Erik,
Als je de moer losdraait van de pignion moet deze volledig uit elkaar en worden afgesteld met een nieuwe "crushsleeve"
Deze moet je vast draaien tot de pignionas een "slepend" draai moment heeft van ca 5nm to 8nm.
Als je dit niet doet heb je grote kans dat het geheel tijdens het rijden losloopt...
Maar zoals ik het nu hoor is jouw sperdifferentieel kapot gedraaid. De nietjes die jij beschrijft kunnen goed restanten zijn van de totaal 4 "clips" waarmee de platen van het sperdifferentieel op zijn plek worden gehouden.
Waarschijnlijk is deze niet op tijd geserviced of heeft deze verkeerde olie gehad.
Als je nog op tijd bent kan je het misschien repareren met een overhaul kitje voor de sper differentieel.
1e wat je nu moet doen is de as goed schoonmaken en het liefst de overgebleven 2 "clips" verwijderen.
Hierna kan je iig veilig rijden zonder dat je bang hoeft te zijn dat het helemaal kapot draait.
Rij er niet te lang mee door want door het geklapper van de plaatjes van het sperdifferentieel kan de behuizing onherstelbaar beschadigen. Je moet hem zo snel mogelijk repareren.
Als de as echt lekt aan de voorzijde kan het zijn dat er een lager van de pignion is beschadigd waar door er speling is ontstaan en dus lekkage op de keerring. Hellaas zullen de lagers van de pignion en differentieel dan moeten worden vervangen.
ALs je nog op tijd bent en geen tandwielschade hebt vallen de kosten en reparatie mee.
Rij er langer mee door en de restanten van de "clips" komen tussen de tandwielen en de volledige as moet worden gereviseerd of klapt volledig uit elkaar!!
