Het is nu zo apr 28, 2024 23:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2013 21:34 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
torque monster schreef:
nou breekt m'n klomp. :blackeye:




:thumbleft: :thumbleft: :-D :-D :-D

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: ma dec 02, 2013 11:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Ben je afhankelijk van een garage ivm de know how of kun je zelf ook een beetje sleutelen?

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 22:59 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
RiverSide schreef:
Ben je afhankelijk van een garage ivm de know how of kun je zelf ook een beetje sleutelen?

Dat zelf sleutelen red ik wel maar verwacht geen wereld wonderen van me, en dat bleek nu ook weer.
Spul is er onderuit gehaald, pomp uit de behuizing en getest, draaide wel maar met schudden liep ie steeds moeizamer, wat rommelig en trager, dus z'n beste tijd gehad.
Er zit ook een sensor in de behuizing die het brandstof niveau in de pomp in de gaten houd, die sensor was ook stuk, dus het verbaasd me niet dat je dan stil kom te vallen.
Pomp schijnt 90 l/m te moeten geven en heb ook nog aan een alternatieve pomp gedacht uit Europa maar dan moet je leidingen en stekkers aan passen etc, = dus arbeid
Een nieuwe is onderweg hier heen en er komt een filter extra bij vóór de pomp.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: do dec 05, 2013 10:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 17, 2009 18:30
Berichten: 260
Hallo willem, klote zeg allemaal! Zorg idd maar voor een compleet nieuwe pomp want als je brandstofdruk te laag is geeft dit ook schade aan je injectoren... als je dus geen originele pomp installeerd wel even de druk bekijken! Groetjes marijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: do dec 05, 2013 12:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
:? ..ik hoop voor je dat het dan opgelost is,dat zou fijn zijn.

niet starten kan ook zijn
geen/te laag FICM voltage of te lage HPOP druk.(Ficm=fuel injection control module/ HPOP is High pressure oil pump.

Ficm moet bij voorkeur 48v zijn(maar niet lager dan 44v)laag voltage sloopt injectors
ICP pressure minimaal 500 PSI(zo ff uit het hoofd)
brandstof druk 45PSI @ Idle (lagere druk loopt nog wel maar sloopt injectors

Maar dat kunnen de mannen zo uitlezen,
komt vast goed....succes.

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: do dec 05, 2013 19:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 04, 2012 19:08
Berichten: 140
Woonplaats: Hoogezand
willem-2 schreef:
RiverSide schreef:
Ben je afhankelijk van een garage ivm de know how of kun je zelf ook een beetje sleutelen?

Dat zelf sleutelen red ik wel maar verwacht geen wereld wonderen van me, en dat bleek nu ook weer.
Spul is er onderuit gehaald, pomp uit de behuizing en getest, draaide wel maar met schudden liep ie steeds moeizamer, wat rommelig en trager, dus z'n beste tijd gehad.
Er zit ook een sensor in de behuizing die het brandstof niveau in de pomp in de gaten houd, die sensor was ook stuk, dus het verbaasd me niet dat je dan stil kom te vallen.
Pomp schijnt 90 l/m te moeten geven en heb ook nog aan een alternatieve pomp gedacht uit Europa maar dan moet je leidingen en stekkers aan passen etc, = dus arbeid
Een nieuwe is onderweg hier heen en er komt een filter extra bij vóór de pomp.



Zorg wel dat dit filter flink aan de maat is voor weinig weerstand. anders gaat ie caviteren en is ie ook in notime kapot.

bij nader inzien, controleer ook je leidingen vanaf je tank op verstopping of blaas ze even door. kan best zijn dat dat je pomp nu ook gesloopt heeft in zon korte tijd

_________________
Christiaan
Dodge W200 "Bonnie"
5.9 Magnum
Dana 60/70 4.56
37" Hummers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: do dec 05, 2013 22:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
Ik neem aan dat ie hier een dorpje verderop staat voor reparatie? Die weten er wel raad mee toch?

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: do dec 05, 2013 23:40 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Zal hem morgen wel ff vast leggen Sander :laughing6:

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 0:06 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 15, 2009 13:50
Berichten: 1194
Woonplaats: Brasschaat
Omdat ik alle dagen nog wel een hoop info zoek over mijn Ford E350 bus zoek, het ik hier via het forum een website mogen ontvangen waar ik veel naar kijk.
Nu las ik dit bericht en misschien heb ik het mis maar Bill Hewit van powerstrokehelp.com (de man die alles uitlegt over Ford motoren en transmissie) heeft hier misschien wel een punt.
Het gaat hier over de hoge druk pomp die de injectoren laat inspuiten.
De olie die daar in zit wordt volgens hem door een doorsnee garagist nooit vervangen.
Dus door de slechte olie kan het zijn dat die zich vermengt met lucht en zo niet meer genoeg kracht heeft om de injectoren te bedienen.
De olie in de hoge druk pomp mag nooit echt zwart zien en moet zijn viscositeit behouden.

http://www.powerstrokehelp.com

Zie even de 4 filmpjes hieronder van tjoep tjoep.

1 http://youtu.be/1A3H17qhcUQ

2 http://youtu.be/V1oHAIXLTgE (Goed luisteren vanaf 4'29'')

3 http://youtu.be/I0Hmt6OgAcc

4 http://youtu.be/B4TVHD2rLGo


Het kan ook zijn dat het hier helemaal niks mee te maken heeft maar ik dacht hierbij misschien een oplossing te hebben he.
:P :P :P :P :P :P :P :P

Toch nog veel succes man ! ! !

