Het is nu di aug 19, 2025 19:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Schudden en onbelans
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2009 22:51 
Heavy Trucker

idd ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2009 22:54 
Trucker

Alle 4 de schokbrekers al vervangen :thumbleft:

Gr. Ram-it

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2009 23:05 
Heavy Trucker

Voor zover ik de problemen hieromtrent gelezen heb is het dus identiek als bij jou en dus niet constant en bij snelheden van 70-75 mph.
Aandrijfas is ver gezocht,maar was ook maar een enkeling die hiermee het probleem verholpen kreeg.

Die achterste U-joint zou nog een oplossing kunnen zijn als het niet in de banden zit.
Eventueel eens met iemand wisselen van velgen als het niet is opgelost met de banden alleen,als het dan ophoud,zijn het de velgen....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2009 0:31 
Heavy Trucker

als mijn truck meer dan een week stil staat schud hij ook maar ook al bij lagere snelheden
de bande boer heeft toen gezegt dat je bij lang weg zetten meer lucht in je banden moet doen
of op blokken zetten zodat er geen spaning op je banden staat
zo krijg je dan geen plattekanten aan je banden
ik heb hem al meerdere keren op blokken gezet voor langere perioden en dat scheelde echt
ik verwacht niet dat dit het is maar je weet maar nooit

als je een canvas breuk hebt blijft hij meestal uit balans en loopt je band meestal langzaam leeg dacht ik :dontknow:
DB_Cowboy schreef:
Die achterste U-joint zou nog een oplossing kunnen zijn als het niet in de banden zit.

ik neem aan dat je de achterste kruiskoppeling bedoelt?
daar kunnen de lagers van kapot/versleten zijn
dit kan je met de hand voelen of er speling op zit
kan ook nog de aandrijfas zijn die in onbalans is maar dan zou je het constant moeten voelen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2009 11:54 
Heavy Trucker

Ton Rumble bee schreef:
Heb ik ook eens gehad bij een klant kom er maar niet achter komen wat het was ! .

Toen ik Een een setje nieuwe banden monteerde werd het allemaal duidelijk , in een van de achterbanden zaten zeker 50 rubberen knikkers .

Wat bleek , met de montage gebruikt men een soort vet en als men nu teveel gebruikt en er komt een of meer grote klodders binnen in de band dan gaan die in de band mee draaien en slijten langzaam het Rubber aan de binnenkant uit ! .
En die knikkers worden dan groter km na km !

Bij deze auto dezelfde klachten maar ook als je afremde een enorm geschud in de auto ,De rubberen Knikkers draaiden door als je afremde .
Wat zorgde voor een onbalans in de band .

Je zoekt je gek bij dit soort dingen maar toch enorm blij als je het dan gevonden heb !

heel straf verhaal

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2009 12:39 
Pro Trucker

af en en toe eens laten uitlijnen kan ook geen kwaad (80 euro) naast de uitbalancering.

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2009 18:58 
Trucker

DutchYellowRam schreef:
Ton Rumble bee schreef:
Heb ik ook eens gehad bij een klant kom er maar niet achter komen wat het was ! .

Toen ik Een een setje nieuwe banden monteerde werd het allemaal duidelijk , in een van de achterbanden zaten zeker 50 rubberen knikkers .

Wat bleek , met de montage gebruikt men een soort vet en als men nu teveel gebruikt en er komt een of meer grote klodders binnen in de band dan gaan die in de band mee draaien en slijten langzaam het Rubber aan de binnenkant uit ! .

Bij deze auto dezelfde klachten maar ook als je afremde een enorm geschud in de auto ,De rubberen Knikkers draaiden door als je afremde .

Je zoekt je gek bij dit soort dingen maar toch enorm blij als je het dan gevonden heb !

Wij hebben met een vrachtwagen ook wel eens zoiets gehad wat hier op lijkt maar toen was het de bedoeling.
Ik weet niet precies hoe het nou zat maar ze hadden zand of steentjes of kleine kogeltjes ( ik weet het niet meer precies) in de banden gedaan en dat zou er dan voor moeten zorgen dat hij zich balanceert automatisch. Dus zonder loodjes enzo erop.
Het heeft er maar 1 rit naar spanje heen en weer ingezeten en toen er gauw weer uit want dat was niet en schudde ook als een gek.

Hé Roel.
Is dat lang geleden?
Sinds een jaar of 4 gebruik ik die zakken met poeder ook.
Die gooi je in de band voordat je 'm op de velg legt.
Als je dan de band op pompt klapt de zak open en tijdens het rijden balanceert het de band uit.
Als je normaal beredeneerd zou het ave rechts moeten werken maar bij ons werkt 't perfect!.!..
Het zouden apart samengesteld poeder zijn die anders reageren dan kleine losse stukjes afval in je band..

Gr.Karel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2009 19:03 
Trucker

DB_Cowboy schreef:

Idd,herinner ik me en zoals ik je toen ook gezegd heb,als het niet continue is dat ie dit doet zou ik me er niet direct zorgen in maken.Indien wederkerig zou ik ook wel eens verder beginnen zoeken.Die van mij heeft ook een licht getril als ik begin te remmen.Bij het remmen zit de oorzaak meer in de richting van kromme schijven,iets waar ze ook blijkbaar héél gevoelig aan zijn,maar dan is het bij iedere keer dat je afremt dat ie het moet doen.

Wat ik ook nog gevonden heb in mijn zoektocht naar het schudprobleem is dat de schokdempers soms vroegtijdig de geest geven bij dit model.
Misschien eens ergens schokdempertestje laten doen ? :?:

Volgens mij kan het bijna niet aan de schokbrekers liggen..
Ik zag een paar weken geleden dat bij de mijne de schokbrekers niet meer lekken omdat ze leeg zijn!.!.
Tis net een springplank als je achter op de bumper springt..

Gr.Karel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2009 19:06 
Trucker

thierry schreef:
doen ze dit niet op de keuring ???
een schokdemper test bedoel ik dan .
dacht het wel he ??

Op de keuring kijken ze alleen of er geen olie uit komt...
Daarom is de mijne ook goed gekeurd met die oude (lege) schokbrekers..

Gr.Karel.

ps.het was wel een aandags puntje van de garage...
ze hadden 't dus wel gezien maar ze lekte geen olie(meer).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2009 19:09 
Heavy Trucker

bossie schreef:
thierry schreef:
doen ze dit niet op de keuring ???
een schokdemper test bedoel ik dan .
dacht het wel he ??

Op de keuring kijken ze alleen of er geen olie uit komt...
Daarom is de mijne ook goed gekeurd met die oude (lege) schokbrekers..

Gr.Karel.

ps.het was wel een aandags puntje van de garage...
ze hadden 't dus wel gezien maar ze lekte geen olie(meer).

Hier in belgie worden ze getest ook,we zijn denk ik op dat gebied toch iets veiliger met die schokdempertest,maar al de andere flauwe keuringszever moeten we er dan ook wel bijnemen :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2009 19:15 
Trucker

DB_Cowboy schreef:
Eventueel eens met iemand wisselen van velgen als het niet is opgelost met de banden alleen,als het dan ophoud,zijn het de velgen....

Je kan het proberen twee nieuwe kruisjes op je achter as te zetten.
Als je ze los haalt zie je vlug genoeg aan de binnenkant van de cups of ze versleten zijn.
De meeste zitten smeernippels op, ik weet niet of je daar al eens naar gekeken hebt??

Gr.Karel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2009 19:37 
Trucker

Bossie,kan me niet voorstellen dat dat het is,truck heeft nog maar 24000mijl gereden.

Gr. Ram-it

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2009 23:01 
Pro Trucker

bossie schreef:
DutchYellowRam schreef:
Ton Rumble bee schreef:

Wij hebben met een vrachtwagen ook wel eens zoiets gehad wat hier op lijkt maar toen was het de bedoeling.
Ik weet niet precies hoe het nou zat maar ze hadden zand of steentjes of kleine kogeltjes ( ik weet het niet meer precies) in de banden gedaan en dat zou er dan voor moeten zorgen dat hij zich balanceert automatisch. Dus zonder loodjes enzo erop.
Het heeft er maar 1 rit naar spanje heen en weer ingezeten en toen er gauw weer uit want dat was niet en schudde ook als een gek.

Hé Roel.
Is dat lang geleden?
Sinds een jaar of 4 gebruik ik die zakken met poeder ook.
Die gooi je in de band voordat je 'm op de velg legt.
Als je dan de band op pompt klapt de zak open en tijdens het rijden balanceert het de band uit.
Als je normaal beredeneerd zou het ave rechts moeten werken maar bij ons werkt 't perfect!.!..
Het zouden apart samengesteld poeder zijn die anders reageren dan kleine losse stukjes afval in je band..

Gr.Karel.

Het is denk ik 2 of 3 jaar geleden.

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 11, 2009 21:15 
Trucker

Hey Ram-it, Jammergenoeg heb ik geen oplossing maar wel identiek 100% hetzelfde probleem. De mijne is ook een 2006QC met 2wd maar dan echter met 101500 miles op de klok. 2x uitlijnen, 2x uitbalanceren, nieuwe remschijven maar het probleem blijft en wordt zelfs erger zelfs zo dat ik het gevoel heb dat de gehele voortrein los begint te hangen. Het is echt niet aangenaam rijden meer en doe niets anders dan autosnelweg. Nu op 102000 km moet hij toch binnen, ik zal het nog eens vragen maar vorige keer hebben ze er ook niets aan gevonden ...
Ben benieuwd en geinteresseerd in alles wat jij doet om op te lossen. Ik ga zeker de cardannen, wiellagers, schokdempers en rubber bushings laten controleren.
Groeten,
Nick

2010 Ram sport crew cab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 11, 2009 23:11 
Trucker

NickJ schreef:
Hey Ram-it, Jammergenoeg heb ik geen oplossing maar wel identiek 100% hetzelfde probleem. De mijne is ook een 2006QC met 2wd maar dan echter met 101500 miles op de klok. 2x uitlijnen, 2x uitbalanceren, nieuwe remschijven maar het probleem blijft en wordt zelfs erger zelfs zo dat ik het gevoel heb dat de gehele voortrein los begint te hangen. Het is echt niet aangenaam rijden meer en doe niets anders dan autosnelweg. Nu op 102000 km moet hij toch binnen, ik zal het nog eens vragen maar vorige keer hebben ze er ook niets aan gevonden ...
Ben benieuwd en geinteresseerd in alles wat jij doet om op te lossen. Ik ga zeker de cardannen, wiellagers, schokdempers en rubber bushings laten controleren.
Groeten,
Nick

das straf :shock:

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]