Ben vandaag naar de garage geweest, en heb hem inderdaad verteld over wat er op het forum al gezegd is.
Er is ondertussen een commpressie test gebeurt en die was volledig in orde.
Ze hebben ook een CO test gedaan op het koelsysteem om te zien of daar uitlaatgassen in zaten en die was ook in orde.
Hij zei we kunnen nog testen wat de motor doet zonder thermostaat, maar ik heb gezegd dat dat niet echt een oplossing is.
Als je hem even laat draaien tot hij op bedrijfstemperatuur is dan is er geen probleem, hij heeft van mechelen naar leuven gereden zonder 1 probleem, motor blijft mooi op temperatuur.
Maar als hij start en direct doorrijd gaat de temperatuurmeter meteen naar het rood
Een crate engine van SUMMIT zou inderdaad de max zijn als men financieele toestand dit zou toelaten zou ik niet twijfelen... Maar Johan zei dat ik niet moet panikeren en direct aan een revisie of nieuwe motor moet denken.
Ik heb hem gevraagd eens te testen met een andere dop op het expansievatje te zetten, heb ergens gelezen dat dit ook problemen kan geven als die niet goed werkt.
Hij weet ook niet wat juist het probleem is en heeft een mail naar amerika gestuurd, dus morgen of overmorgen weet ik mischien meer als hij antwoord krijgt.
Groetjes,
Guy