Veel gebeurt in een korte tijd, goed en
slecht.
Met sinds de laatste update nog 2 weken te gaan voor de vóór keuring was het toch wel werken geblazen om hem klaar te maken zover als ik geplant had.
Nieuwe wiellagers en ook nieuwe askeerringen:
Nieuwe shims latendraaien zoals in de vorige post vermeld.
Differentieel opnieuw afgesteld.
Via een mede pickup eigenaar een mooie nieuwe deksel kunnen krijgen.
Wat dingen afgewerkt op elektronisch vlak, zoals deze marker lights, zoals geleverd in dun plaat draadgetapt en vast gezet. Ik vond dit nogal een pruts optie dus heb het verbeterd.
Waarom duren dingen zolang bij jouw? Nou hierdoor:
Koplamp kabelbomen gemaakt, deze komen in een doos op het frame bij elkaar waar ze aan de voertuig kabelboom gekoppeld worden:
Zover heeft de pickup bij mij nog niet in elkaar gestaan dus motivatie hadden we genoeg.
Blijft een prachtige voorkant.
Ik was niet tevreden over de achter velgen en heb ze 1,5inch smaller laten maken. Zo paste ze mooier in de spatborden, ik heb af gewogen een compleet andere set velgen aan te schaffen maar dit idee heb ik op de lange baan geschoven voor als de pickup klaar is en ik er toch net niet tevreden mee ben. Tot die tijd gaan we op deze verder.
Wel 4 nieuwe banden aangeschaft omdat ik achter toch nieuwe moest en de voorbanden al 2e hands waren toen ik ze kocht.
Ik had nog 1 avond voor 1 december voor hem klaar te maken en de velgen waren om 2 uur 's middags klaar dus eerder gestopt op het werk en de velgen gehaald.
Bij een goede bekende in het dorp de banden er opgedraaid en gemonteerd.
Beter zo:
1 December 2023, dag van de vóór keuring, laatste 2 maanden volle bak bezig geweest de pickup hiervoor klaar te maken. Een aanloop voor de RDW keuring, nog 2 weken tot de RDW keuring. Om te kijken of het technisch in orde was en wat zaken zoals koplampen afstellen op orde te brengen.
's Morgens vroeg de kar aangehaakt en naar de garage gereden.
Nu komt de reden waarom er sinds november niks meer gepost is...
Na het controleren van de remmen op rem verschil (perfect in orde) maakte de monteur een fout en reed de pickup nagenoeg vol gas achterin een werk bus die binnen stond.
Ik stond er samen met mijn vader langs toen het gebeurde en dit moment hoop ik nooit meer mee te maken en hoop ik dat niemand hier mee maakt.
Ik kan hier een pagina lang verhaal typen over hoe en wat maar dat ga ik niet doen. De pickup heeft een week daar gestaan en paar dagen nadat het gebeurd was is een expert gekomen voor de schade te bekijken en met mij en de garage eigenaar (die super mee gewerkt heeft om dit zo perfect als mogelijk op te lossen) een plan te maken hoe we dit gaan oplossen.
Ik heb gekozen om hem zelf weer in orde te brengen omdat ik het toch niet door een ander gedaan wil hebben simpelweg omdat de standaard niet bij iedereen hetzelfde is.
Ja hij moest nog gespoten worden maar nu is het plaat werk vóór de cabine soort van oud ijzer (was het al maar nu met een gereduceerde waarde)...
Nou dan hier de foto's:
Radiateur en radiateur beugel zijn ook goed krom. Radiateur ligt er inmiddels weer een nieuwe, alleen zal ik de beugel moeten gaan richten.
Korte samenvatting van de schade:
-Plaatwerk van de complete neus is krom. Wat niet overduidelijk krom is heeft een vervelende kromming erin waardoor het niet meer de moeite is om te redden.
-Rechter cabine hoek is wat naar binnen gedrukt, (bekeken door een schadehersteller en hij kan dit herstellen met wat tijd).
-Radiateur en beugel.
-Frame is gelukkig niks mis mee net zoals de bumper.
-Koplamp.
-Diverse kabelboom reparaties zijn nodig.
-Stekkers op de bobines.
Na lang zoeken veel rond bellen en vragen toch een mooie grill kunnen vinden, deze is niet reproductie gemaakt en ieder bouwjaar anders. Daarom erg moeilijk te vinden (aan deze kant van de sloot). Maar in zuid Duitsland heb ik er een kunnen aanschaffen:
Inmiddels na 4 maanden heen en weer bellen etc. (verzekerings dingen) is het afgerond financieel en zijn de nieuwe onderdelen besteld. Ik verwacht dat het wel paar maand duurt voordat alles hier is. Ik ga de pickup nog wegbrengen voor de cabine te laten richten en de radiateur beugel moet ik voor de onderdelen er zijn klaar hebben zodat als de onderdelen er zijn we weer naar de RDW keuring kunnen werken.