Het is nu vr maart 29, 2024 0:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 232 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 23, 2021 1:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Jaja we zijn weer bezig na een tijd garage bouwen en compleet inrichten naar wens kunnen we weer aan de pickup werken.
Kleine offtopic:

Me werkbank inclusief opspantafel, korte lengte ijzer rek en eigenlijk opslag voor al me bouten etc. Lades van 105cm breed en 70cm diep, kortom heul veel opslag plaats.
Afbeelding

Afbeelding

Had een lijstje gemaakt wat moest gebeuren voor naar de RDW te gaan. Eerste ding was de uitlaat.
De pickup een paar keer naar buiten gereden en een rondje gedaan, stoorde me beetje aan het geluid. Beetje saai en iets te luid voor mij. Tijdje terug samen met een maat onder zijn pickup een nieuwe uitlaat gemaakt over de as naar achter toe. Wegens plaats gebrek konden we nergens beetje goed dempers kwijt dus deze op het einde gezet. Dat geluid was prima, met toeren prima geluidje maar totaal niet hinderlijk. Als je hem de kickdown in trapt zingt hij mooi, precies wat ik dus ook moest hebben.

Zowat alles opgeruimd in de garage, paar dingen moeten nog afgemaakt worden maar ik wil wat doen :bounce: :bounce:. Dus mandrel bends besteld en dempers en te werk gegaan.

Oude situatie, cherry bombs en dan +-65 graden naar buiten voor de achterwielen.
Afbeelding

2x 90 graden bocht maakt ook een soort X 8) Vond een kant en klare X te duur en niet helemaal naar wens. Ook nog eens moeilijk te krijgen in 2.25''.
Afbeelding

Succes :)
Afbeelding

De completen pijp na de transmissie omhoog te bracht zodat ik speling genoeg had boven de as. X Pijp erin gemaakt, dempers opgehangen zo ver mogelijk naar voren ivm de eindstukken die er nog achter moeten.
Afbeelding

[img]Stukken%20beter%20zo[/img]
Afbeelding

Afbeelding

Hoop hem zondag afgelast te hebben en eronder, dan een vergelijk filmpie:)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2023 22:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Na een tijd rondom het huis bezig geweest te zijn en het een en ander op orde maken zijn we weer vol op de pickup gericht.
Ik wou eerst de kabelboom maken zodat ik dit werk klaar had, dit is nog een van de grotere dingen die gebeuren moet. Ik begin compleet opnieuw en dus iedere kabel is nieuw, heb genoeg kabelbomen in de hand gehad om te weten wat werkt en wat niet dus deze probeer ik zo goed als mogelijk te maken. Kom erachter dat het bijna 80% denk werk is hoe de kabels moeten lopen, hoeveel naar punt a moeten en hoeveel van punt A terug naar punt Z moeten. :happy6:

Begin:
Afbeelding

Manier hoe ik kabelbomen maak die buiten de cabine lopen of in de stijl waar ik hem niet voldoende vast kan leggen:
Afbeelding

Work to be continued:
Afbeelding

Ik wil graag de originele klok houden omdat dit nog de originele betreft. Echter ben ik te hollands om andere klokjes te kopen ivm 6v klokken. Ik heb ze met een weerstandskast getest met 6 volt, dit om te kijken wat hun bereik is qua ohmse weerstand. Wat is minimaal midden en maximaal, dit om te kijken of ik een sensor heb die correspondeert met deze waardes. De tankvlotter is een originele dus dit zou moeten functioneren.

12v naar 6v Converter.
Afbeelding

Nieuwe kabelboom gemaakt voor de klok, alles naar een multistekker zodat hij gewoon makkelijk demontabel is.
Afbeelding

Hier is ook te zien dat ik er een dynamo laad lampje bijgemaakt hebt zodat de dynamo ook bekrachtigd word.
Afbeelding

Kabelboom ligt er voor groot gedeelte in, moet nog verlichting naar de voorkant brengen en dan het stukje verlichting nog samen knopen. Hier wil ik een soort knooppunt voor maken. Deze wil ik ergens achter het dashboard netjes wegwerken. Omdat mijn aluminium plaat vol zit moet ik een andere plek zoeken. Echter moet de kachel er nog in wat ook veel ruimte weg neemt. Dus deze moet er eerst in gehangen worden :roll:

Kachel update gok ik woensdag te kunnen plaatsen. Ook deze gaat van 12v naar 6v en variable regelbaar.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2023 20:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Nu ik merk dat ik met bedrading de plaats redelijk op heb en ik nog een redelijke weuste kachel moet monteren heb ik eerst de kachel klaar gemaakt zodat deze gemonteerd kan worden waarna ik kan kijken hoe ik kabels kan laten lopen dat deze niet in elkaars weg zitten.
Ik kocht bij de pickup een hele simpele kachel waar niks aan te regelen valt (wel origineel). Maar wou ik de ''fresh air heater'' optie waarmee je dus de keuze kan maken of je cabine lucht of verse buitenlucht wilt aanzuigen. En deze vervolgens kan mikken op de voorraam (defrost) of voeten, of beetje van beide.

Afbeelding

Deze heb ik paar jaar terug ergens kunnen kopen, maar omdat deze origineel met een 6volt motor uitgevoerd werden ging dit dus niet werken. Nu kun je er gewoon simpel weg een 12volt versie van kopen (kachelmotor) maar niet hier in Europa. Tevens zit deze motor aan de achterkant van de kachel en steekt half door het schutbord heen in de motorruimte wat ik dus absoluut niet wilden. Dus we gaan aan het denken :idea:

Het idee.
Afbeelding

Nee dit is niet een "gewone" computer ventilator, deze zou genoeg lucht moeten verplaatsen dat het prima moet werken. Plan is hier een PWM regeling voor te hangen die met potmeter dus de snelheid van de ventilator gaat regelen.

Huis vol geblubberd met Pur.
Afbeelding

Met wat slijpwerk moet dit passend te maken zijn.
Afbeelding

Busjes gedraaid met m6 draad erin.
Afbeelding

Plaatje gemaakt waar de vin aan gemonteerd zit. Mocht het zo zijn dat deze vin niet voldoende blaast heb ik nog een 2e optie die bijna 2x zoveel doet en hier zo in past dus het komt altijd goed :)
Afbeelding

Omdat de originele een centrifugaal ventilator is en de huidige een axiaal klopt de vorm van het huis niet meer. Door de pur in een iets betere vorm te schuren en daarna te bekleden met polyester matten en hars komt er een iets betere flow in het huis.
Afbeelding

Origineel zit de kachel met parkers in elkaar maar dit is waardeloos na zoveel jaren. Dus heb er overal draad achter gelast zodat er gewone inbus boutjes in gedraaid kunnen worden.
Afbeelding

Het front van de kachel zit volop in het zicht in de cabine, en hij ziet er niet bepaald speciaal uit.
Afbeelding

Die wat bewaard heeft wat aan te pakken, ik had nog een stukje plaat liggen waar Ford in gestanst was dus dat eruit geslepen en in de nieuwe kachel gelast. Stuk beter als origineel als je het mij vraagt.
Afbeelding

Afbeelding

More to come :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2023 21:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Na wat stappen vooruit toch een grote terug moeten zetten om daarna weer beter vooruit te kunnen. Toen ik het frame liet coaten, moest ik me zo haasten om het weg te krijgen zodat het met een grote partij mee kon. Dat ik compleet over de motorsteunen heen gekeken heb en deze zo heb laten coaten :| . Ze zijn gemaakt door iemand zonder armen en gelast door iemand die de gaskraan dicht had staan en toevallig blind was.

Nu ik zover ben dat het voorfront erop kan dacht ik, nu kan ik die motor en nog relatief snel en makkelijk uit. Dus zo gezegd zo gedaan, stroppies eraan wat schroeven en hijsen maar.
Afbeelding

Even een mal gemaakt zodat ze op dezelfde plek weer terug komen, echter 2,5cm hoger om wat meer speling te krijgen nu het makkelijk aan te passen is. Hier is ook het werk van de begaafde lasser te zien :bann: Vraag me niet hoe ik dit gemist heb maar het is zo :?
Afbeelding

Na een poosje slijpen en schuren.
Afbeelding

Bussen gemaakt van 30mm as, gat in geboord en in de mal gemonteerd.
Afbeelding

Wat 3mm plaat in stukken geslepen en er wat van gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Remleiding ook even gefikst, en wat met een spuitbus rond gezwaaid :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Zo gaan we weer gestaag verder waar we gebleven waren. Even een tussen projectje.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2023 23:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Korte update dit keer, nu de motor en bak er toch uit was en in de kraan hing. Gauw de transmissie pan eronderuit gehaald, de verf zat er niet lekker op en ik heb er geen aflaatplug in gemaakt. Dus mijn spare transmissie ff afgestoft en daar de pan vanaf gehaald. Hier een plug in gelast met wat hulp van een maat. Even goed gestraald en afgelakt.

Afbeelding

[img]https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8BL_tarnpNaV5Y9PjaRx9I0UhRYCtROymhAQrDRCgSdlJCuzNbZvbl4dUaJ-zyoN3NECQ2LdI167H4j1tmxgaTKxwy_6mtKI_tk4Zywd8rjlOgAN1UCR6qtDacbK8NiRmWp_2DqzFPtYecf7On8DTTT=w703-h937-no?authuser=0
[/img]

Afbeelding

Motor ligt er weer in. Morgen weer de nodigen dingen aansluiten en even kijken of ik mijn uitlaat wat moet aanpassen omdat ik de motor wat omhoog gezet heb.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 02, 2023 11:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Afgelopen tijd erg druk met werk gehad dus nagenoeg niks aan de auto kunnen doen. Toch hier en daar wat tijd gevonden om een belangrijk punt af te werken. Had tijd terug een nieuw setje verlagingsveren gescoord hier in Nederland van een mede F100 eigenaar, 3'' Verlagingsbladveren inclusief extended rear spring shackles voor achter. Na wat heen en weer vragen op interpret hoe achter te verlagen zonder andere veren te moeten kopen of in het chassis te moeten slijpen de achterste veren gedemonteerd en hier 3 bladveren uitgehaald.