:thumbup:

_________________
Karel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 9:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
majijo schreef:
Zal hem morgen wel ff vast leggen Sander :laughing6:


Ik dacht dat die cummins motoren zo betrouwbaar waren maar als ik zie hoe vaak jij in Ursem zit begin ik daaraan te twijfelen :wink: :wink: :wink:

Of hebben ze gewoon erg lekkere koffie? :lol: :lol:

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 11:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
charleydodge0001 schreef:
Omdat ik alle dagen nog wel een hoop info zoek over mijn Ford E350 bus zoek, het ik hier via het forum een website mogen ontvangen waar ik veel naar kijk.
Nu las ik dit bericht en misschien heb ik het mis maar Bill Hewit van powerstrokehelp.com (de man die alles uitlegt over Ford motoren en transmissie) heeft hier misschien wel een punt.
Het gaat hier over de hoge druk pomp die de injectoren laat inspuiten.
De olie die daar in zit wordt volgens hem door een doorsnee garagist nooit vervangen.
Dus door de slechte olie kan het zijn dat die zich vermengt met lucht en zo niet meer genoeg kracht heeft om de injectoren te bedienen.
De olie in de hoge druk pomp mag nooit echt zwart zien en moet zijn viscositeit behouden.

http://www.powerstrokehelp.com

Zie even de 4 filmpjes hieronder van tjoep tjoep.

1 http://youtu.be/1A3H17qhcUQ

2 http://youtu.be/V1oHAIXLTgE (Goed luisteren vanaf 4'29'')

3 http://youtu.be/I0Hmt6OgAcc

4 http://youtu.be/B4TVHD2rLGo


Het kan ook zijn dat het hier helemaal niks mee te maken heeft maar ik dacht hierbij misschien een oplossing te hebben he.
:P :P :P :P :P :P :P :P

Toch nog veel succes man ! ! !

:thumbup:


Hahaha,...die Bill.....In this section we are gonna talk about...leuke marketing.

De olie die daar in staat krijg je er idd niet uit,....maar er gaat 15 ltr in totaal in dus dat mengt wel.
Ik maak er ook een hobby van om de 6.0 te bestuderen,dat vindt ik leuk en mag er graag over praten/info delen die ik ook van het net heb, en uitgevoerd heb op mijn eigen 6.0
Het wordt pas echt vervelend als de lagers van de lifters er uit lopen etc, maar de rest is echt niet zo ingewikkeld alleen vreselijk tijdrovend.
Dat maakt de reparaties hier erg duur.
Er rijden zo veel 6.0 rond en de kinderziektes zijn inmiddels wel verholpen door diverse modificaties uitgevonden door enthousiastelingen in de usa.

De meeste rijden daar met een scantool....in dit geval had het aangegeven dat de diesel druk te laag werd.
Maar wat doe je aan een kapotte dieselpomp?....da,s gewoon pech hebben. tenzij de oorzaak in de tank ligt d.m.v vervuiling
dan had het wellicht voorkomen kunnen worden.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt,...als ik er wat van leren dan ben ik er als de kippen bij,...Hobby he;)

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 11:43 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
frozone schreef:
majijo schreef:
Zal hem morgen wel ff vast leggen Sander :laughing6:


Ik dacht dat die cummins motoren zo betrouwbaar waren maar als ik zie hoe vaak jij in Ursem zit begin ik daaraan te twijfelen :wink: :wink: :wink:

Of hebben ze gewoon erg lekkere koffie? :lol: :lol:

Cummins Rulezzzzzzzz
Ga iets heel leuks doen haha
En ja heb het daar altijd goed naar me zin
Noord Holland Rulezzzzzzz

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 12:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
majijo schreef:
frozone schreef:
majijo schreef:
Zal hem morgen wel ff vast leggen Sander :laughing6:


Ik dacht dat die cummins motoren zo betrouwbaar waren maar als ik zie hoe vaak jij in Ursem zit begin ik daaraan te twijfelen :wink: :wink: :wink:

Of hebben ze gewoon erg lekkere koffie? :lol: :lol:

Cummins Rulezzzzzzzz Zeker weten!
Ga iets heel leuks doen haha
En ja heb het daar altijd goed naar me zin
Noord Holland Rulezzzzzzz Hell ya!

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: za dec 07, 2013 1:50 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Mannen, bedankt voor de tips - ideeën filmpies en bezorgdheid.
Het gaat dus niet om en HD pomp of injectoren gebeuren, maar zuiver om de opvoerpomp die het
begeven heeft. Toen de pomp het begaf heeft de motor het laatste restje diesel nog uit de filterhuizen en
leiding systeem gezogen. Dit zagen we dood eenvoudig toen we de filters eruit haalde voor controle en er
nog een paar druppels in zaten. Normaal moeten deze vol zitten minus de omvang van de filters.
De filters zelf waren zo goed als nieuw/schoon zoals ze er 4-maanden geleden nieuw in gingen, dus
mag je er vanuit gaan dat de tank ook schoon/vrij is van vuil - bacteriën en ander ongewenst spul.
De filters die er 4-maanden geleden uit kwamen waren ook nog schoon. Het pompfilter dat er 18-maanden
geleden uit kwam zag er beroerd uit en in elkaar gezogen door dat er geen brandstof meer door kwam.
Maandag komt het nieuwe spul binnen en gaat er gelijk een vóór filter tussen met de juiste debiet doorlaat.
Ook gaat de kast erop om alles te checken op de juiste waarde.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: godverse kutzooi
BerichtGeplaatst: za dec 07, 2013 10:17 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Wat een systeem zit er eigenlijk op om de injectoren te openen (interessant)
Weer ff mooi bij gepraat Ome Willem

Afbeelding

Afbeelding

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling