Ik ben aan het twijfelen tussen 2 auto's.
Ik kan een mooie, nette gebruikte BMW 535d kopen met 75000 km op de teller, M-pakket, bomvol met allerlei leuke speeltjes, en goede garantie of een nieuwe Dodge RAM 1500.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar een 5.7 Hemi op LPG. Nadeel van de crew cab vind ik de relatief korte laadbak, maar kortere variant kom ik in NL niet tegen.
Op dit moment heb ik twee mooie gevonden. Eén staat bij US Car Center Pietersen (iemand ervaring mee??), de andere ergens in het noorden van het land (kan hem even niet terugvinden

). Nu woon ik in het midden, dus qua afstand maakt het niet veel uit.
Vreemd vind ik alleen dat de auto bij Pietersen completer lijkt (o.a. luchtvering) maar ruim 10.000,= goedkoper is.
Kan iemand dit verschil verklaren?
Hoe is het bij Dodge met garantie geregeld. Kan ik onderhoud (deels) zelf doen, ben ik verplicht bij een dealer te gaan.
Wat moet ik qua onderhoudskosten verwachten in vergelijk met een 535d? Jaarkilometrage zal ca. 40.000km zijn. De Dodge gaat uiteraard op grijs kenteken, dat is wat lastig voor de 535d. De 535d haalt ca. 35.000km tussen twee servicebeurten, maar in verband met de garantie mag ik er zelf niets aan doen. Daar heb ik nu nog niet veel mogelijkheden voor, maar als we straks verhuisd zijn wel (nu alleen de tijd nog)
Qua aanschafprijs zijn de auto's vergelijkbaar en de BMW is natuurlijk wel leuk speelgoed voor de ritten op de Autobahn