Voor het monteren van de verlagingsveren.
Afbeelding

En erna:
Afbeelding

En na wat hobbyen achter gefikst. Moet alleen nog even busjes draaien die in de extended shackles gaan die miste ik nog.
Afbeelding

Afbeelding

Even kijken of ik vandaag nog wat elektra kan afwerken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2023 23:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 04, 2014 0:10
Berichten: 179
Woonplaats: Heibloem
Besloten me zelf wat te jagen en wat deadlines gezet. 14 December keurings afspraak gemaakt bij de RDW en ga 1 december hier in de buurt even naar een garage waar ik samen met de APK keur meester er even omheen loop of ik iets gemist heb en hij misschien nog opmerkingen heeft.
Als dit gedaan is moet ik nog paar dingen fine tunen en passen die niet perse nodig zijn voor de keuring en wat dingen tweaken en daarna gaat hij uit elkaar en op weg naar de spuiter.
Maar eerst een flinke waslijst wat afgewerkt moet worden voor deze tijd!

Relais voor de fan geïnstalleerd. Bij het maken van de motor kabelboom hebben we een stekker klaar gelegd waar ik de aansturing van de relais vanaf krijg zodat de motor ECU de fan relais gaat aansturen bij de koelwatertemperatuur die ik instel.
Afbeelding

De stationair regel klep moest ook nog aangesloten worden op de het luchtfilterhuis. Met het originele luchtfilterhuis wat bij deze motor hoort zal het met een stukje slang er gewoon opgestoken zitten maar omdat ik een ouwe stijl luchtfilter gebruik moest ik weer beetje knutselen. Omdat deze klep lucht toevoert achter de gasklep moet dit gefilterde lucht zijn en dus binnen de luchterfilter vandaan komen. Hier dus met wat buig werk een pijpje tussen gebogen, past mooi tussen het filterhuis en de inlaat en naast de TPS sensor.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tussen door 2,5 week op vakantie geweest in Canada, daar een mooie 2023 f150 gehuurd. Liep mooi met 450pk onder de kap.
Afbeelding

Garage flink opgeruimd voor een feestje en na het feestje weer door!
Afbeelding

Front erop gehangen, echter kwam ik erachter met het laatste stuk dat ik niet lekker uitkwam, en nu ik dit typ ben ik bezig hem compleet op nieuw uit te lijnen (plaatwerk cabine etc) deze pickups zijn nogal precies als het gaat om het monteren van de neus. Heeft zijn tijd nodig en dient wel gewoon precies gedaan te worden wat ik dus niet echt gedaan had de eerste keer...
Afbeelding

Na het even staan merkte ik toch dat er een klein druppeltje aan de diff deksel hing iedere keer. Vond ik beetje maf wat had dit gemonteerd met nieuwe pakking maar dacht kan dit toch niet maken als hij naar de rdw gaat. En omdat de steekas keerringen ook ligt lekte als hij weer tijdje stond wou ik deze ook even mee pakken. Toen ik de diff deksel eraf had en de steekassen er al uit had keek ik naar het diff en dacht ik hmm lijkt me wat speling te hebben, en jawel wat speling op de lagers. Dus ook maar complete diff eruit gepakt.

Nieuwe steekas lagers en retaining rings.
Afbeelding

Pignon en kroonwiel zien er gelukkig nog keuring uit, aan de linkse kant was 1 shim om het lager uit te shimmen gebroken, waardoor vermoedelijk de voorspanning weg is gegaan en er wat speling opgekomen is. Merkte ook op dat op de astandwielen wat veel axiaal speling hadden, de satelliet tandwielen met conische ringen zagen er prima uit (op het werk hebben we wel eens gehad dat deze conische ringen wegslijten bij zwaar gebruik). Na langzoeken naar de juiste maat shims voor de astandwielen en ze uit eindelijk niet gevonden te hebben worden ze inmiddels op maat gemaakt, en hoop ik ze begin volgende week te hebben.
Alles ligt klaar, heb nieuwe lagers en afstel shims voor het diff weer af te stellen in de huis etc zodat de as er weer onder kan.
Afbeelding

Deze shims worden gemaakt.
Afbeelding

Tijdens het opslaan van de achterraam was deze gebroken. Gelukkig kon de beste man die bij ons op het werk de trekker ramen komt plakken een mal maken van de raam en deze nieuw laten maken. Dus ook deze zit er weer in.
Afbeelding

Zo werken we gestaag naar 1 december en daarna naar 14 december.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 232 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling