Het is nu vr jul 04, 2025 22:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 24, 2013 12:27 
Heavy Trucker

hoi, hoi,
hier ben ik nog eens.

de ietsie pietsie oudere leden zullen zich het nog herinneren dat er via dit forum een fotoshoot georganiseerd is kunnen worden op een zeer bijzondere plek te chatillon.
via internet werd de nieuwschierigheid geprikkeld om deze plek eens een bezoekje te gaan brengen.
op het internet is dan ook zeer veel onzin te vinden. het "internet verhaal" was dat destijds na de oorlog de amerikaanse soldaten hun voertuigen massaal "gedumpt" zouden hebben in een bos en zovele jaren later er nog steeds stonden.
niets is van dit verhaal waar. in werkelijkheid ging het om een plek die eigendom was van een garagist. zoals dat toen der tijd wel vaker ging had deze verschillende plekken met "autowrakken" en afdankers die dienst moesten doen om onderdelen te hebben voor reparaties aan nog wel rijdende exemplaren.
iedereen in het dorpje waar het om gaat wist dit, mensen werden ouder en er werd nog nauwelijks over gesproken. tot op een dag (die de zoon van de oude garagist tot op vandaag nog steeds betreurt) een filmploeg van VTM langskwam om een reportage te maken van de autowrakken die er nog steeds bevonden.
sindsdien zijn de meest domme verhalen de ronde beginnen doen en de meest brutale mensen die je jezelf kan indenken eigende zichzelf het recht toe om er een kijkje te gaan nemen en op de koop toe respectloos dingen te gaan stukmaken of te bewerken met grafitti.
een hele nieuwe generatie bewoners wam in het dorp wonen en kregen lucht van de auto wrakken die in het bos stonden. mensen die zichzelf "groen" noemen gaven alle mogenlijke argumenten op om de zoon van de garagist (want papa was inmiddels al lang overleden) te dwingen tot opruimen. de zoon zelf daarentegen wenste ter nagedachtenis van zijn vader het "wagenpark" te kunnen behouden. temeer omdat hij ook regelmatig mensen van fotoclubs over de vloer kreeg die er zeer mooie kunst foto's van kwamen maken. (of een bende amerikaanse pick-up truck liefhebbers die maar al te graag van deze half vergane pracht wilde komen getuigen)
zelf hebben we dus netjes toelating gevraagd gehad om de site te mogen bezoeken. dit mocht met als enige voorwaarde dat de foto's NIET op het internet terrecht kwamen. want de niet kunstige foto's hadden hem tot al deze ellende gebracht.
de "groenen" hebben gewonnen. in België bestaat er een wet dat een niet ingeschreven en niet verzekerd voertuig niet zichtbaar mag zijn vanaf de openbare weg.... met deze wettekst tegen hem werd de arme man gedwongen om de 3 terreinen volledig op te kuisen en te ontruimen met boete van 25.000 euro per voertuig dat er bleef staan :( gezien het over enkele honderden voertuigen ging kon de man niet anders meer dan met de ontruiming van start te gaan.
wij hebben echter nog het voorrecht mogen hebben dat we nog snel hebben mogen genieten van deze toch wel bijzondere plek.
daar waar natuur zich in harmonie samenvoegde met wat de groene mannetjes vervuiling noemde. de oli en benzine zouden zeer schadelijk zijn voor het milieu.... (80 jaar later??????)

gezien dat deze plek inmiddels onbestaande geworden is en er niets meer van terug te vinden is (tot ieder liefhebber zijn grote spijt)
daar de plek dus niet meer bestaat en de arme man niet langer in de problemen kan komen door publicatie op het internet, heb ik voor diegene die destijds niet hebben kunnen meegenieten van onze "verboden beelden" een fotofilmpje gemaakt.
ik hoop dat jullie net zo kunnen genieten van deze beelden als ikzelf heb gedaan tijdens het maken ervan....

R.I.P. chatillon

ik ben niet labiel, enkel een beetje emotioneel flexiebel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 24, 2013 12:54 
Trucker

Milieu... Daar wordt veel geld aan verdiend!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 24, 2013 21:21 
Heavy Trucker

mooi filmpje thea :thumbright: :thumbright:
en leuk om je weer eens te horen hier :wink:
trouwens ik wist niet dat er in belgie ook al van die groenen ( prius rijders ) woonden :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
milieu ik word er helemaal schijt ziek van van die zwets
laat ze eerst maar eens in luik en Charleroi gaan kijken vieze gore stink bende daar
maar goed in nederland precies het zelfde verhaal
nog ff en dan zijn we ook een ontwikkelings land :lol: :lol: :lol: :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 24, 2013 21:47 
Trucker

Mooi filmpje, al die groene rakkers moesten ze ne bezem in hun gat steken dan kunnen ze milieuvriendelijk vliegen

GMC Sierra 1500, 4.8L , 2000

Grt, mon

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 25, 2013 11:23 
Heavy Trucker

ja hoor die groene mannetjes zitten hier in België ook. volgens mij komen ze gewoon uit de riool gekropen :(
ze bemoeien zich overal mee, zonder er ook maar iets bij na te denken.
zelfs met mijn paardensport komen we onbegrijpelijke zaken tegen. ben zelf een wandel ruiter en zo wilde de groene mannetjes een paardenwandel route sluiten, omdat er plots een "zeldzaam bloemmetje" groeide op zo een route.
waarop binnen de paardenvereniging hen gevraagd heeft: en hoe denk je dat het komt dat net toevallig dat bloemmetje op die ruiterroute opduikt?
mijn eigen paarden mogen in de weide niet staan van 1 januari tot en met 31 julie. waarom? joost mag het weten. nu ja het is een weiland van natura 2000 dus haal ik hen netjes die periode van het weiland af. maar begrijpen wie begrijpen kan...

mijn partner is dol op 4X4 terrein rijden. het ene terrein na het andere word gesloten door de groene mannetjes.

dat komt dan vanuit de stad op het platte land wonen. leuke sporten mogen niet meer want dat schaad het milieu... maar wel zeuren dat er honden blaffen, hanen kraaien en met een niet zo milieu vriendelijke wagen rijden omdat ze te ver van de stad wonen en dus hun auto "nodig" hebben.
als ik niet met mijn wagen mag rijden, rij dan zelf ook met de fiets verdomme!!!!

ik ben niet labiel, enkel een beetje emotioneel flexiebel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 25, 2013 12:50 
Truck forum Junky

Mooi fimpje thea :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 25, 2013 19:02 
Pro Trucker

ik moet dringend nog eens op bezoek bij ons Thea :cry:
leuke herrineringen Theake :D :D :D :wink:

http://www.everyoneweb.com/transportdiensten/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 25, 2013 19:23 
Trucker

Dat was toen zeer de moeite waard , en het weekend was ook zeer tof !!! :occasion5: :occasion5:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 25, 2013 20:14 
Super Trucker

Dan kan ik nu mijn foto's ook wel vrijgeven. er staan ook twee filmpjes bij.

Autokerkhof :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 25, 2013 22:02 
Heavy Trucker

Dit had een mooi decor voor een film geweest, het is dood spul maar leeft toch.
Hoeveel vogeltjes hebben (hadden) er hun nest gemaakt in de koplamp behuizing,
hoeveel andere dieren hadden hier hun schuilplaats of hun nesten met jongen groot gebracht,
nee, die geitewollen sokken figuren moeten alles naar de klote helpen. Voor 30% doen ze goede dingen,
voor 70% slaan ze door. Dit had op de wereld erfgoed lijst moeten komen, dit bestaat al zolang dat het
geen schade meer kan aanrichten aan de natuur.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 28, 2013 21:42 
Trucker

Citaat:
Dit had een mooi decor voor een film geweest

Wel, dat dacht ik ook dadelijk, ideaal voor een 'texas chainsaw massacre' film of iets in die stijl.
Ik zie iemand van de leatherface familie daar al met een takelwagen met een tiener aan de haak hangen :laughing6:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 29, 2013 9:05 
Super Trucker

Oke wat een verhaal :drunken:
Stond nog wel een Fordje tussen in redelijke goede staat :mrgreen:
Milieu kan er inmiddels een boek over schrijven
Mooie reportage's :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 29, 2013 9:36 
Trucker

er liggen schijnbaar alweer draaiboeken klaar om de noord oost polder ook wel flevopolder genoemd,
weer vol te laten lopen met zeewater net zoals het een eeuw geleden was.
terugbrengen in de oude staat zegt groen links.
denk dat een lift kitje niet voldoende zal zijn dre in jouw achtertuin.
kan de icedome maar beter in heerenveen blijven. :laughing6: :laughing6:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 29, 2013 10:58 
Super Trucker

Hahahaha zekers ouwe trekspek
:drunken: :drunken: :drunken: :drunken: :drunken: :drunken: :drunken:

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 30, 2013 12:36 
Pro Trucker

Leuk stuk en heb het filmpje ook op FB gezet ;-) Dit gebeurt trouwens nu ook steeds meer in Amerika.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]