USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
1996 Indy racetruck https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=785 |
Pagina 1 van 7 |
Auteur: | Nightrunner [ za okt 25, 2008 20:14 ] |
Berichttitel: | 1996 Indy racetruck |
FF een verslagje van de Indy racetruck Ik heb de truck gekocht in Clearwater Florida ![]() Na een paar maandjes wachten heb ik hem opgehaald uit Rosendaal ![]() En toen hij er eenmaal was gelijk maar aan het sleutelen gegaan.Ik kon de ouwe Powerdyne supercharger van Elwin overnemen. ![]() En via ebay nog wat spullen ervoor gekocht, Blowoff valve,9 psi pulley,intercooler. ![]() Daar heb ik een jaar of wat mee gereden en 1 weekend op Drachten. Met als beste tijd een 14.970 @ 143km/h En dat weekend gelijk eerste geworden in m`n klasse ![]() ![]() Maar met olie( en ander troep) in m`n aderen was ik al weer snel uitgekeken op de powerdyne en wou een stroker hebben. Na lang speuren op het net en vragen op diverse Dodge fora kwam ik bij speed-O-motive terecht. Daar heb ik een nieuw shortblock besteld. ![]() De rest van de onderdelen zoals de edelbrock koppen heb ik van een jongen uit Tampa Florida gekocht.Die stopte met z`n hobby en ik kon alles vrij geodkoop overnemen. ![]() De top end heb ik bij KRC performance besteld. ![]() En dit is het resultaat(met nog het ouwe manifold) ![]() FF een weekendje sleutelen en het nieuwe blok zat erin.Moet zeggen dat het wel een allemachtige hoereklus is in je eentje...maar hij ging erin ![]() Toen de de uitlaat aangepakt,deze is gelast door Arnold(stimpy aapforum).Pacesetter longtubes,dynomax racemufflers. Een dual rvs systeem voor de dempers 3 inch en dan over dan 2,5 inch. De catalysatoren zijn leeggebeukt om de motor nog wat vrijer te laten ademen. ![]() ![]() De automaat is door DR tranny versterkt en de stall converter is ook aangepast.Hij stalled nu bij 2800 toeren om beter gebruik te maken van z`n vermogen. En er is een nieuwe aandrijfas onder gekomen.Op drachten 1 is deze op de 400 meter streep doormidden gebroken. ![]() ![]() De Indy is voor 2 inch verlaagd en achter 5 inch ![]() Ook heb ik er Calltracs opgezet om wheelhop tegen te gaan en betere 60 foot tijden te krijgen. ![]() De Mopar performance computer had het erg moeilijk om de motor goed aan te sturen.Rijden ging nog wel maar stationair stond ie flink te verzuipen.Aangezien toen sct nog niet uitkwam met hun Dodge software zat er maar 1 ding op and dat was een standalone systeem. Ik kwam uit bij Accel dfi omdat deze nog goed te begrijpen is voor een leek.Op het dakota forum werd een set aangeboden met draadboom,alleen de draadboom was voor een dakota.Opzich geen probleem alleen hij moest 30 centimeter verlengd worden. De draadboom ![]() ![]() Een dual sync distributor verving de orginele.Deze geeft zowel de krukas als de nokkenas signaal.Het was alleen ff uitvogelen hoe die goed uitgelijnd moest worden.Via het Efi forum was dat ook weer gelukt. De gebruiksaanwijzing van accel kon ook weer de prullebak in.Bolt on my ass ![]() ![]() Ik begin het nu een beetje door te krijgen hoe alles werkt,de mogelijkheden zijn echt enorm met dit systeem.Ik kan zelfs tot 3 stages NOS aansturen.Alleen meten=weten Ik heb een wideband sensor in alletwee de uitlaten zitten.Met een meter op het stuurkolom.Zonder deze sensoren is het echt niet te doen.En ik probeer elke keer als ik een run maak een log te maken. ![]() Maar voor dat ik echt alles begrijp ben ik wel een paar jaartjes verder.Het mooiste is dat ik nu alles kan aansturen,of ik nu een supercharger erop zet of turbos....de sky is the limit ![]() ![]() Het uiterlijk is er niet zo heel veel veranderd. Een rollpan achter(die nog steeds gespoten moet worden) ![]() En speciaal voor het dragracen een paar velgen. Met achter 275/60/15 dragradials ![]() Van binnen zijn er wat meters bijgekomen ![]() En een floorshifter.Om feilloos te schakelen met het dragracen. ![]() Dit alles heeft er voor gezorgd dat m`n beste tijd een 13.491 @158 km/h was dit jaar(2008)Zonder ook maar iets van gewichtsbesparing gedaan te hebben. ![]() Maar met de winter weer voor de deur heb ik besloten wat wijzigingen aan te brengen. Plan; De orginele draadboom nog verder snoeien(stuurt alleen nog maar de bak aan) Feulcell achter de achter as Accu achter de achter as De motor eruit om de alles ff weer netjes te maken,motorruimte opnieuw spuiten. Alle lagers vervangen. Nieuwe forged zuigers erin om eventueel NOS te gaan gebruiken. Nieuwe brandstof pomp en alle leidingen te vervangen door AN lines. Nieuwe fuelrails. Nieuwe nokkenas voor meer pk`s KRC 236 cam(koppel genoeg maar ik verlies na 200 meter teveel). Nieuwe edelbrock koppen ported by Shady dells speedshop. Uitlaat veranderen ,dat ie aan weerskanten voor de achterwielen uitkomt. Airco eruit. En verder nog wat kleine dingetjes die me niet aan staan. Op dit moment staat ie erzo bij ![]() Ruimte maken voor de Feulcell en de accubak ![]() Torretje eruit ![]() Alles gecontroleerd op speling ,en maar besloten dat ik alle lagers vervang.Dat zijn dan de kosten ook niet meer. ![]() De nieuwe zuigers zijn binnen ![]() ![]() Draadboom aanpassen ![]() Update`s volgen. Een kleine compilatie van seizoen 2008. Volume goed openknallen....... ![]() http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6608&hl=nl |
Auteur: | peerkehemi [ za okt 25, 2008 20:33 ] |
Berichttitel: | Re: 1996 Indy racetruck |
ik was aardig op de hoogte martin van je doen en laten . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() super filmpje martin ![]() ![]() |
Auteur: | rumblebee [ za okt 25, 2008 20:41 ] |
Berichttitel: | Re: 1996 Indy racetruck |
heey nigthrunner mooie foto,s die letters en cijfers op raam van je linker deur hebben die ook nog een betekenis zie deze namelijk altijd terug op auto,s die dragrace rijden |
Auteur: | axxel [ za okt 25, 2008 21:01 ] |
Berichttitel: | Re: 1996 Indy racetruck |
Mooie Indy NR. Lijkt me erg verslavend dat dragracen. Moet er maar niet te vaak aan mee doen. Nog effe doorsleutelen en je kunt mij bijhouden ![]() Alex |
Auteur: | Nightrunner [ za okt 25, 2008 21:44 ] |
Berichttitel: | Re: 1996 Indy racetruck |
@ Peer Is goed ben wel thuus...ik neem deze winter ff een maand vrij,bijkomen van een druk jaar ![]() @ Rene Dat is het startnummer en de klasse waar je in rijdt @ Accel Schrijf je anders voor volgend jaar ook in voor Drachten,das wel lache. Er moeten meer trucks aan de start staan ![]() |
Auteur: | ford1955 [ za okt 25, 2008 21:56 ] |
Berichttitel: | Re: 1996 Indy racetruck |
Das mooi spul wat je daar hebt Nightrunner,en geen misselijke resultaten,Vel succes met modificeren,groeten Marco |
Auteur: | axxel [ za okt 25, 2008 22:19 ] |
Berichttitel: | Re: 1996 Indy racetruck |
@ Axxel Schrijf je anders voor volgend jaar ook in voor Drachten,das wel lache. Er moeten meer trucks aan de start staan ![]() Laat ik daar maar niet mee gaan beginnen,dat gaat me veels te veel geld kosten(dollars) om hem elke keer weer sneller te krijgen. Heb een paar sprintjes gedaan op zandvoort begin dit jaar. ![]() Alex |
Auteur: | DutchYellowRam [ za okt 25, 2008 22:31 ] |
Berichttitel: | Re: 1996 Indy racetruck |
Je bent alweer aardig wat van plan martin ![]() Wat verwacht je dat hij gaat lopen? |
Auteur: | peerkehemi [ zo okt 26, 2008 11:09 ] |
Berichttitel: | Re: 1996 Indy racetruck |
hemiram schreef: ik was aardig op de hoogte martin van je doen en laten . super filmpje martin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | johnhemi [ zo okt 26, 2008 12:44 ] |
Berichttitel: | Re: 1996 Indy racetruck |
wow,mooi verslag en mooie film,je krijgt t nog aardig druk deze winter met je mods Mijn vriendin word sinds ik mijn hemi heb ,helemaal gek van mij en mijn nieuwe hobby,heb haar je verslag laten zien ![]() ![]() goh,zegt ze eigenlijk ben jij nog niet zo erg tnx martin ![]() ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | moly [ zo okt 26, 2008 18:27 ] |
Berichttitel: | Re: 1996 Indy racetruck |
super martin leuk zo`n verslag te lezen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | qc1500 [ ma okt 27, 2008 11:02 ] |
Berichttitel: | Re: 1996 Indy racetruck |
Niet een klein beetje, maar heeeeel veel respect ![]() ![]() |
Auteur: | Nightrunner [ do nov 06, 2008 21:31 ] |
Berichttitel: | Re: 1996 Indy racetruck |
ff weer een update Blok heb ik gehoond tot een piston to wall clearance van .004 ![]() ![]() Nokkenaslagers eruit gedreven ![]() ![]() En de lucht/benzinefabriek opgebouwd Met nieuwe fuelrails ,AN lines en een Aeromotive fuel regulator ![]() ![]() |
Auteur: | ford1955 [ do nov 06, 2008 21:44 ] |
Berichttitel: | Re: 1996 Indy racetruck |
Blokkie heb wel flink op ze kl@#*te gekregen,maar zitten weer mooie hoon groeffies in,en die intake is ook nie misselijk,Groeten marco,veel succes |
Auteur: | peerkehemi [ do nov 06, 2008 22:10 ] |
Berichttitel: | Re: 1996 Indy racetruck |
goed bezig martin ![]() ![]() ![]() |
Pagina 1 van 7 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |