Kleine update; we hebben gisteren toch de pomp ontlucht gekregen, zij het met een omweggetje
Zoals aanbevolen met de wielen in de lucht een keer of 30 heen en weer gedraaid. het enige wat het opleverde was een wisselend niveau in het kleine pomp reservoir. Met de wielen op de grond en met lopende motor nog steeds lawaai uit de pomp en met het uitzetten een heftig schuimende vloeistof en direct overlopen van het reservoir:
Aangezien de procedure in mijn boek wat vaag was hebben we het boek van mijn vriend erbij gepakt, deze was van zijn GMC van. De procedure erbij gepakt van de modellen voor '95 (die het meest leek op mijn situatie). En die was toch wat afwijkend:
- reservoir vullen tot de goede hoogte
- motor starten en na 2 sec uitzetten
- kijken naar niveau en evt bijvullen
- als het gaat schuimen even tot rust laten komen.
- herhalen totdat niveau gelijk blijft.
Dit een keer of 5 gedaan en daarna bleef het niveau praktisch gelijk. Daarna de motor gestart en met de wielen van de grond enkele keren heen en weer gedraaid. Daarna met de wilen gewoon op de grond het stuur gedraaid naar links en rechts. Rustig volgens het voorschrift en niet te hard tegen de aanslagen. De pomp draait nu heel rustig zonder bij-lawaai, alleen in de uiterste standen hoor je hem iets. Na uitzetten geen overstroming meer en een rustig en stabiel niveau. En een prima werkende stuurbekrachtiging
Weer veel geleerd gisteravond. Ook nog de remslang achter willen monteren alleen blijken de gaten van de nippels kleiner als die wie op de auto zitten. het verschil is bijna niet te zien maar de slang op de auto heeft een gat van ongeveer 10 mm en die in de nieuwe slang 8,5 mm.
Gaan we zo achteraan.
Later weer meer!