Het is nu vr aug 22, 2025 13:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 21:38 
Trucker

tijdelijk offer flashpaq tuner
http://static.summitracing.com/email/2010/5daysale_superchipsflashpaqtuners.htm
Nick

2010 Ram sport crew cab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 21:46 
Pro Trucker

Hennie schreef:
Bij de meeste auto's, en ik neem aan ook bij de Dodge's is het zo dat als je even vol accelereert, de auto van closed lop naar open loop gaat, dit betekent dat ie minder van de sensor gevens gebruikt maakt maar gewoon maximaal brandstof en lucht neemt, dus hij gebruuikt dan ook niet de O2 sensors.
Tune's aanpassen is idd een delicate kwestie, timing is cruciaal en het grote gevaar zoals al eerder gesteld, schuilt in het pingelen. Voor iedereen die minder in de mechanica verdiept is zou ik ook afraden om zelf de tune aan te passen maar liever en goede custom tune op maat laten schrijven.

Hennie

Ga ik volledig mee akkoord hennie, daarom zou ik het laten doen door iemand die er verstand van heeft, want heb geen zin om mijn motor om zeep te helpen.
En wat betreft de instelmogelijkheden van schakelmomenten en dergelijke zou ikzelf al niet doen,ga er tenslotte niet mee racen...
Bedoeling is enkel om de +- 20 pk meer erbij te hebben, de snelheidsbegrenzer eraf te halen en om de eventuele foutcodes te kunnen uitlezen, das al.. :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 22:25 
Truck forum Junky

DodgeRammer09 schreef:
Hennie schreef:
Bij de meeste auto's, en ik neem aan ook bij de Dodge's is het zo dat als je even vol accelereert, de auto van closed lop naar open loop gaat, dit betekent dat ie minder van de sensor gevens gebruikt maakt maar gewoon maximaal brandstof en lucht neemt, dus hij gebruuikt dan ook niet de O2 sensors.
Tune's aanpassen is idd een delicate kwestie, timing is cruciaal en het grote gevaar zoals al eerder gesteld, schuilt in het pingelen. Voor iedereen die minder in de mechanica verdiept is zou ik ook afraden om zelf de tune aan te passen maar liever en goede custom tune op maat laten schrijven.

Hennie

Ga ik volledig mee akkoord hennie, daarom zou ik het laten doen door iemand die er verstand van heeft, want heb geen zin om mijn motor om zeep te helpen.
En wat betreft de instelmogelijkheden van schakelmomenten en dergelijke zou ikzelf al niet doen,ga er tenslotte niet mee racen...
Bedoeling is enkel om de +- 20 pk meer erbij te hebben, de snelheidsbegrenzer eraf te halen en om de eventuele foutcodes te kunnen uitlezen, das al.. :wink:

en wat ga je doen met die 20 pk jo :?: :?: :?: :?:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 22:27 
Pro Trucker

In de wei zetten aja :D

Hij heeft zo mss al genoeg power maar een tikkeltje meer kan nooit kwaad hé Peer :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 05, 2010 0:17 
Pro Trucker

Is het nu interessant of niet om een Diablo Sport Predator te kopen en
welke tune plaats is ik er dan best op (tank 95 en lpg) :?:

Zou geen aanpassingen doen aan de schakelmomenten, enkel extra pk's, snelheidsbegrenzer eraf en mds uitzetten? Gaat dit en zoja met welke tune dan het beste?
Dit voor mijn Ram 09 5.7 V8 :bounce:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 05, 2010 7:45 
Trucker

DodgeRammer09 schreef:
Is het nu interessant of niet om een Diablo Sport Predator te kopen en
welke tune plaats is ik er dan best op (tank 95 en lpg) :?:

Zou geen aanpassingen doen aan de schakelmomenten, enkel extra pk's, snelheidsbegrenzer eraf en mds uitzetten? Gaat dit en zoja met welke tune dan het beste?
Dit voor mijn Ram 09 5.7 V8 :bounce:
Als je weinig risico wilt lopen en standaard benzine wil blijven tanken gewoon voor de softe tune gaan (bij Diablo 87oct). Er komen waarschijnlijk niet heel veel PK's bij maar vooral de betere reactie op het gas pedaal is een wereld van verschil.

De MDS kun je uitzetten, je kunt ook met Diablo op en neer mailen om MDS soepeler te laten maken zodat je hem niet meer voelt bij het in en uit schakelen op lage snelheden.

Kwa merk tuner maakt het waarschijnlijk niet zo veel uit ze werken allemaal op het zelfde principe. Wil je later veel modificeren aan je truck (motorisch/versnellingsbak) dan zou ik voor een Diablo gaan aangezien dit volgens mij het enige merk is waar je tunes op maat voor kunt laten schrijven.

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 05, 2010 8:25 
Heavy Trucker

Hierin moet ik je tegenspreken Jeroen,Superchips kan je ook tunes op maat laten schrijven en voor zover ik die oorlog volg tussen diablo en superchips is het telkens superchips die diablo net een stapje voor blijft,maar dan spreken we al over heavy modding en zijn we met andere nokkenas,supercharger,enz.... bezig.
Voor de normale upgrades zoals luchtfilter,uitlaat,headers,enz... blijven ze alletwee evengoed.Mijn voorkeur gaat echter uit naar de superchips omdat deze toch telkens net dat stapje voor zijn en reeds verder zijn in het aanpassen van de tcm module.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 05, 2010 8:53 
Nieuw

DB_Cowboy schreef:
Hierin moet ik je tegenspreken Jeroen,Superchips kan je ook tunes op maat laten schrijven en voor zover ik die oorlog volg tussen diablo en superchips is het telkens superchips die diablo net een stapje voor blijft,maar dan spreken we al over heavy modding en zijn we met andere nokkenas,supercharger,enz.... bezig.
Voor de normale upgrades zoals luchtfilter,uitlaat,headers,enz... blijven ze alletwee evengoed.Mijn voorkeur gaat echter uit naar de superchips omdat deze toch telkens net dat stapje voor zijn en reeds verder zijn in het aanpassen van de tcm module.

Diabolo Predator wordt meegeleverd bij ProCharger systemen.. nadat ik mijn originele programma uit de dodge had gemaild binnen 12 uur aangepaste versie retour... Neem aan dat ProCharger wel nagedacht heeft over de leverancier van de tuningscomputer..

Mijn voorkeur gaat uit naar Predator.. ben natuurlijk ook compleet bevooroordeeld... heb het zelf op de auto zitten en heb er nog een onderweg uit USA voor verkoop !!!

Hahaha....

Groeten,

Mark

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 05, 2010 9:27 
Heavy Trucker

mark.rumblebee schreef:
Diabolo Predator wordt meegeleverd bij ProCharger systemen.. nadat ik mijn originele programma uit de dodge had gemaild binnen 12 uur aangepaste versie retour... Neem aan dat ProCharger wel nagedacht heeft over de leverancier van de tuningscomputer..
Groeten,

Mark

It's all about the money.....

Als ze nu eenmaal een betere deal kunnen sluiten met diablo dan met superchips gaan ze het niet nalaten,ik zou het ook niet doen als bedrijf.Het verschil tussen die twee is zoals ik al eerder zei minimaal te noemen,maar als je als procharger fabrikant een betere deal kan maken met de ene dan met de andere is de keuze snel gemaakt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 12, 2010 22:50 
Pro Trucker

Ok ik ga ervoor na het hele topic nog is te hebben doorlezen :? 8)

Ik twijfel enkel tussen de Superchips en de Diablo Sport Predator??
Mijn voorkeur gaat meer uit voor de Diablo, weet niet waarom :lol:

Na het lezen zal ik dus het beste af zijn met de 87 tune als ik gewoon op gas blijf rijden en geen zotte kosten wil maken als ik het goed begrepen heb...

Dus, de 87 tune erop (20 pk extra ?), MDS en begrenzer uitschakelen :twisted:

Wat zijn jullie bevindingen nog ondertussen en wat en waarom?

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 12, 2010 23:22 
Pro Trucker

400 euro voor 20pk...das ook de moeite niet.

waarom ga je niet eens horen bij Powerchips in Aartselaar :?:

www.autotechnics.be

daar heb ik mijn Hemi indertijd laten herprogrammeren , kwam 10% pk meer bij op de testbank en 20% meer koppel.

kostte 499 €

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 12, 2010 23:28 
Trucker

Heey Jo,

Ik ga het je nog even moeilijker maken ;)

Ik ben ondertussen overgestapt van de Predator naar een trinity. Waarom hoor ik je denken?? ;)

De trinity heeft geen geheugen probleem zoals de predator wel heeft. Ook is er met nu en een half jaar een opvolger van de Predator genaamd Intune.
De trinity zal TCM support krijgen en de intunes ook. De predator kan dit wegens het beperkte geheugen niet aan.

Omdat je op gas rijd neem ik aan dat je daarop meestal rijd;) ik zou zelf gaan voor de diablo tune op gas heb ik geen knock en ook pingeld de motor niet.
enigste wat ik wel doe is dat ik euro 98 tank als ik benzine tank;) ik tank meestal halve tank en rijd alleen erop tijdens het opstarten van het gas. En dan rijd ik niet vol performance op bezine maar wacht tot het gas zijn werk doet.

Enigste wat mischien wel mogelijk is dat je gas na de instal niet optimaal werkt en je hem opnieuw moet laten afstellen bij de gasboer ;) Dit komt omdat de motor veel meer gas vraagt op andere momenten.

Tcm is volgens jou niet nodig maar doordat je deze kan benaderen kunnen ze ook de torque management eraf halen. Ik weet niet hoe dit bij dodge zit maar bij chevrolet is dit 5 seconden.
Dit houd in dat als ik volgas geef de motor geknepen word gedurden 5 seconden zodat de versnellings bak niet te veel te verduren krijgt. Ik wil zelf ongeveer 20% van de torque reducie af hebben.
Zodat er niet snel iets kapot gaat. Ook is het mogelijk om dan de line pressure te verhogen wat ik wel nodig heb voor dit vermogen wat ik extra heb. Daardoor schakeld de auto iets beter onder druk en blijft waarschijnlijk beter in de versnellingen hangen ( dit is een aanname van mij ;) )

met 87 kijg je geen 20pk extra ;) je zal rond de 10 krijgen doordat de motor efficenter loopt. Maar de timing is niet zodaning meer dan de standraad om het volledige vermogen extra te krijgen.

Wat betreft aanlsuiten en de tune instaleren dat is echt met nog geen 5 min gedaan. En dan reken in de zekeringen verwijderen die bij mij moeten. Dodge hoeft het niet ;)

Hoop dat je zo wat meer info hebt! Ik rij nu bijna een jaar met een diablo tune en ik heb geen problemen met iets van hardware ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 12, 2010 23:42 
Pro Trucker

Sammy11 schreef:
400 euro voor 20pk...das ook de moeite niet.

waarom ga je niet eens horen bij Powerchips in Aartselaar :?:

http://www.autotechnics.be

daar heb ik mijn Hemi indertijd laten herprogrammeren , kwam 10% pk meer bij op de testbank en 20% meer koppel.

kostte 499 €

Valt over na te denken ook Sammy :wink:
Ik moet morgen toch in Aartselaar zijn bij de lpg dokter voor een check up voor ik op vakantie vetrek volgende week 8) en heb valve care nodig. Even 4 flesjes inslaan, kan ik weer voort.

Een vriend van mijn schoonbroer werkt bij Autotune Heinz, ga het daar ook is aan vragen wat het kost en wat het opbrengt qua prestaties. I'll keep in touch :cat:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 12, 2010 23:46 
Pro Trucker

@ Solid

Bedankt hoor, nu zit ik weer in de knoop :evil: :D

Zal dus nog is zoekwerk worden naar die Trinity en kijken wat die allemaal in zijn mars heeft..
Ik weet wel dat die wel een stuk duurder was en is het hem dit dan uiteindelijk allemaal nog waard? Kan ik hem evengoed laten tunen maar met dat bakje heb je dan wel weer het voordeel dat je mds en begrenzer kan uitschakelen, foutcodes uitlezen,wielmaten veranderen,...

Tuning zal mss meer pk's opbrengen maar zo'n bakje heeft dan wel wat meer mogelijkheden...
Damn, nu weet ik het weer niet meer... :(

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 12, 2010 23:56 
Trucker

hahah sorry kan er ook niks aan doen ;)

De trinity is inderdaad duurder. Maar ik weet dat ze in de toekomst een update willen releasen dat ze ook meerdere auto's tegelijk ermee kunt tunen. Maar hou me hier niet aan vast ;) TCM voor predators zou ook ooit komen maar nu niet meer. Als je wat info wilt zou ik je aanraden veel te lezen op het diablo forum. En je vragen te stellen aan mike_levy en aan Monte06SS. Monte is heel goed voor cehvy's en heeft eigenlijk overal verstand van de werking en functies van de trinity en predator op alle auto's Mike_levy is heel erg goed in het afstellen en tunen van hemi's.

Je kan sowieso mischien beter even wachten de predator zal in prijs gaan dalen zodra de Intune er is. Want de Intune zal ietje duurder worden dan de predator. Maar die is nu nog overal volop op vooraad en daar moeten ze straks vanaf ;)

Het is je in belgie woont. Maar je zou het eigenlijk moeten mee maken wat een verschil een tune soweiso kan zijn! Helaas hebben we geen diesel mijn vader zijn silverado is door tuning 240 pk meer gekregen!! en zit nu rond de 1000nm koppel :P

Dus ik hoop nog steeds ooit op de 4.5 duramaxdiesel maar die zal wel nooit komen ;) Zal leuk worden met tunen :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]