition OFF. Turn the ignition ON or wait 60 seconds. Test the horn chirp feature by pressing the LOCK button. If a chime is not heard, program mode was canceled before the feature could be disabled. If necessary, repeat the procedure. To ENABLE the horn chirp feature, repeat the above procedure. Hallo Alwin, Bedankt voor de info. M.vg. Arnold |
Auteur: | RamJan [ ma feb 23, 2009 16:55 ] |
Berichttitel: | Re: eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
NickJ schreef: Zo, na een zaterdagje rond te cruisen moet ik zeggen het rijden is fantastisch comfortabel. (het effect van putten en het schudden van de wagen als gevolg is wel even wennen tov een personenwagen). Nu nog naar de keuring met het roos formulier om een nummerplaat te krijgen en dan kan de kangoo (eindelijk) weg. Twee probleempjes zijn wel opgedoken. Bij 130 schud de wagen enorm. Dit is op te lossen hoop ik met een goeie uitlijning. Ik denk dan ook dat de stuurdaver bij hard remmen weg zal zijn. Een groter probleem is echter de bestuurdersdeur bij deze snelheden. Het lijkt wel of ze sterk naar buiten gezogen wordt waardoor er enorm veel windlawaai is. Is er iemand die dit probleem ook al gehad heeft of die weet hoe je de deur kan regelen om beter aan te spannen? Je voelt het ook een beetje bij het openen dat er enorm weinig inspanning nofig is om ze te openen. Je voelt geen degelijke ontgrendeling. Een ander dingske is die verrekte claxon bij het sluiten. Het lukt me op geen enkele mannier om die af te krijgen (langs buiten met de toetsencombinatie lock/panic) of langs binnen. (on, lock en unlock tegelijk indrukken. dat belletje komt maar niet. Zijn er nog mensen bij wie het niet lukt? Ik denk ook enkel de reserve sleutel te hebben en niet de master key. Kan het hier aan liggen? Alle info over beide problemen is welkom! Thanks, Nick Hello Daver op het stuur bij hard remmen zijn kromme remschijven Van mijn Ram heb ik alle 4 de deuren moeten bijstellen geen enkele stond juist. als u de slotplaat naar binnen verschuift zal de deur dan wat harder aansluiten maar ook dieper vallen tov de achterste deur u zult dan de achterste deur tov de scharnieren ook moeten naar binnen schuiven u zal dan merken dat als u de bouten en moeren gelost heeft ,dat die scharnieren nog niet verschuiven, ze zijn geborgd met een soort lijm die redelijk sterk is. als u daaraan begint bent u niet klaar het eerste uur. |
Auteur: | NickJ [ ma feb 23, 2009 22:58 ] |
Berichttitel: | Re: eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
Bedankt voor alle antwoorden. Ivm de claxon, inderdaad heb ik ook allemaal geprobeerd maar het marcheerd langs geen kanten. De rest is minder goed nieuws. Vooral die deur. Ik denk dat ik er wel mee kan leven dat de voordeur wat dieper zit dan de achterdeur. Alst windlawaai maar gedaan is. Groeten, Nick |
Auteur: | FOR FUN [ di feb 24, 2009 0:01 ] |
Berichttitel: | Re: eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
Normaal zit je voordeur(aan B-stijl)altijd iets meer naar buiten tegenover je achterdeur,en je voorvleugel(aan A-stijl) zit dan ook weer iets meer naar buiten tov je voordeur,het is dus van vooraan telkens het volgende iets dieper afstellen,dit om WINDGERUIS tegen te gaan,snap je. En dat getoeter,ik heb ook al alles geprobeerd maar krijg het ook niet weg. |
Auteur: | johnhemi [ di feb 24, 2009 15:58 ] |
Berichttitel: | Re: eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
ik heb ook last gehad van windgeruis,heb de nok in de stijl verder naar binnen gezet en was gelijk een stuk minder,je kunt ook de bovenstijl van de deur iets naar binnen verbuigen(voorzichtigheid geboden ![]() Dit ligt aan de constructie van de deur ,deze valt nergens in maar tegen de carrosserie,de nieuwe rams hebben dit niet meer ![]() |
Auteur: | Debaron [ di feb 24, 2009 23:59 ] |
Berichttitel: | Re: eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
FOR FUN schreef: Normaal zit je voordeur(aan B-stijl)altijd iets meer naar buiten tegenover je achterdeur,en je voorvleugel(aan A-stijl) zit dan ook weer iets meer naar buiten tov je voordeur,het is dus van vooraan telkens het volgende iets dieper afstellen,dit om WINDGERUIS tegen te gaan,snap je. En dat getoeter,ik heb ook al alles geprobeerd maar krijg het ook niet weg. Ik heb het vandaag gedaan zoals Elwin het heeft geschreven en het werkt geen toeter meer bij het sluiten perfect ![]() ![]() ![]() Maar je moet het wel 2 keer herhalen dan werkt het. Arnold |
Auteur: | johnhemi [ wo feb 25, 2009 1:17 ] |
Berichttitel: | Re: eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
het citaal van Elwin staat gewoon in de manual hoor ![]() ![]() |
Auteur: | Debaron [ wo feb 25, 2009 1:47 ] |
Berichttitel: | Re: eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
johnhemi schreef: het citaal van Elwin staat gewoon in de manual hoor ![]() ![]() Maar ja als die niet meer bij je auto zit dan heb je wel een probleem en daar hebben wij dan ELWIN voor ![]() ![]() |
Auteur: | HanSRT-10 [ wo feb 25, 2009 19:56 ] |
Berichttitel: | Re: eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
en Justin: http://www.srt-10.info/nl/dodge-ram-srt ... matie.html |
Auteur: | NickJ [ wo feb 25, 2009 20:26 ] |
Berichttitel: | Re: eindelijk op de baan! (en toch enkele vraagjes) |
Vandaag uitbalancering gedaan en het trillen is zo goed als weg tenzij je over de 160-170 gaat.... De deur wiebelt uiteraard ook veel minder nu, dus het windgeruis is minder. Ik denk dat ik nog wat ga wachten voordat ik de bovenstijl ga plooien. Eerst ff de doorstricker een mm of zo naar binnen zetten. Remschijven zal idd toch nodig zijn. Nu nog die toeter pfffffffft. Ik denk dat enkel in de 2006 deze programmatiefunctie overgeslagen is ... Groeten Nick |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |