jajo schreef:
Beste forumleden,
Wie heeft er advies. Door omstandigheden heb ik 2 weken niet met m'n 2005 4 x 4 Hemi kunnen rijden. De auto staat op de oprit een mijn oog viel op een donkere plek op een tegel, direct onder de voorbumper van mijn Ram.
Op mijn rug onder de auto gekropen en toen zag ik (inderdaad ik ben een een leek) net voor de radiator een soort ronde metalen doos van cm 10 cm doorsnede met wat leidingwerk richting de motor. Je ziet wat bouten zitten en een pakking. De onderkant van die metalen doos is vochtig, volgens mij een heldere maar wat vettige vloeistof waar voor mij geen geur aanzit. Recht daaronder dus de lekkageplek op mijn tegel. Het druppelt niet, het is meer zweten, maar eerder is het me nooit opgevallen. Ik heb geen idee wat voor onderdeel dit is.
Weet iemand op basis van deze omschrijving waar het over gaat, wat het is, of het kwaad kan en wat er aan te doen is tegen welke kosten. Ik hoop dat het wellicht een kwestie is van bouten aandraaien en/of een pakking veranderen.
Groeten van een overigens gelukkige Ram rijder. En ja Sjeng, het spuiten van de tonneau cover zit in de planning. Inmiddels heb ik velgen gevonden. Van American Racing onder het Dale Earnhardt Jr label, de DJ 708 Ribelle Brigth PVD. Een Chroomlook met winterbestendige coating. Iemand ervaring hier mee? Er gaan Toyo 305/45/22 ST banden op met m+s codering, maar wel meer wegband dan all terrain profiel. de set zit nu op de boot.
weet iemand waar ik aan rubbweren matten met Dodge opschrift kan komen. Zag wat op de Mopar site staan, maar heb geen idee wat er nog bij komt kijken qua kosten en moeite
groeten,
Jajo
maak eens een foto ,das makelijker