Nu ik merk dat ik met bedrading de plaats redelijk op heb en ik nog een redelijke weuste kachel moet monteren heb ik eerst de kachel klaar gemaakt zodat deze gemonteerd kan worden waarna ik kan kijken hoe ik kabels kan laten lopen dat deze niet in elkaars weg zitten.
Ik kocht bij de pickup een hele simpele kachel waar niks aan te regelen valt (wel origineel). Maar wou ik de ''fresh air heater'' optie waarmee je dus de keuze kan maken of je cabine lucht of verse buitenlucht wilt aanzuigen. En deze vervolgens kan mikken op de voorraam (defrost) of voeten, of beetje van beide.

Deze heb ik paar jaar terug ergens kunnen kopen, maar omdat deze origineel met een 6volt motor uitgevoerd werden ging dit dus niet werken. Nu kun je er gewoon simpel weg een 12volt versie van kopen (kachelmotor) maar niet hier in Europa. Tevens zit deze motor aan de achterkant van de kachel en steekt half door het schutbord heen in de motorruimte wat ik dus absoluut niet wilden. Dus we gaan aan het denken
Het idee.

Nee dit is niet een "gewone" computer ventilator, deze zou genoeg lucht moeten verplaatsen dat het prima moet werken. Plan is hier een PWM regeling voor te hangen die met potmeter dus de snelheid van de ventilator gaat regelen.
Huis vol geblubberd met Pur.

Met wat slijpwerk moet dit passend te maken zijn.

Busjes gedraaid met m6 draad erin.

Plaatje gemaakt waar de vin aan gemonteerd zit. Mocht het zo zijn dat deze vin niet voldoende blaast heb ik nog een 2e optie die bijna 2x zoveel doet en hier zo in past dus het komt altijd goed

Omdat de originele een centrifugaal ventilator is en de huidige een axiaal klopt de vorm van het huis niet meer. Door de pur in een iets betere vorm te schuren en daarna te bekleden met polyester matten en hars komt er een iets betere flow in het huis.

Origineel zit de kachel met parkers in elkaar maar dit is waardeloos na zoveel jaren. Dus heb er overal draad achter gelast zodat er gewone inbus boutjes in gedraaid kunnen worden.

Het front van de kachel zit volop in het zicht in de cabine, en hij ziet er niet bepaald speciaal uit.

Die wat bewaard heeft wat aan te pakken, ik had nog een stukje plaat liggen waar Ford in gestanst was dus dat eruit geslepen en in de nieuwe kachel gelast. Stuk beter als origineel als je het mij vraagt.

More to come