Zo... gisteren was dodge onderhoudsdag voor de dodge.
De wagen is donderdag binnengegaan bij Vanneste in Kortrijk. Doel : bougies vervangen en een gewoon onderhoud. De wagen heeft er gestaan tot vrijdag 14u

Het duurt dus blijkbaar 8 uur om 16 bougies te vervangen???? Dit was dan ook de laatste keer dat ik er geweest ben. Dus vanaf Kortrijk om 14u naar Olen naar AGS (aankomst om 16u...) om onderhoud te laten doen aan de gasinstallatie. (injectors kuisen en nieuwe filter) De laatste tijd was er ook een hissend geluid te horen in de buurt van de verdamper. Dit is blijkbaar een gekend probleem en is eenvoudig op te lossen door ergens een rubberke tussen te steken, dus mensen die dit ook hebben laat dit effe doen (Prins VSI). Uurke wachten en dan gezellig in de file richting Lokeren. Tis dan 19u15 en 2 straten voor m'n huis loopt de achterband plat.

Ik heb die chrome plastiek dinges en blijkbaar past de meegeleverde moersleutel NIET op deze moeren dus band er niet af te krijgen ... VAB bellen. Aankomst 20u20 ... Blijkt er dus een scheur in de zijwand te zitten, die er volgens mij alleen kan inkomen door ergens tegen te rijden en ik weet zeker dat ik het niet was .....
Bellen naar Mous banden aan de ster in Sint Niklaas, geen banden binnen tis voor volgende week. Dat worden er dus 4 wand de voorste zijn al redelijk versleten en de kapotte is dus een nog een goeie, dus andere kant moet ook mee ....
Terug naar schudden en onbalans. Ik zal zien wat die nieuwe banden geven vor het probleem, maar ik denk niet dat het de oplossing is. Er is een recall voor Dodge 2006'n waarbij de voorste bearing hubs niet genoeg vet gekregen hebben met tot gevolg zeer snelle slijtage. Persoonlijk denk ik dat mijn schud probleem hiervan afkomstig is. Namelijk als je niet te snel rijdt hoor je duidelijk een mechanisch geruis van de voortrein en alle vibraties komen door de stuurkolom naar het stuur. Ik heb dus een vermoeden dat ze er aan zijn. Kan dit kloppen? Ik heb hem nog niet opgekrikt om te kijken of er speling op zit maar dat geluid is een weggeverke denk ik. Zelf zie ik het niet zitten want heb niet alle tools. Waar kan ik ze het beste bestellen/laten vervangen? Eventueel bij een andere Dodge garage?
Tis een duur weekendje aant worden..
Nick