Het is nu za apr 27, 2024 19:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 178 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chevrolet K30. 6.2 1985
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 18:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Even een topic aangemaakt met de vorderingen rondom de K30

Vorig weekend terug gekomen uit het buitenland ( zeemannetje) dus weer volop verloftijd om te knutselen.
Cut-outs waren inmiddels binnengekomen en er lag nog een kabelboom die vervangen moest worden voor de APK. Had een klein fikkie gehad in de zekeringkast en sindsdien waren er wat functies die niet helemaal meer werkte. Bij van Dam een andere complete kabelboom uit een sloper gekocht, die gewoon 1 op 1 geplaats kon worden met behulp van stekkers. Kind kan de was doen!
Stekkers losmaken en weer vastmaken kan ik zelf ook wel dus vorige week vol goede moed begonnen. Inmiddels zit de nieuwe kabelboom erin, heb geen vel meer aan m'n vingers zitten, wat een gepiel zeg! en 3 x raden.....werkt niet. functies die het niet/deels deden zijn in sommige gevallen terug maar een veelvoud aan functies die het voorheen deden doen nu helemaal niets meer :(
Beetje frusterend en heb eigenlijk geen idee waar ik het in moet zoeken...

Ga er nog maar even een nachtje over slapen denk ik....wordt vervolgd!

O ja...die cut-outs zitten nog mooi in het doosje. eerst dit varkentje maar eens even wassen, dan kan de chevy voor de APK.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 20:13 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Als de kabelboom geen breuken of iets dergelijks zou je eens naar de relais etc kunnen kijken. Als de zekeringen en spanningen van alle componenten goed zijn.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 20:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
ga er morgen weer induiken met de multimeter in de aanslag! maar er zijn nu zoveel dingen die niet meer werken dat het in mijn optiek geen relais kan zijn? maar goed...ben geen electrieker dus misschien ook wel.

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 21:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Net even opgeschreven wat er allemaal aan scheelt, zet het hier ook maar even neer....wie weet?

-Knipperlicht links, zowel in dashboard als buiten defect. Dashboard brand constant en de alarmlichten werken wel gewoon. Dit was al zo en eigenlijk de reden om er een andere kabelboom in te lepelen.
-Knipperlicht rechtsvoor brand constant, behalve als je de schakelaar bediend, dan knippert hij gewoon.
-Ruitenwissers. deden het voorheen prima.
-Toeter. deed het voorheen prima.
-indicatie lampje handrem. Deed het ook.
-indicatie lampje 4wd. deed het niet meer, doet het nog steeds niet.
-indicatie lampje oliedruk. deed het niet meer, doet het nog steeds niet.
-indicatie lampje voorgloeien. deed het maar nu niet meer.
-indicatie lampje "water in brandstof". deed het niet maar nu wel.
-groot licht indicatie dashboard. deed het niet, nu wel.

Lang verhaal kort...volgens mij had ik er beter vanaf kunnen blijven :P

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 21:55 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 01, 2008 20:15
Berichten: 4688
Woonplaats: ergens bij uden
Baschinist schreef:
ga er morgen weer induiken met de multimeter in de aanslag! maar er zijn nu zoveel dingen die niet meer werken dat het in mijn optiek geen relais kan zijn? maar goed...ben geen electrieker dus misschien ook wel.

van huis uit ben ik electrieker, maar de hoe ze in een truck/auto alles aan elkaar hangen snap ik geen ruk van :?
geef mij maar gewoon 230/400 volt

succes met dit klusje

_________________
theo
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 22:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Ja idd....zit zelf in de scheepvaart, dat ziet er toch ook allemaal wat anders uit. Zowiezo zijn alle schema's wat duidelijker.

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 23:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 29, 2009 13:19
Berichten: 235
Woonplaats: IJsselstein
Baschinist schreef:
Net even opgeschreven wat er allemaal aan scheelt, zet het hier ook maar even neer....wie weet?

-Knipperlicht links, zowel in dashboard als buiten defect. Dashboard brand constant en de alarmlichten werken wel gewoon. Dit was al zo en eigenlijk de reden om er een andere kabelboom in te lepelen.
-Knipperlicht rechtsvoor brand constant, behalve als je de schakelaar bediend, dan knippert hij gewoon.
-Ruitenwissers. deden het voorheen prima.
-Toeter. deed het voorheen prima.
-indicatie lampje handrem. Deed het ook.
-indicatie lampje 4wd. deed het niet meer, doet het nog steeds niet.
-indicatie lampje oliedruk. deed het niet meer, doet het nog steeds niet.
-indicatie lampje voorgloeien. deed het maar nu niet meer.
-indicatie lampje "water in brandstof". deed het niet maar nu wel.
-groot licht indicatie dashboard. deed het niet, nu wel.

Lang verhaal kort...volgens mij had ik er beter vanaf kunnen blijven :P


Knipperlicht rechtsvoor hoort te branden, is volgens mij kombi met stadslicht.
Linksvoor zou ik dus even kijken naar de stekkers van die knipperlichten, staan erom bekend dat het een zooitje is.
Het niet knipperen kan kloppen doordat 1 of meerdere lampen niet branden, daar houden ze niet van bij Chevy.
Een electronisch gestuuurd knipperlicht relais van Hella doet wonderen en knippert ook iets vlotter.

De rest van de lampjes hebben wellicht 1 gecombineerde massa achter de klok welke nu niet vast zit ?

Hoop dat je er wat aan hebt.

_________________
Ronald [Aquafobia]
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 0:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Ah super!

bedankt voor de info, hier kan ik wel even mee verder. Broer is ooit automonteur geweest en dacht ook dat het waarschijnlijk een massaprobleem was ( die vervloekt trouwens alles wat amerikaans is :D , vanwege de rommel die je idd nogal eens aantreft :roll: ).

Ik ga iig weer ff rommelen morgen....misschien kan ik het dan ooit nog eens helemaal zelf...over een jaar of 30 ofzo :P

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 19:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Weer aan het rommelen geweest vandaag, paar pluspuntjes: de toeter toetert weer en de voorgloei indicatie werkt weer. Voor de rest is het nog 1 groot abracadabra! linker knipperlicht brand nu constant zonder dashboard indicatie :?

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 23:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 29, 2009 13:19
Berichten: 235
Woonplaats: IJsselstein
Baschinist schreef:
Weer aan het rommelen geweest vandaag, paar pluspuntjes: de toeter toetert weer en de voorgloei indicatie werkt weer. Voor de rest is het nog 1 groot abracadabra! linker knipperlicht brand nu constant zonder dashboard indicatie :?


Goed man, in ieder geval vooruitgang.

_________________
Ronald [Aquafobia]
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 20:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Vandaag weer aan het freubelen geweest. Toen ik vanochtend instapte deden ineens de ruitenwissers het weer !? :shock: . Als er nu elke ochtend vanzelf weer een functie vanzelf terug komt ben ik blij :lol: . Voor de rest de elektriek even gelaten voor wat het is, daar komt even iemand voor kijken met meer kijk op de zaak.

In de tussentijd maar begonnen met de cut-outs. Moest de Y-stukken wat aanpassen. Flens van de klep is wat aan de grote kant en dat paste dus niet op het Y-stuk, dus Y-stuk een stukje verlengd. Daarna de Y-stukken tussen de uitlaat gelast. kon er niet helemaal goed bij rondom dus morgen de uitlaat er even onderuit zodat ik het netjes af kan lassen.

Natuurlijk wel even een rondje gereden zonder uitlaat :D Asociaal veel herrie....ge-wel-dig!

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 23:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 29, 2009 13:19
Berichten: 235
Woonplaats: IJsselstein
Baschinist schreef:
Vandaag weer aan het freubelen geweest. Toen ik vanochtend instapte deden ineens de ruitenwissers het weer !? :shock: . Als er nu elke ochtend vanzelf weer een functie vanzelf terug komt ben ik blij :lol: . Voor de rest de elektriek even gelaten voor wat het is, daar komt even iemand voor kijken met meer kijk op de zaak.

In de tussentijd maar begonnen met de cut-outs. Moest de Y-stukken wat aanpassen. Flens van de klep is wat aan de grote kant en dat paste dus niet op het Y-stuk, dus Y-stuk een stukje verlengd. Daarna de Y-stukken tussen de uitlaat gelast. kon er niet helemaal goed bij rondom dus morgen de uitlaat er even onderuit zodat ik het netjes af kan lassen.

Natuurlijk wel even een rondje gereden zonder uitlaat :D Asociaal veel herrie....ge-wel-dig!


Ha! die kleppen heb ik vorig jaar ook onder een Blazer van een vriend van me gemaakt, dat is echt leuk spul :)
Waarschijnlijk komen die ook wel onder mijn huidige Dodge..
Heb jij ze met afstandsbediening ook toevallig?

_________________
Ronald [Aquafobia]
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 11:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Nee die heb ik niet, zag dat laatst wel. bij mij komt er gewoon een knopje op het dashboard. kwam er op internet ook tegen die automatisch opengaan bij een bepaalde overdruk.

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 23:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Afbeelding

Weer een mooi geverft reserve wiel! Pa heeft heel de zondagmiddag zitten schuren en verven, in de veronderstelling dat het z'n eigen reservewiel was :mrgreen: waarvoor hartelijk dank!

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 22, 2011 20:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Zo hehe.

Het heeft even geduurd maar de cut-outs zitten eronder........en ze doen het! morgen maar eens even een tunneltje zoeken :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=0gFbYWuyMIU

Zat electrisch gezien allemaal niet helemaal mee de afgelopen weken maar geloof dat het lek inmiddels boven is. Hoop foutjes waren terug te zoeken in stekkers die niet helemaal lekker contact maakten en de massafout zat uiteindelijk in de fitting van het knipperlicht, daar was het minpooltje afgebroken. het zat er nog wel tussen maar werkte niet helemaal lekker meer.
Maar ja....voor dat ik dat gevonden had :roll:

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 178 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 95 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling