USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

verbruik
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=449
Pagina 1 van 2

Auteur:  jschlee [ vr aug 08, 2008 23:32 ]
Berichttitel:  verbruik

Hoe kun je het verbruik terug brengen? Niet als het gaat om lekker vlammen, wat dan mag het 1:1 van mij.

Het gaat mij om het rustig rijden, sommige beweren dat een turbo met rustig rijden minder verbruik geeft. De chips tuning devices kunnen ook voor minder verbruik zorgen. Is dat zo?

Is er iemand die hier iets van weet?

Auteur:  Floor [ za aug 09, 2008 8:15 ]
Berichttitel: 

verbruik en SRT zijn als kat en hond, ze zullen zelden vrienden worden.
Ik heb nog niet veel chiptunings gezien waarvan het verbuik ging dalen ondanks de meeste dit beweren (of je moet je rijstijl zodanig aanpassen dat het niet leuk meer is).
Turbo is voor de hogere rpm range te gebruiken dus die levert per ook geen verlaging volgens mij.

Blower (aka SC) zorgt bij lagere toerentallen voor een rijker zuurtstof mengsel .... zodat er meer brandstof kan verbrand worden om meer power te hebben.

Ik denk dat er maar een oplossing is dat direkt resultaat geeft, trager rijden en minder snel accelereren... .maar dat is zoals niet mogen klaarkomen terwijl angellina jolie met je flieter speelt :P

Auteur:  ford1955 [ za aug 09, 2008 10:36 ]
Berichttitel: 

Een ei onder je gaspedaal helpt ook 8) 8) 8) ,Groeten Marco

Auteur:  nick [ za aug 09, 2008 13:34 ]
Berichttitel: 

ik zeg altijd als hij leeg is moete we tanken he :lol: :lol: :lol: heb wel lpg

Auteur:  Dick [ zo aug 10, 2008 13:15 ]
Berichttitel: 

Ik heb er ook chip-tuning in en hij is er niet zuiniger op geworden :( mar wel sneller :D en daar ging het toch om :smt023

Auteur:  jschlee [ zo aug 10, 2008 13:38 ]
Berichttitel: 

Precies :twisted:

Ik denk ook niet dat het zuiniger kan alleen vindt ik het een beetje vreemd dat een performance mod zoals een turbo een zuinigere auto gaat opleveren. vandaar mijn vraag.

En hierbij ook een bevestiging dat een ship ook niks uitmaakt als het om verbruik gaat :lol:

Auteur:  ford1955 [ zo aug 10, 2008 19:46 ]
Berichttitel: 

Met een turbo of supercharger krijg je een betere benzine/lucht verhouding,daardoor krijg je betere verbranding en benut je het aangezogen mengsel op z'n best,Groeten Marco

Auteur:  jschlee [ zo aug 10, 2008 20:01 ]
Berichttitel: 

Voor de mensen die niet weten wat een supercharger of turbo is kunnen hier effe kijken

Super charger
http://www.srt-10.info/nl/Supercharger/20101/Supercharger.html

Turbo
http://www.srt-10.info/nl/Turbo/20115/Turbo.html

Intercooler
http://www.srt-10.info/nl/Intercooler/20128/Intercooler.html

CAI
http://www.srt-10.info/nl/Cold-Air-Intake/20112/Cold-Air-Intake.html

Auteur:  jschlee [ zo aug 10, 2008 20:10 ]
Berichttitel: 

dus bij normaal rijden wel brandstof besparing? volgens mij moet dat bij een turbo nog meer zijn omdat deze geen vermogen van je motor vraagt.

Reden van deze vraag is dat ik mijn SRT voor twee dingen gebruik. Werk en priv?. Priv? mag wat mij betreft de brandstof eruit spuiten maar als ik naar assen op en neer moet (en dan rij ik 80% op de Cruse Control) dan zou het fijn zijn als ik daar wat op kan besparen (of dat het verbruik gelijk blijft)

Het doel is niet op werkkilometers te besparen. Maar ik wil heel graag een turbo. Als ik een turbo neem en hij gaat 1:3 rijden (snelweg) dan is het niet leuk meer. Dan houden we het lekker zo :lol:

Auteur:  axxel [ zo aug 10, 2008 21:30 ]
Berichttitel: 

Je maakt je druk om de brandstof(LPG). :D :D :D
Wat dacht je dat een turbo voor de srt-10 kost???
En dan komen er nog de kosten om het blok zelf geschikt te maken voor de turbo.
Standaard srt-10 blok(2004-2006) is niet geschikt voor een turbo,tenzij jij er een blok van een 2003 dodge viper inzet.
Dan komen er nog de aanpassingen voor de bak,ophanging en dif bij.

Daar kun je heel veel LPG voor tanken en heel veel KM's mee maken.

Schroef je er een turbo op kun je op LPG rijden wel vergeten :wink: .

Laat de auto dan 5% brandstof besparen als je heel rustig rijdt,maar gaat 50% meer verbruiken als je met het gaspedaal gaat spelen.

Wil je echt zuiniger rijden met een srt-10 koop dan de single cab met 6 bak die maakt op de snelweg flink minder toeren en is een stuk zuiniger.
Of verander de eindoverbrenging bij de QC zodat hij in zijn 4 minder toeren maakt en dus minder verbruikt.

Maar je kunt natuurlijk ook op de CC achter een truck gaan hangen,dan loopt ie makkelijk 1 op 9 :D


Alex

Auteur:  jschlee [ zo aug 10, 2008 21:54 ]
Berichttitel: 

Haha inderdaad, ik zat er stiekem al aan de denken om een RC te kopen.

Dit zet inderdaad geen zoden aan de dijk...maar een turbo is zo ruig :twisted:

Auteur:  jschlee [ zo aug 10, 2008 22:50 ]
Berichttitel: 

whahaha daar ga ik nooooooooooooooooooit in rijden :P :P

Auteur:  johnhemi [ zo aug 10, 2008 22:53 ]
Berichttitel: 

HEEEE Bro wat is er mis met n hemi?????? :wink: :D
Lekker cheap man :D :D

Auteur:  jschlee [ zo aug 10, 2008 23:18 ]
Berichttitel: 

daaar is helmaal niks mis mee, een hemi klinkt zelfs vetter dan een srt 8).

Een SRT hood erop, prima
SRT body kit, prima
SRT stoelen, prima

maar plak er geen srt-10 op want dat is het niet :lol:

Auteur:  ford1955 [ ma aug 11, 2008 9:20 ]
Berichttitel: 

Ja en zo'n Hemi rijdt ook zuiniger :D :D :D :D :D :D :D :D ,Groeten Marco

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/