Het is nu di aug 19, 2025 20:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 413 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 28  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2012 12:20 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Nee ga er geen lichtjes meer inzetten. Wordt dan iets te veel denk ik. Wil wel nog ooit eens wat flitslichten in men grill inbouwen. Maar dat is voor later :wink:

Ben nu alle onderdelen aan het verzamelen voor de tranny swap. Heb bijna alles bij dezelfde verkoper kunnen vinden! Misschien nog een tuner kopen voor wat meer pk's maar eerst het weer maar eens afwachten... Geen werk is minder geld natuurlijk :(

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2012 17:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 25, 2009 13:14
Berichten: 709
Woonplaats: south-netherlands
He Jordy, ga je hem handgeschakeld maken??

_________________
What do I feel when killing a terrorist? RECOIL !!

Marines never die, they regroup in hell !!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2012 18:23 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Yip! Heb gisteren alle onderdelen in 1 keer gekocht om de swap te kunnen doen 8)
Moet alleen nog een koppelingsplaat/vliegwiel/drukgroep kopen van South Bend Clutch maar ben nog aan het rwijfelen tussen een 400pk versie of een van 475pk.

En ben aan het twijfelen om een tuner te kopen... Als ik dit niet doe moet ik een andere pcm kopen voor mijn truck en dat is wat moeilijker te vinden want er zijn maar 2 modellen die geschikt zijn voor een manuele transmissie.
Maar er is zoveel keuze uit tuners dat ik niet direct weet welke te kopen :D

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2012 21:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 17, 2009 18:30
Berichten: 260
VET :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2012 15:04 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Dit weer is slecht voor mijn portefueille..... je verdient bijna niks maar geeft toch veel uit :D :D

Vandaag dus een Tony Wildman 6-position chip besteld voor mijn truck met de volgende settings:
1 - Stock
2 - Daily Driver (+/- 40pk extra)
3 - Tow (+/- 60pk extra)
4 - Street (+/- 100pk extra)
5 - Heavy Tow (+/- 80pk extra)
6 - Smoke (+/- veel smoke :twisted: )

Ben benieuwd wat dat gaat geven!

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2012 16:58 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za feb 27, 2010 21:36
Berichten: 848
Woonplaats: bladel
Ben benieuwd wat dat gaat geven![/quote]


TROUBLE 8)

_________________
DODGE OR DIE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2012 17:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
@Caster: Wat is je motivatie om naar manueel over te gaan?

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2012 18:35 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Wel ik heb een automaat altijd fijn gevonden maar begon me de laatste tijd wat te ergeren aan dat ding. Hij schakeld wanneer hij dat wil en dat is hier soms wel irritant omdat ik nogal heuvelachtig woon. Steeds dat terugschakelen als ik even de gas wat meer induwde. Als ik een trailer erachter heb hangen vind ik het ook niet zo fijn.
Heb liever zelf de controle over wanneer er geschakeld wordt. Vind het ook wel leuk om te schakelen + het vette geluid dat je hebt van de turbo als je schakelt (is bijkomstig maar ik vind het vet :D )

Ik ben nu ook vanplan om meer vermogen uit de truck te halen. Heb nu al een tuner besteld maar in de toekomst gaan er waarschijnlijk grotere aanpassingen gebeuren :twisted:
Als ik dan een automatische transmissie moet gaan laten rebuilden voor de pk's die ik wil gaan behalen, gaat me dat een serieus pak geld kosten!

Transmissie moest toch rebuild gaan worden want hij begint steeds meer kuren te vertonen zoals slippen van versnellingen, bij koude transmissie niet meer in overdrive gaan en soms niet in versnelling springen bij schakelen van P naar D.
Nu heb ik een superdeal kunnen maken op alle onderdelen om de swap te kunnen uitvoeren en die kon ik niet laten schieten!
Moet alleen nog een clutch en vliegwiel kopen. Waarschijnlijk een South Bend clutch die goed ik voor 400pk. Heb standaard 245pk....
Als ik in de toekomst dus nog meer vermogen wil hebben moet ik simpelweg de koppeling alleen maar vervangen door een zwaarder model maar vind 400pk al meer dan genoeg (voor nu dan toch :D )

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2012 18:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Wat voor eentje wordt het dan?
Deze: The ZF S6-650 is a 6-speed manual transmission manufactured by ZF Friedrichshafen AG. It is designed for longitudinal engine applications, and is rated to handle up to 705 newton metres (520 ft·lbf) of torque. http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_S6-650_transmission
Deze ZF S6-650 gaat problemen hebben met je koppel als je 400PK wilt gaan hebben vrees ik, we spreken dan over de 1000Nm, juist? Dat wordt niet simpel veronderstel ik.

De standaard 5R110 (dat is toch wat je nu hebt, juist?) kan volgens sommigen mits de juiste tuning (en daar zit het hem, zowel de automaat ALS de motor) 500PK goed aan...
Als er tijdens het schakelen maar genoeg 'gas' teruggenomen wordt om het koppel te beperken, hebt ge
aan een automaat meer comfort en gemak dan aan een handgeschakelde naar mijn persoonlijke mening.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2012 19:23 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
wodan schreef:
Als er tijdens het schakelen maar genoeg 'gas' teruggenomen wordt om het koppel te beperken, hebt ge aan een automaat meer comfort en gemak dan aan een handgeschakelde naar mijn persoonlijke mening.


Heeft geen zin, ik kan hem ook niet omlullen. Hij wil heel graag in de diesel roeren :wink: :D


Laatst bijgewerkt door RickyV8 op do feb 02, 2012 19:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2012 19:50 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Ja het is de ZF6-650 maar zoals ik al vernomen heb rijden veel amerikanen met deze transmissie met pk's rond de 5 a 600 en een koppel van rond de 1000 a 1200 lb-ft.
Deze mannen doen vaak aan sled pulls en drag races zonder problemen tot nu toe. Het is de koppeling die vaak problemen geeft. Deze moet sterk genoeg zijn :wink:

Het is ook niet zo dat je continue dat koppel gebruikt en mijzelf kennende ga ik niet gek doen. Heb nog nooit een burn-out gedaan met de truck. Dan had ik een mustang moeten kopen.

Echte dieseltruck's moet je in de bak kunnen roeren maar dat is mijn mening :twisted:

Ik heb trouwens de 4R100. De 5R110 is er pas gekomen vanaf 2003 en mijn truck is van 2002
Het rebuilden van een 4R100 of 5R110 (minder goed dan de 4R100) gaat bij deze pk klasse al snel naar de 5000euro lopen!
Ik zeg alleen maar wat de amerikanen zeggen en die hebben volgens mij meer dan ervaring genoeg erin.


@Ricky: Jij snapt me tenminste :D :D

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2012 20:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Dan ga je van 4 automaat naar 6 manueel.
Tja, als ge graag roert, waarom niet :D

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2012 20:52 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Ja je hebt eigenlijk maar 5 versnellingen vooruit. Je hebt R - L - 1 - 2 - 3 - 4 - O
Waarbij L een hele lage versnelling is die je alleen gebruikt bij steile hellingen om te vertrekken en om te manouvreren.
En O is een overdrive versnelling. Ik denk dat dit dan gewoon een directe overbrenging is :?:

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2012 21:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Caster schreef:
Ja je hebt eigenlijk maar 5 versnellingen vooruit. Je hebt R - L - 1 - 2 - 3 - 4 - O
Waarbij L een hele lage versnelling is die je alleen gebruikt bij steile hellingen om te vertrekken en om te manouvreren.
En O is een overdrive versnelling. Ik denk dat dit dan gewoon een directe overbrenging is :?:


Neen, is Rechts, Links, 1 tem 4 vooruit en dan O voor om-te-keren. :D :D :D :D

Serieus: L zal inderdaad een low zijn om te vertrekken met zware last.
Dus 1 achteruit, 6 vooruit. De 4 heeft een 1 op 1 overbrenging, de O is een overdrive,
dus uitgaand is toerental hoger dan ingaand, in 4 is in = uitgaand toerental.
Bij trekken lasten gebruik je de O-verdrive dus niet.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 17:16 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Heb nog maar eens wat gesleuteld aan de truck. Nieuwe dashboard in de truck gezet. Lag al een tijdje stof te happen in de schuur en met dit mooie weer dacht ik, kom lekker in het zonnetje in de korte broek wat sleutelen :D :D Wat een klere kou ja!!!! :evil:

Maar hij zit erin en heb ook even snel 2 nieuwe metertjes erin gezet. 1tje is voor de laadstroom en de andere voor de luchtdruk in de tank.
Ziet er wat beter uit dan met die verschillende knoppen op het oude dashboard.

VOOR:
Afbeelding

NA:
Afbeelding

Afbeelding

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 413 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 28  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling