Het is nu zo apr 28, 2024 11:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 26, 2013 9:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Ff 'n vraagje, ik ben nu in Italie em merk dat mijn Ford iets meer tijd nodig heeft om te starten.
Normaal springt hij flot aan ,maar met deze temperaturen van 32-35 graden heeft hij net iets langer nodig om te starten, is dat normaal ? Rijd verder prima.
Gebeurt er met deze extreme temp iets met de Diesel ?

Vakantie groet uit Italie
Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Laatst bijgewerkt door airstreampieter op vr jul 26, 2013 19:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 26, 2013 10:08 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 28, 2008 16:30
Berichten: 439
Woonplaats: W-Vlaanderen Belgie
airstreampieter schreef:
Ff 'n vraagje, ik ben nu in Italie em merk dat mijn Ford iets meer tijd nodig heeft om te starten.
Normaal springt hij flot aan ,maar met deze temperaturen van 32-35 graden heeft hij net iets langer nodig om te starten, is dat normaal ? Rijd verder prima.
Gebeurt er met deze extreme temp iets met de Diesel ?

Vakantie groet uit Italie
Pieter


zit daar een voorgloeisysteem op?
het zou kunnen dat dit niet werkt bij deze temperaturen en zo zou het starten iets langer kunnen duren

_________________
Jan
Camaro rs 68
Corvette C4 84
Nissan 370Z 2011
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 81


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 26, 2013 13:28 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Héé Pieter,

wat heb je daar ook te zoeken in die hitte, maar nu je er toch bent zal ik het uitleggen.
Onze brandstofpompen (powerstroke) werken via de motoroliedruk die je opbouwt met starten.
De olie is met koude motor dikker en bouwt dus eerder z'n druk op bij de brandstofpomp waardoor
die eerder aanslaat. Als je een hete motor stopt, dus ook dunnere olie zal hij met starten wat meer
werk nodig hebben met aanslaan. Ik denk niet dat de temperaturen daar je olie dunner maken dan hier
als je wagen op bedrijfstemperatuur is, dus thuis zal je het met hete motor waarschijnlijk ook hebben
maat dat het misschien niet opvalt. Let wel, ik praat dan over een systeem dat nog geen of geen noemenswaardige slijtage heeft. Zit er al slijtage, (dus minder druk opbouw) dan zal je met koude motor
geen last hebben, maar zodra de olie door de temperatuur dunner wordt zal hij moeilijker aan slaan
of helemaal niet meer. Dit is wat ik van het systeem weet.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 26, 2013 14:11 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
De mijne pakt in de winter ook sneller aan dan in de zomer

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 26, 2013 17:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Okė, duidelijk verhaal, maar hij doet dit enkel als hij bv hier een dagje op de parkeer plaats gestaan heeft, als we een stuk gereden hebben en motor is dus warm en ik start springt hij vlot aan.
Ik maak me ook geen zorgen hoor maar het viel me gewoon op.

Thanks

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 15:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Ben nu weer terug in Nederland, en het langer doorstarten dan normaal blijft. Ik ben er niet helemaal gerust om. Nu weet een vriend mij te vertellen dat er een modification is geweest van de veer in fuel-pomp. Kan iemand dit bevestigen, ik zou nu een blauwe veer moeten hebben, (nu nog de orginele) denk ook dat dit het probleem oplost. Meer druk eerder starten. Gr pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 15:47 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
General Cars en Parts diesel specialist
Heb ze daar binnen vaak zien staan met het verhaal van Ome Willem Pieter
Bel hem anders even
Laterzzzzzzzz

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 16:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 31, 2011 14:58
Berichten: 107
Woonplaats: Moergestel
willem-2 schreef:
Héé Pieter,

wat heb je daar ook te zoeken in die hitte, maar nu je er toch bent zal ik het uitleggen.
Onze brandstofpompen (powerstroke) werken via de motoroliedruk die je opbouwt met starten.
De olie is met koude motor dikker en bouwt dus eerder z'n druk op bij de brandstofpomp waardoor
die eerder aanslaat. Als je een hete motor stopt, dus ook dunnere olie zal hij met starten wat meer
werk nodig hebben met aanslaan. Ik denk niet dat de temperaturen daar je olie dunner maken dan hier
als je wagen op bedrijfstemperatuur is, dus thuis zal je het met hete motor waarschijnlijk ook hebben
maat dat het misschien niet opvalt. Let wel, ik praat dan over een systeem dat nog geen of geen noemenswaardige slijtage heeft. Zit er al slijtage, (dus minder druk opbouw) dan zal je met koude motor
geen last hebben, maar zodra de olie door de temperatuur dunner wordt zal hij moeilijker aan slaan
of helemaal niet meer. Dit is wat ik van het systeem weet.

Hee Willem-2,leuk uitgelegd,maar klopt niet.
Tis namelijk hoe dunner de olie koud,hoe eerder de oliedruk opbouwd.
En hoe dikker,hoe langer.
Zie het maar als cola of een dikke milkshake door een rietje :drunken: :roll: :laughing6:

_________________
FORDJE F-250 POWERSTROKE 7.3 DIESEL 2000

P.S. STEEL NIET!!!..... DE OVERHEID DULDT GEEN CONCURENTIE!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 17:23 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma nov 12, 2012 1:10
Berichten: 202
Woonplaats: zwolle
De vergelijking van de cola en de milkshake klopt niet helemaal. Nu heb je het namelijk over de flow. Ligt er ook weer aan waar je de druk meet. Bij kouwe olie zal je een hogere differentiaal meting krijgen(voor en na het filter heeft een hoger druk verschil) heb de ervaring met het starten van een motor op zware olie en gasolie. Op gasolie viel ie niet te starten, zware olie wel. Dit bleek weer te komen doordat de plunjers van de fuel pumps weer versleten waren. De viscociteit zal bij hogere temperaturen wel degelijk lager wordt.

De directe oplossing heb ik ook nog niet, welke brandstof rij je op?
Turbo aanwezig? de lucht verhouding wordt namelijk iets verstoord met hogere lucht temparaturen.

Groetjes Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 18:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Ja, turbo aanwezig en brandstof diesel. Ik vind het zo vreemd dat het verschil van de een op de andere dag komt, en niet gelijdelijk. Bij warme motor start hij dus goed, alleen bij een dagje staan heeft hij meer tijd nodig.

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 18:41 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
airstreampieter schreef:
Ja, turbo aanwezig en brandstof diesel. Ik vind het zo vreemd dat het verschil van de een op de andere dag komt, en niet gelijdelijk. Bij warme motor start hij dus goed, alleen bij een dagje staan heeft hij meer tijd nodig.

Dan is er denk met het hiervoor gestelde niets aan de hand, ik denk eerder een terugloop in het brandstofsysteem, laat na een dag/nacht stilstand je pomp eerst eens langer pompen, dit hoor je rechts onder de motorkap, door alleen het contact aan te zetten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 18:54 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma nov 12, 2012 1:10
Berichten: 202
Woonplaats: zwolle
Zit er nog een pre filter voor?
Kan ook weer net wat slechtere brandstof wezen. misschien wat hurg erin. onbemande pomp, in het zuiden etc.
niet gelijk in paniek raken


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 06, 2013 20:57 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
Zorgen dat je accu vol is,
Kun je in ieder geval lang starten.
De mijn heeft het ook wel eens dat ie erlangen over doet met aanpakken.
Maar ik maak me er geen zorgen over

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2013 0:03 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Willem had je ook niet iets met een filter wat tussen de chassis balken zat
Wat helemaal in elkaar gezogen zat?????

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2013 20:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Ik lees onderstaande op powerstroke forum, iemand wel eens toegepast ?, meer brandstof druk, oude veer geeft na een paar jaar minder druk, vandaar dat ze deze vervangen in beschreven set.

http://www.ford-trucks.com/forums/11232 ... pring.html

Gr Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling