Het is nu do aug 21, 2025 5:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 19:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 14, 2011 15:29
Berichten: 842
Woonplaats: elburg????
idd levensgevaarlijk :evil:
mar blijven in principe ook auto's voor de Amerikaanse / Canadese markt, maar de garages die dit spul oa importeren zouden hier wel extra aandacht aan kunnen en moeten geven :( :(
Frietbakker schreef:
Ik ben al lang blij dat ik niet al op de snelweg reed of nog erger door de tunnel heen waardoor ik had gereden.
Een dealer weet dit soort dingen toch lijkt mij.

Het is levensgevaarlijk wat gebeurd er als je 130 rijd?

_________________
Doe waij seg, dan liej niet! Gr. Kees

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 19:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 31, 2012 15:27
Berichten: 92
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Lijkt mij wel want in Amerika is dit op het moment een serieuze zaak.
Daar zijn ze een onderzoek gestart naar de veiligheid.

Hoe weet ik trouwens dat ik het over een jaar niet weer heb?
Heb nu niet een echt veilig gevoel meer bij de auto

_________________
Shampoo, wax of wasmaterialen nodig kijk dan eens op http://www.rideandshineshop.nl

Uw truck een High-End polijstbehandeling laten geven druk dan op onderstaand logo
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 21:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 01, 2012 12:03
Berichten: 78
hemiram schreef:
bekent probleem :!: in de usa zijn die modelen terug ge roepen , voor reparatie, pion bout loopt los :!:


Peer
Misschien een domme vraag is het niet beter om de schroefdraad met opzet te beschadigen.
Ivm het loslopen.

Groeten Theo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 22:11 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Frietbakker schreef:
Lijkt mij wel want in Amerika is dit op het moment een serieuze zaak.
Daar zijn ze een onderzoek gestart naar de veiligheid.

Hoe weet ik trouwens dat ik het over een jaar niet weer heb?
Heb nu niet een echt veilig gevoel meer bij de auto



Ze zullen niet precies hetzelfde terug zetten als ze hem repareren. Al de problemen waren voor mij ook een redenen op te vernieuwen naar 2012, heb nu 4 jaar garantie of 100.000 mile, dus kan nog even. :)

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 22:20 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
theododge schreef:
hemiram schreef:
bekent probleem :!: in de usa zijn die modelen terug ge roepen , voor reparatie, pion moer loopt los :!:


Peer
Misschien een domme vraag is het niet beter om de schroefdraad met opzet te beschadigen.
Ivm het loslopen.

Groeten Theo



Lijkt mij niet verstandig, . Doe er dan wat loctyt (of hoe je het ook schrijft :oops: ) aan :!: maar ik denk eerder dat ze er een nieuwe borg moer op zetten :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 22:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
hemiram schreef:
Lijkt mij niet verstandig, . Doe er dan wat loctyt (of hoe je het ook schrijft :oops: ) aan :!: maar ik denk eerder dat ze er een nieuwe borg moer op zetten :wink:


Helemaal goed peer, ik zet er een nieuwe (andere type) moer op en doe vaak ook ombouwen naar een vaste spacer ipv een crushsleeve en zet dan de moer vast met 350+ nm :twisted:
Weinig kans dat hij dan nog losloopt, en ik gebruik ook de sterkste variant loctite.

Ik heb er inmiddels een tiental gedaan en na 2 jaar nog geen problemen gehad.
Moet wel zeggen dat iedereen die hier is geweest doet elke 30.000 miles de achteras verversen met de juiste olie!

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 22:52 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Bij mij hadden ze het toen nagekeken en met de momentsleutel met 285nm zoals voorgeschreven :|

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 17:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 05, 2011 13:22
Berichten: 83
Woonplaats: goes
Helemaal goed peer, ik zet er een nieuwe (andere type) moer op en doe vaak ook ombouwen naar een vaste spacer ipv een crushsleeve en zet dan de moer vast met 350+ nm :twisted:
Weinig kans dat hij dan nog losloopt, en ik gebruik ook de sterkste variant loctite.


hallo allemaal

heb hem vandaag ook eens open gehaald (dodge ram 1500 hemi 2004)
aan de binnen kant lag er een soort nietje los in er zitten er nog wel 2 gemonteerd in het kroonwiel.
waar komt dat vandaan ?
en dan de ingaande as lekte wat nieuwe keering er in maar moet die moer van een model 2004 ook zo vast ???

groetjes erik


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 17:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Erik,

Als je de moer losdraait van de pignion moet deze volledig uit elkaar en worden afgesteld met een nieuwe "crushsleeve"
Deze moet je vast draaien tot de pignionas een "slepend" draai moment heeft van ca 5nm to 8nm.
Als je dit niet doet heb je grote kans dat het geheel tijdens het rijden losloopt... :!: :!: :!:

Maar zoals ik het nu hoor is jouw sperdifferentieel kapot gedraaid. De nietjes die jij beschrijft kunnen goed restanten zijn van de totaal 4 "clips" waarmee de platen van het sperdifferentieel op zijn plek worden gehouden.

Waarschijnlijk is deze niet op tijd geserviced of heeft deze verkeerde olie gehad. :(

Als je nog op tijd bent kan je het misschien repareren met een overhaul kitje voor de sper differentieel. :wink:

1e wat je nu moet doen is de as goed schoonmaken en het liefst de overgebleven 2 "clips" verwijderen.
Hierna kan je iig veilig rijden zonder dat je bang hoeft te zijn dat het helemaal kapot draait.
Rij er niet te lang mee door want door het geklapper van de plaatjes van het sperdifferentieel kan de behuizing onherstelbaar beschadigen. Je moet hem zo snel mogelijk repareren. :bounce:

Als de as echt lekt aan de voorzijde kan het zijn dat er een lager van de pignion is beschadigd waar door er speling is ontstaan en dus lekkage op de keerring. Hellaas zullen de lagers van de pignion en differentieel dan moeten worden vervangen. :?

ALs je nog op tijd bent en geen tandwielschade hebt vallen de kosten en reparatie mee.
Rij er langer mee door en de restanten van de "clips" komen tussen de tandwielen en de volledige as moet worden gereviseerd of klapt volledig uit elkaar!! :shock: :evil:

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 18:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 05, 2011 13:22
Berichten: 83
Woonplaats: goes
bedankt voor de snelle reactie

aan de tanden zie ik niks en er licht niet veel troep in.
kan jij dit ook repareren ?
ik neem wel even kontact via pb ik zit nu bij iemand anders in zijn topic (sorry daarvoor)

groetjes erik


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 20:34 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do mei 24, 2012 8:04
Berichten: 187
Hee frietbakker, hoe is het nu met je auto?
Wat is de totale schade en hoe gaat vd lans ermee om?

Leef met je mee dus was benieuwd wat de status is 8)
(ik heb nog naar je auto gekeken toen hij te koop stond bij vd lans).

Wat in mn hoofd blijft spoken is namelijk; als je dit probleem weet dan kijk je een auto die je inkoopt/ inruilt toch gelijk even na om zeker te zijn of ligt het aan mij??

Hoor graag van je,
Gr de paulus.

_________________
Dodge Ram 1500 HEMI 2010
Crew Cab, Laramie.
Custom Wrapped Interior.
Magna Flow Exhaust System.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2012 18:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 31, 2012 15:27
Berichten: 92
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Ik heb hem gisteren weer opgehaald.
Super man wat ben ik blij hem terug te hebben.

Totale schade was toch meer dan eerst gedacht geloof ik.
Alles vervangen op de as na (as weet ik niet zeker)
Verder wel het differentieel en de behuizing, want ook daar zat een scheurtje in.

Het totaal plaatje en hoe ze het op gaan lossen wacht ik nog in spanning af.
Ik vind het toch een kwalijke zaak dat er een auto verkocht wordt met een defect wat je een behoorlijk ongeluk kan opleveren met alle gevolgen van dien.
Ik neem het meteen aan dat ze het misschien niet wisten want ik heb niet de indruk dat het kwakzalvers zijn en de service tot nu toe ben ik zeer tevreden over!

Volgens mij zag ik op het forum ook iets staan over de verzekering die eventueel ingeschakeld kan worden?
Weet iemand dit?

Zodra ik nieuws over het hele gebeuren heb dan zet ik het hier gelijk op het forum.

_________________
Shampoo, wax of wasmaterialen nodig kijk dan eens op http://www.rideandshineshop.nl

Uw truck een High-End polijstbehandeling laten geven druk dan op onderstaand logo
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2012 19:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Het differentieel is in ieder geval helemaal nieuw!! :wink: Die komt namelijk bij mij vandaan.. :D

Van de week nog 2 avonden bij van der Lans bezig geweest voor reparaties en revisie. 8)
Ze zijn weldegelijk bezig om het probleem serieus aan te pakken en proberen ook alle trucks die onder de recall regeling van dodge vallen beet te pakken. Volgens mij valt jouw truck zelfs buiten de serie trucks die moeten worden terug geroepen. :roll:
Onderhoud wordt daar serieus aangepakt, allemaal originele mopar onderdelen en reparaties volgens de boekjes.
Was zelf erg onder de indruk van de werkplaats, keurig netjes en alles op de rit.

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2012 20:19 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
HollandBlower schreef:
Het differentieel is in ieder geval helemaal nieuw!! :wink: Die komt namelijk bij mij vandaan.. :D

Van de week nog 2 avonden bij van der Lans bezig geweest voor reparaties en revisie. 8)
Ze zijn weldegelijk bezig om het probleem serieus aan te pakken en proberen ook alle trucks die onder de recall regeling van dodge vallen beet te pakken. Volgens mij valt jouw truck zelfs buiten de serie trucks die moeten worden terug geroepen. :roll:
Onderhoud wordt daar serieus aangepakt, allemaal originele mopar onderdelen en reparaties volgens de boekjes.
Was zelf erg onder de indruk van de werkplaats, keurig netjes en alles op de rit.

Kan je die recalls van die achterassen ergens terug vinden?
Als ik hier mijn vin. Intoets vindt hij geen recalls.
http://www.dodge.com/webselfservice/dod ... %27R%27%29

No Incomplete Recalls or Customer Satisfaction Notifications Exist

NOTE:
Results returned represent unperformed or incomplete Recalls and Customer Satisfaction Notifications from information available at the time of your inquiry.


Lees op de Amerikaanse Side's dat het gaat om de rams en dakota die gebouwd zijn na 1juli 2009 tot 30nov.2009 :cry:
Die van mij is van het begin 2009 misschien valt die van mij erbuiten :wink:
Om het modeljaar 2009-2010

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2012 22:24 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 29, 2010 15:05
Berichten: 1349
Ik krijg dit Sjeng

Geen Onvolledige herinnert of Customer Satisfaction Notifications Exist




OPMERKING:
Resultaten geretourneerd vertegenwoordigen niet uitgevoerde of onvolledige herinnert en Customer Satisfaction Notifications van beschikbare informatie op het moment van uw aanvraag.

_________________
chris-jan..(CJ)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling