Het is nu zo jun 16, 2024 8:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 26, 2014 12:20 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Hydrotuning en hij wordt 30-40% zuiniger :oops:
Hydrokit is wel niet goedkoop voor de trucks vanaf €1170 tot €1400,- :cry:
http://naturalmotors-europe.com/homede/index.html

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 26, 2014 14:02 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Onzin als je het mij vraagt.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 26, 2014 14:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Volgens mij ook,als zoiets echt zou werken dan had elke autofabrikant het er allang ingebouwd.
Dan zou mijn truck ineens 1 op 10 lopen? Yeah right! :D
En levert de motor dan nog wel de zelfde prestaties?

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 26, 2014 19:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Water of water+methanol injection kan wel leuke resultaten opleveren, vooral extra vermogen,
niet extra rendement...

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 11, 2014 14:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Dit is geen water methanol systeem zoals dat op veel amerikanen toegepast wordt, dus die vergelijking gaat niet helemaal op.
In theorie gaat het verhaal wel op, alleen zie ik wel problemen ontstaan als een auto met zo'n kit wordt uitgerust en niet helemaal opnieuw getuned wordt.
Ik zie nergens hoe ze een constante aanvoer van het gas hebben zodat ook de ingenomen lucht een constant mengel is en bij alle toerentallen gelijk blijft en daarmee een constante gevraagde lambda waarde kunnen garanderen.


Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 11, 2014 17:41 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di maart 04, 2014 20:29
Berichten: 65
Koop je een 2+ ton zware truck wil je zuinigheid :D

_________________
mvg,
koen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2014 14:31 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr jun 05, 2009 12:02
Berichten: 49
Dit is een techniek die bij tractorpulling wordt gebruikt. Maar dan alleen om meer vermogen te genereren. Hogere druk in de cilinders.

_________________
Groetjes,

Wim


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2014 15:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 14, 2009 11:51
Berichten: 250
Woonplaats: Wagenborgen [GR]
wimmeltje schreef:
Dit is een techniek die bij tractorpulling wordt gebruikt. Maar dan alleen om meer vermogen te genereren. Hogere druk in de cilinders.


Zoals gezegd is dit dat niet!! wat jij bedoeld is het eerder genoemde water/methanol injectie, wat onze amerikaanse vrienden gebruiken.

Dit is een waterstof generator, die via elektrolyse waterstof en zuurstof maakt, wat te samen het explosieve knalgas vormt. De opbrengst hiervan is zo gering dat het niet loont. Deze mythe is al meerder keren ontkracht, de enige die hier rendement mee haalt is diegene die ze verkoopt :lol:

Al eens eerder voor gerekend;

laten we ervan uitgaan dat het rendement van de H2o Cell 100% is , dus wat er in gaat komt eruit, (dus dan verwaarlozen we zelfs de warmte die het ding produceerd.)

Pin = 30A x 13,8 V = 414 W
spanning word geleverd door de dynamo, rendement 80%
Pdynamo in = 517 W, deze dynamo word aan gedreven door de motor, en die heeft een rendement van 30%

Pmotor = 1725 W

om dus 414 W power te krijgen uit je cell, stop je er 1725 W in, das dus een verlies van 1,3 Kw

dus zelfs een meer vebruik van 1 KW, ja en die komt toch echt uit je tank :)

_________________
Johan
Six in a row if ya wanna tow!
Dodge & Deere
'07 Dodge 2500 QC SB Lone Star 4x4
Cummins 6.7 |H&S performance Mini Maxx w/OD | Carli starterkit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling