Leuk dat jullie zo geïnteresseerd zijn in de foto’s!
Dat klopt inderdaad Patrick, ik ben bij jou de bumper komen halen.
Ik woon nog bij mijn ouders, dus moet ik de garage delen met mijn pa.
De Dodge kan niet naar binnen, dus alles gebeurt bij ons voor op de oprit.
Al het plaatwerk kon ik gelukkig in een schuur opslaan.
Als eerste heb ik het motor blok er uit getild, zo kon ik de Dodge aan straat laten staan en het blok eerst klaar maken.
Eerst maar een degelijk kraantje gekocht.

Ik had vooraf al een blok steun gekocht. Dit is zeker zo makkelijk als je het blok geheel uit elkaar wil halen.

Ik heb het complete blok kaal gemaakt.
De zuigers heb ik schoon gemaakt, daar heb ik nieuwe zuigerveren en olieschapers op gezet.
Als je toch alles wil vervangen is het niet onverstandig om de vriesdoppen er ook uit te tikken, hier achter kan flink wat troep zitten.
De cilinder wanden heb ik laten honen.
Het hele blok heeft een uurtje in de stoom “wasmachine” gezeten zodat hij zeker zand en vet vrij is.

De cilinder koppen heb ik door een revisie bedrijf laten vlaken en er geharde klep zittingen in laten zitten.
Eerst boren ze de oude zittingen weg. Een van de koppen bleek op een klepzitting gescheurd dus die kon ik niet meer gebruiken.
Ik had in de tussen tijd nog een 2e blok gekocht voor € 40, daar kon ik geen bult aan vallen dacht ik zo.
Dus de koppen er maar af en die ook laten op boren. Ook hier was er een van gescheurd.
Gelukkig had ik er dus nog 2 goede over.

Nu het blok in elkaar gezet.

Alles met het juiste moment aan getrokken natuurlijk.

Het blok voorzien van een mooi kleurtje

Het blok verder afgemaakt, nu is hij zo goed als klaar.
Hier en daar nog wat kleine dingetjes. Zo staat hij er nu bij, lekker warm binnen.

De versnellingsbak ook maar uit elkaar gehaald.

Ook de bak heeft een stoom douche gehad.
De versnellingsbak voorzien van een likje verf en een b&m diepe pan.

Ook de aandrijfassen moesten er aan geloven.
Eerst alles uit elkaar gehaald.

De assen samen met het frame naar de straler / spuiter gebracht.

De assen weer in elkaar gezet.
De gehele lager partij vervangen en alle keringen vernieuwd.
Nieuwe fuseekogels en kruiskoppelingen en de complete rem inrichting vervangen.

Ook het frame weer rustig opgebouwd. Ik heb gekozen voor een 8 inch liftkit van het merk Skyjacker.
Ik ben van plan om voor 4 schokbrekers te monteren. Ik moet nog even bedenken hoe ik dat het beste kan doen.
Natuurlijk ook nog een body lift. Deze heb ik zelf gemaakt (11cm) want ik vind die plastic blokken maar niks.
Het frame + assen en bladveren moeten nog 1 keer geverfd worden.

Ik ben nu bezig aan het plaat werk. De cabine ligt al bij de straler.
In de Dodge zat een dak raam, niet echt zo geweldig vond ik.
Dus op zoek gegaan naar een andere cabine. Wat een crime!!
Toch heb ik er een gevonden, niet echt zoon geweldig ding.
Ik heb besloten om alleen het dak om te lassen omdat tussen de dakplaten bij alle 2 de cabines roest zit.
Nu kan ook die roest verwijderd worden.
voor de bak bestel ik nieuwe panelen. Ik heb al 2 nieuwe voor schermen.
De motorkap en de deuren zijn nog prima. Het voorfront moet ook nog flink onderhanden genomen worden.

Ik zal de komende tijd nog wat foto’s posten van de vorderingen van de cabine en de rest van de Dodge