Hallo Heren, ik zie dat Ton (de draaijer) ongeveer de situatie heeft geschetst waarin we zijn beland. De enige reden die ik kan bedenken om nog iets met Roe Racing te doen is om aldaar een nokkenas in Sean Roe zn reet te drukken. Wat een slechte adviezen en een waardeloze aftersales heeft die vent, bahbah. Het moge duidelijk zijn dat het project iets vertraging heeft opgelopen door de "medewerking" van Roe Racing en dat we alles dus zelf moeten doen. Nadat we op de testbank zijn geweest met een map in de ECU van Sean Roe bleek gewoon dat zijn hele setup niet klopte op het mechanische vlak. De tuimelaars tezamen met de nokkenas zorgden voor een zodanig grote kleplift en overlap van de in-en uitlaatklep dat het inlaat mengsel eigenlijk zo de uitllaat inwoei.Dit was uiteraard niet te corrigeren met het mappen van de ECU, dit moest mechanisch opgelost. Op weg terug naar de werkplaats begaf vervolgens de bak het, we hadden 570 pk erop losgelaten, en hebben we besloten eerst hiernaar te kijken alvorens de motor te demonteren. Al gauw bleek dat de hoofdas en wat lagers om zeep waren en dat een totale revisie nodig zou zijn. Dit paste natuurlijk wel in het totale plaatje van de rebuild omdat eigenlijk alles aan de truck op de hoop kon na 58.000 miles.
We hebben toen besloten om ook de bak maar te veranderen naar een echte 6-bak en hebben de 5 en 6 tandwielen laten veranderen door een bedrijf, jawel, in Amerika. Dit zou 3 weken duren en inderdaad na twee en halve maand kwam de zooi binnen. Bak in elkaar gezet, proefgereden met nog steeds zieke motor en bak zou OK zijn. Nu kon de uiteindelijke ellende worden aangepakt en is de motor uit de truck gelepeld. Alle aanpassingen van Joeri en Ton op de koppen en alle montagewerk zag er super uit, alles stond op tijd en zoals we al verwachtten hebben we geconstateerd dat als deze nokkenas iets wil doen je ergens bij 8.000 rpm en 12,5 op 1 compressie moet zitten.We hebben nu een nokkenas laten maken die wel bij de tuimelaars zou moeten passen en die gaat eerdaags (!) uit de USA komen. Als het hele circus weer in elkaar zit gaat de truck weer op de bank en kijken we of ie nu wel mooi wil lopen en lekker fut geeft. Tussendoor zijn we ook weer volop bezig met het raceseizoen, dus drukke tijden voor ons hier. We blijven positief en zijn weer met ons neus op de feiten gedrukt op het zakendoen overzee, als je veel geduld hebt en je hebt je auto niet nodig dan zou dat best eens kunnen werken..! We houden jullie weer op de hoogte als er interessante dingen gebeuren, de bedoeling is nog steed dat het een fijn gemeen truckie wordt. Tot later