USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Turbo project
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=18542
Pagina 1 van 11

Auteur:  pavement pounder [ zo maart 02, 2014 13:32 ]
Berichttitel:  Turbo project

Knoop doorgehakt,
De Paxton supercharger is verkocht en rijd nu in Italie rond dus dit is niet meer:

Afbeelding

Beetje vreemd om te zeggen maar rijden met zoveel koppel onderin was haast gevaarlijk te noemen en op 6000 rpm gaf het niet de duw die ik had verwacht.
Dus ben ik maar op turbo overgestapt 8-)
Nu doe ik veel met een klein budget en heb geen zin in een 2de hypotheek dus doe ik alles erg lowbudget.
Het meeste komt van Ebay.
De Paxton had ik destijds ook 2de hands gekocht ;)

Afbeelding

De turbo komt ipv in de motorruimte onder de laadbak te hangen, lekker in de rijwind dus geen hitte onder de motorkap en geen moeilijke dure uitlaatspruitstukken.
De inlaatpijp komt buiten het chassis te hangen dus intercooler is niet nodig.
Er komt wel een oliepomp bij om de olie door te pompen terug naar het carter.
Zo hangt de turbo er nu bij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De 496 heeft koppel zat dus een klein turbogat vind ik helemaal niet erg
Voor de kenners, dit zijn de turbo specs:

GT45 80mm 1.15 AR t4i housing.
4" turbine discharge 3.5" compressor vband discharge.
77mm turbine exducer 80mm compressor inducer

Alles bij elkaar inc Waste gate, bov, aluminium pijpen en koppelstukken. oliepomp en leidingen en uitlaat delen om te lassen en turbo zit ik presies op de Euro 1000,-
De paxton heb ik voor 1100,- verkocht dus een win win situatie :D

Er komt geen demper meer onder omdat de turbo al behoorlijk dempt dus dit kan in de verkoop:

Afbeelding

De cutouts zijn ook meteen vergeven maar de rvs Magnaflow 4X 3 inch demper en eventueel wat pijp er bij nog niet.

Auteur:  majijo [ zo maart 02, 2014 13:38 ]
Berichttitel:  Re: Turbo project

Low budget of niet geweldig
Goed idee onder de laadbak ben benieuwd hoe dat werkt

Auteur:  torque monster [ zo maart 02, 2014 13:43 ]
Berichttitel:  Re: Turbo project

met regen rijden ook meteen waterinjectie.
twee vliegen in een klap. :wink:

Auteur:  Belgiquebasterd [ zo maart 02, 2014 14:23 ]
Berichttitel:  Re: Turbo project

:headbang:

Auteur:  willem-2 [ zo maart 02, 2014 15:07 ]
Berichttitel:  Re: Turbo project

pavement pounder schreef:

De turbo komt ipv in de motorruimte onder de laadbak te hangen, lekker in de rijwind dus geen hitte onder de motorkap en geen moeilijke dure uitlaatspruitstukken.
De inlaatpijp komt buiten het chassis te hangen dus intercooler is niet nodig.
Er komt wel een oliepomp bij om de olie door te pompen terug naar het carter.
Zo hangt de turbo er nu bij:

Mijn kennis hierin is te kort vandaar de vraag; Heb je zo geen negatief resultaat daar het zover bij de "bron"
vandaan zit, lijkt mij nu in-direct ipv direct.

Auteur:  cherry red dodge [ zo maart 02, 2014 20:43 ]
Berichttitel:  Re: Turbo project

willem-2 schreef:
pavement pounder schreef:

De turbo komt ipv in de motorruimte onder de laadbak te hangen, lekker in de rijwind dus geen hitte onder de motorkap en geen moeilijke dure uitlaatspruitstukken.
De inlaatpijp komt buiten het chassis te hangen dus intercooler is niet nodig.
Er komt wel een oliepomp bij om de olie door te pompen terug naar het carter.
Zo hangt de turbo er nu bij:

Mijn kennis hierin is te kort vandaar de vraag; Heb je zo geen negatief resultaat daar het zover bij de "bron"
vandaan zit, lijkt mij nu in-direct ipv direct.


Dacht ook daaraan.Hou je genoeg druk over als je de hele pijp naar de motor moet vullen met lucht?

Auteur:  pavement pounder [ zo maart 02, 2014 21:06 ]
Berichttitel:  Re: Turbo project

Goede vraag, ik heb daarom ook gekozen voor een turbo met iets kleinere turbine zodat ie sneller opspoelt, en ja hou toch ook mede daardoor een beetje boostlag over, maar vind ik heel niet erg, want zonder turbo heb ik nog 50 meter wielspin(dus veel koppel)

Tegen woordig heb je zo enorm veel keuze in turbos en maten dat het je helemaal gaat duizelen :D

Auteur:  peerkehemi [ zo maart 02, 2014 21:08 ]
Berichttitel:  Re: Turbo project

Ik ben benieuwt naar het eind resultaat marco :wink:



http://marlog-car-handling.com/



Www.rockauto.com

Auteur:  mackie [ zo maart 02, 2014 21:28 ]
Berichttitel:  Re: Turbo project

Moet je dan ook de compressie veranderen. Al een filmpje beschikbaar

Auteur:  pavement pounder [ zo maart 02, 2014 21:44 ]
Berichttitel:  Re: Turbo project

Ik ben nog niet verder als de fotos dus nog even een paar weken wachten.
Nee hoor, compressie blijft zo.
Maar hoe meer boost hoe meer ik in timing terug moet.
Door de boot genomen kun je met alu koppen een puntje meer compressie hebben voordat je detontie problemen krijgt.
Met de supercharger reed ik met zon 8 psi druk, nu stel ik de wastegate zo dat ik +/- 10 psi boost heb.

Auteur:  dodge-hemi [ zo maart 02, 2014 21:47 ]
Berichttitel:  Re: Turbo project

Krijg je de turbodruk dan wel op het juiste moment? Volgens mij heb je dan een heel groot turbogat..

Auteur:  pavement pounder [ zo maart 02, 2014 22:49 ]
Berichttitel:  Re: Turbo project

Ja presies het moment weet ik niet maar ik wil wel een klein tubogat.
Maar zoals ik al zij er zit een vrij kleine turbine op die dus wat sneller zou moeten spoelen.
Ook ga ik de uitlaat nog inwikkelen met uitlaatband om zo minmogelijk uitlaatwarmte kwijt te raken en dus de druk hoog te houden.

Auteur:  mackie [ zo maart 02, 2014 22:51 ]
Berichttitel:  Re: Turbo project

dit ga ik zeker volgen

Auteur:  jaco [ ma maart 03, 2014 0:28 ]
Berichttitel:  Re: Turbo project

Goed bezig!! word een volgertje! :D

Auteur:  pavement pounder [ ma maart 03, 2014 20:37 ]
Berichttitel:  Re: Turbo project

Zo de uitlaat is klaar, nu eerst vakantie en dan gaan we verder met het koude gedeelte en de olie leidingen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pagina 1 van 11 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/