Het is nu do aug 14, 2025 5:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Schudden en onbelans
BerichtGeplaatst: vr sep 11, 2009 23:52 
Trucker

NickJ,het is en blijft een raadsel en het is gelukkig ook nog maar 2x gebeurd sinds we de truck hebben.

Gr. Ram-it.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 0:20 
Trucker

gebeurt dus niet altijd , das nog straffer :shock:

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 0:30 
Heavy Trucker

NickJ schreef:
Hey Ram-it, Jammergenoeg heb ik geen oplossing maar wel identiek 100% hetzelfde probleem. De mijne is ook een 2006QC met 2wd maar dan echter met 101500 miles op de klok. 2x uitlijnen, 2x uitbalanceren, nieuwe remschijven maar het probleem blijft en wordt zelfs erger zelfs zo dat ik het gevoel heb dat de gehele voortrein los begint te hangen. Het is echt niet aangenaam rijden meer en doe niets anders dan autosnelweg. Nu op 102000 km moet hij toch binnen, ik zal het nog eens vragen maar vorige keer hebben ze er ook niets aan gevonden ...
Ben benieuwd en geinteresseerd in alles wat jij doet om op te lossen. Ik ga zeker de cardannen, wiellagers, schokdempers en rubber bushings laten controleren.
Groeten,
Nick

Nick,
Rij je op LPI ?
De mijne deed dat ook net voor ik hem verkocht en ik dacht eerst dat het aan de LPI lag. Maar op LPI voel je alles veel erger dan op benzine als er iets scheelt. Vandaar dat ik dacht dat ik mijn LPI moest laten afstellen, maar die man hoorde meteen dat er iets aan de onsteking scheelde toen ik ging testen na afstelling.
Ik heb dan nieuwe bougies gestoken en hij bolde weer als een zwitserse klok. Als je op gas rijd, zorg ervoor dat de opening tussen de bougie niet meer is dan 0,8 mm. Wordt deze opening groter dan is de onsteking niet meer optimaal en begint de wagen te schokken. Bij mij was dat rond de 90 km per uur en vooral onder belasting voelde je het fel (bergop)
Bij LPI slijten de bougies ook sneller dan op benzine wegens grotere hitte.
Ik heb zo in ieder geval heb ik met een gerust hart mijn wagen kunnen verkopen.

veel succes

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 12:05 
Trucker

Hey Bart,
Ja inderdaad ik rij op LPI, en het klopt dat de motor veel soepeler draait op benzine. Bij mij gebeurt het schudden echter altijd vanaf 110-120 kmph. De laatste tijd voel ik ook veel meer vibratie komen door de pedalen. Tis een goeie tip en denk niet dat ik nog ga wachten om de wagen eens op onderhoud te sturen. Trouwens ik denk ook dat ik mijn LPI installatie eens moet laten controleren want ik heb er al meer dan 21000km mee gereden.
Thanks,
Nick

2010 Ram sport crew cab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 14:36 
Pro Trucker

toch weer dat gas he :D

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 23:21 
Trucker

Truck rijdt op benzine :thumbright: ,dus daar kan het niet aan liggen.

Gr. Ram-it.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 23:47 
Pro Trucker

johnhemi schreef:
toch weer dat gas he :D

Waar blijft Elwin met zijn gele plaatje :D :D :D

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2009 1:17 
Trucker

Heb een soortgelijke ervaring gehad met mijn 94-er Dodge Ram en bij mij lag het eraan dat er rommel in de benzine tank zat, heb toen een paar andere filters erop gedaan en het probleem was verholpen. Maar je schrikt je lam als je truck zo in eens begint te schudden en te trillen! Dacht dat er een wiel was losgelopen.. Maar even voor de duidelijkheid, en das al meerdere keren gezegd (dus ik ben niet de enigste)

Rijden doe je op benzine (naft voor de Belgen onder ons) en koken op gas;)

Groetjes TJ

Dodge Ram 1500 Laramie 2011

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2009 7:57 
Heavy Trucker

TJhemi schreef:
Rijden doe je op benzine (naft voor de Belgen onder ons) en koken op gas;)

Groetjes TJ

Wacht maar tot je terug in europa bent en de prijs mag betalen voor een litertje hier in vergelijking met een litertje in de usa :D :D :D
Rij ook benzine en zou niets liever willen dan te blijven rijden op benzine,maar als ik zie hoe die benzine mijn levensstijl begint te beinvloeden ga ik toch wel vroeg of laat kijken voor gas te plaatsen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2009 3:44 
Trucker

Hee Pascal,

Ik weet er alles van, heb regelmatig contact met de andere kant van de vijver. Maar er moet echt heel veel gebeuren voordat ik een gas-installatie in mijn pick up leg.. Moet wel toegeven dat ik weinig kilometers maakte in Nederland en dat in de toekomst ook niet ga doen. En ondertussen blijven genieten van het geluid van en V-8......

Groetjes TJ

Dodge Ram 1500 Laramie 2011

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2009 10:36 
Trucker

Zo... gisteren was dodge onderhoudsdag voor de dodge.
De wagen is donderdag binnengegaan bij Vanneste in Kortrijk. Doel : bougies vervangen en een gewoon onderhoud. De wagen heeft er gestaan tot vrijdag 14u :shock: Het duurt dus blijkbaar 8 uur om 16 bougies te vervangen???? Dit was dan ook de laatste keer dat ik er geweest ben. Dus vanaf Kortrijk om 14u naar Olen naar AGS (aankomst om 16u...) om onderhoud te laten doen aan de gasinstallatie. (injectors kuisen en nieuwe filter) De laatste tijd was er ook een hissend geluid te horen in de buurt van de verdamper. Dit is blijkbaar een gekend probleem en is eenvoudig op te lossen door ergens een rubberke tussen te steken, dus mensen die dit ook hebben laat dit effe doen (Prins VSI). Uurke wachten en dan gezellig in de file richting Lokeren. Tis dan 19u15 en 2 straten voor m'n huis loopt de achterband plat. :evil: Ik heb die chrome plastiek dinges en blijkbaar past de meegeleverde moersleutel NIET op deze moeren dus band er niet af te krijgen ... VAB bellen. Aankomst 20u20 ... Blijkt er dus een scheur in de zijwand te zitten, die er volgens mij alleen kan inkomen door ergens tegen te rijden en ik weet zeker dat ik het niet was .....
Bellen naar Mous banden aan de ster in Sint Niklaas, geen banden binnen tis voor volgende week. Dat worden er dus 4 wand de voorste zijn al redelijk versleten en de kapotte is dus een nog een goeie, dus andere kant moet ook mee ....
Terug naar schudden en onbalans. Ik zal zien wat die nieuwe banden geven vor het probleem, maar ik denk niet dat het de oplossing is. Er is een recall voor Dodge 2006'n waarbij de voorste bearing hubs niet genoeg vet gekregen hebben met tot gevolg zeer snelle slijtage. Persoonlijk denk ik dat mijn schud probleem hiervan afkomstig is. Namelijk als je niet te snel rijdt hoor je duidelijk een mechanisch geruis van de voortrein en alle vibraties komen door de stuurkolom naar het stuur. Ik heb dus een vermoeden dat ze er aan zijn. Kan dit kloppen? Ik heb hem nog niet opgekrikt om te kijken of er speling op zit maar dat geluid is een weggeverke denk ik. Zelf zie ik het niet zitten want heb niet alle tools. Waar kan ik ze het beste bestellen/laten vervangen? Eventueel bij een andere Dodge garage?
Tis een duur weekendje aant worden..

Nick

2010 Ram sport crew cab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2009 21:31 
Heavy Trucker

Man,bij Vanneste :shock: :shock: :shock: De lotto gewonnen of zo ????

Andere garages waar ze er kunnen aan werken en die PAK goedkoper zijn is bvb Luc Hermie uit Adegem waar ik ga op onderhoud.Hier in deerlijk zou een zekere Koen Roger zitten die blijkbaar de stiel geleerd heeft bij Vanneste en nu zelfstandig is,geloof dat ramjan van hier op't forum hem kent ?

Die bearings vooraan zou idd wel eens de boosdoener kunnen zijn,heb ook zo'n beetje zingend geluid,maar eigenlijk nog nooit echt aandacht aan geschonken......toch maar eens kijken of er daar ergens een smeernippel zit.
Bestellen kan je altijd zelf doen ook en laten plaatsen,Luc heeft daar in ieder geval geen probleem mee,wat andere garagisten daarvan vinden weet ik niet......
Bestellen kan je bvb via Duane van 3rdstrike of via rockauto.com aangezien het originele onderdelen zijn.Rockauto.com kan leveren op een 3-tal dagen ongeveer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 20, 2009 11:24 
Trucker

Thx, Pascal
Lotto nope maar ben van het principe dat je beter bij een dodge dealer gaat om een dodge te servicen, ga volgende week eens luisteren bij Jacobs in St Niklaas ivm de bearings. Zelf bestellen lijkt me kostelijk aangezien het toch zware stukken zijn.
Ik hou jullie op de hoogte
Nick

2010 Ram sport crew cab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 20, 2009 11:45 
Heavy Trucker

NickJ schreef:
Thx, Pascal
Lotto nope maar ben van het principe dat je beter bij een dodge dealer gaat om een dodge te servicen, ga volgende week eens luisteren bij Jacobs in St Niklaas ivm de bearings. Zelf bestellen lijkt me kostelijk aangezien het toch zware stukken zijn.
Ik hou jullie op de hoogte
Nick

Dure principes :shock:

Stel : Je gaat jaren naar bvb Vanneste omdat hij officieele dealer is en daar werkt telkens persoon X aan uw auto.Persoon x heeft na al die jaren genoeg gespaard en zet de stap om zelfstandig garage te beginnen.
Die persoon heeft toch wel al die jaren aan uw voertuig gewerkt en blijkt me toch steeds even bekwaam om dat verder te doen nu hij op z'n eentje met garage begint ? De prijs zal dan wel een PAK goedkoper zijn dan bij zo'n offcieele dealer.Vergeet niet dat je helpt meebetalen aan al die mooie gebouwen,die dure werkpakjes,flashy materiaalwagens,enz.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 20, 2009 14:11 
Trucker

Weet ik, maar heb vroeger nogal slechte ervaringen gehad met merk garagisten die zelfstandig begonnen zijn (lol ik heb blijkbaar altijd problemen met garages). Vandaar dat ik het voor deze toch eens anders wou aanpakken maar het blijkt op hetzelfde uit te draaien. Voor het volgende onderhoud of eventueel reeds de bearing hubs zal ik advies opvolgen ;)
grtn
Nick

2010 Ram sport crew cab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]