Het is nu zo aug 10, 2025 2:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 0:08 
Heavy Trucker

We komen weer eens op de koffie Ton.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 1:42 
Nieuw

Hallo jongens, leuk dat jullie geinteresseerd zijn in dit project!! Ik wilde dit al heel lang doen maar steeds kwam er iets tussen (geld op bedoel ik )...Maar goed even een heel kleine reactie op jullie commentaar om e.e.a. een beetje te verduidelijken; De auto ziet er eigenlijk altijd zo uit Benny, dus er is de laatste tijd niets aan de buitenkant gedaan, ik denk dat ik gewoon erg zuinig ben op de SRT hoewel ik hem gewoon gebruik voor dagelijks verkeer. En dan voor Elwin, je hebt gelijk.., ik wilde graag een blower op de auto maar Joeri (foto pagina 1 in de motorruimte ) wilde graag gewoon atmosferisch blijven, dus zonder blower. Aangezien hij al de blowermotor van de raceauto heeft gemaakt en onderhoudt, leek het me leuk om hem zijn gang te laten gaan en alle credits voor het uitzoekwerk gaan ook naar zijn kant. De bedoeling is dat we rond 650-700 pk uitkomen op gas en als extra middel om de acceleratie nog wat te verbeteren zetten we een kortere gearing in de achteras omdat in de 6e versnelling zoveel overdrive zit dat je nog steeds goed kunt kruizen met 180 zonder hoog in de toeren te moeten. Ik rij met de auto gewoon overal heen ( Duitsland, Italie ,Zwitserland) en dat moet straks ook nog zonder problemen te doen zijn. Hoofdzaak van dit verhaal is om de funfactor nog verder te vergroten als je met de auto op stap bent!!

Groeten en veel plezier

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 7:48 
Heavy Trucker

Heyy Marc :) :) Nog de beste wensen man!! Leuk dat je reageert. PFFFF!! Wát een aanblik ; 10 van die grote hongerige gaten onder de kap! Blijft altijd mooi en..... het gebeurt allemaal onder mijn neus, zo van, werken, gezellig, maar wel met een technische attractie op fluisterafstand....

Willem; ook voor jou allegoeds in 2012 enne...... de koffie wordt gezet..... :wink:

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 17:35 
Pro Trucker

@marcm
heb je mijn vorige post gelezen in dit topic over de nieuwe upgrade ?
zo heb je ineens de 650pk die je wil !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 18:14 
Nieuw

Heb ik Sammy, eigenlijk gaan we ongeveer hetzelfde doen maar dan in eigen beheer. Joeri gaat de koppen zelf flowen en alles naderhand er nieuw inzetten, voor de rest komt er een andere nokkenas, throttlebody, ontstekings-en brandstofmanagement enz, enz. op en aan. Ook een complete uitlaat inclusief headers, Het meeste komt bij Roe Racing vandaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 18:24 
Pro Trucker

marcm schreef:
Het meeste komt bij Roe Racing vandaan.

kon je geen betere deal krijgen bij Tony van JTSV :?:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 19:38 
Nieuw

Ik denk dat ik geen slechte deal heb....Genoeg daarover, nu alleen aan de gang om het project goed te laten slagen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 21:48 
Heavy Trucker

Update.
Cilinderkoppen. Krijgen nieuwe zetels en de geleiders maken we zelf. Doordat de "Beehive"klepveren te slap zijn, slaan de kleppen door 'valvebouncing" op de zetels in.
Afbeelding

Het blok is schoongeschraapt..
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/856/dsc01069w.jpg/]Afbeelding[/URL

nokvolgers
Afbeelding

Lege koppen...
Afbeelding

De oliepan in de spoelbak...
Afbeelding

6 nokken zijn ingeslagen .Oorzaak; valvebounce
Afbeelding

Een kijkje in de drijfstangkeuken...
Afbeelding

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 21:59 
Trucker

Mooi project om te volgen, je mag wel uitkijken met je camera zo op ze kop een foto maken
er zal net een druppel precies in je lens vallen :wink: ( spreek uit ervaring ) :lol: :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 23:09 
Heavy Trucker

Elwin....Het is hééél simpel.... Als ik tijd heb ben je welkom en.... als ik geen tijd heb.... ben je ook welkom :D :D Als ik tijd heb, drinken WE thee... Als ik géén tijd heb... drink JIJ thee. DUSSSS loop gerust binnen en trouwens...... Ik woon 1000meter verderopals je denkt dat ik dat niet kan lopen vanwege hoge leeftijd heb je het mooi misss Dus staat de Ford droog te wezen in mijn garage.

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 23:18 
Nieuw

Goedenavond allemaal, heb net even met Joeri alle vorderingen van vandaag besproken , ook ik krijg het meeste op afstand mee net als jullie. Ik geloof dat het goed is dat het motortje uit elkaar ging, hier en daar toch al flink wat te lijden gehad, alhoewel ik er altijd "netjes " mee heb gereden dus binnen de toerentallen en niet op het gas als de motor en olie niet op bedrijfstemperatuur waren. Ik weet niet wat dat zegt over de betrouwbaarheid van de v10 maar die is dus niet heel bijzonder meer na ongeveer 58.000 miles..Over de Hemi weet ik niets maar over onze alcohol Hemi zal ik maar niet beginnen, dan wordt je waarschijnlijk depri Dave ! Morgen ga ik zelf ook even kijken en hopenlijk komen er niet op al te lange termijn onderdelen uit Amerika zodat de boys lekker kunnen doorknutselen .
@Elwin, altijd even binnenwippen, nooit een probleem!!

Groet en tot de volgende,
Marc

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 1:12 
Trucker

marcm schreef:
alhoewel ik er altijd "netjes " mee heb gereden dus binnen de toerentallen en niet op het gas als de motor en olie niet op bedrijfstemperatuur waren. Ik weet niet wat dat zegt over de betrouwbaarheid van de v10 maar die is dus niet heel bijzonder meer na ongeveer 58.000 miles.
Groet en tot de volgende,
Marc

http://link.marktplaats.nl/509529688

Heeft ook ongeveer dezelfde miles stand, vind ik persoonlijk dan wel weer eng worden, dit ivm "valvebounce" . Wat als er altijd "stevig" mee gereden is ? grote reperatie kosten op korte termijn ?

@marcm ,Dit nooit gemerkt onder het rijden met inhouden en/of bijgeluiden of iets dergelijks ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 1:51 
Pro Trucker

Ik blijft volgen.
Laat de volgende Foto's maar komen.

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 9:32 
Heavy Trucker

Wat had er precies allemaal te lijden gehad? En nog belangrijker wat wordt er veranderd/vernieuwd om dit te voorkomen, altijd leuk om weten hoe zo'n probleempjes opgelost worden door de professionals? Wordt het onderblok ook uit mekaar gehaald?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: opvoeren van een srt-10
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 11:33 
Nieuw

Nooit wat gemerkt tijdens het rijden, geen bijgeluiden, niet inhouden, niks raars, geen olieverbruik en normaal brandstofgebruik .Om zeker te zijn van waar we mee bezig waren hebben we de SRT nog even op de rollenbank gezet voordat ie uit elkaar ging en hij maakte gewoon 500 pk op gas. Dit hebben we gemeten zodat we na de operatie weten wat we echt bereikt hebben en Joeri (Technomotion) ook een verhaal heeft wat op waarheid berust als hij klaar is, als er eventueel meer liefhebbers zijn voor zo een verbetering aan de truck.

Groet Marc

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]