Zolang je rustig met de truck rijdt is er geen probleem met de bak.
Ik trek er vaak stoplichtsprintjes mee
Problemen komen denk ik door een niet goed afgestelde remband(niet optijd afgesteld,en de 100K die dodge opgeeft is veel te lang)
Het lijkt dan net of je wat wielspin hebt in de 2 maar is de remband die slipt en dus wordt de bak heter dan normaal.
Niel heeft al aardig wat bakken van een Ram srt-10 onder handen gehad dus ik ben zeker niet de eerste hier in NL/Be.
Een simpele oplossing is dus een grotere oliepan goed voor 4 liter extra atf4.
Als je toch aan een oliewissel toe bent is het makkelijk te doen zelf.
Laat de truck ook niet te lang in de P lopen want dan is er geen smering in de bak(foutje van dodge)
Dit wordt bij mij ook veranderd dus gewoon altijd koeling.
Zolang je rijdt als een oud wijf zul je de 100K miles wel halen met de bak van de Ram Srt-10

.
Maar het blijft een bak van een diesel die niet gemaakt is voor de hogere toerentallen van een Viper motor.
Wij hebben helaas hier niet de Dodge garantie die ze in de US hebben.
Daar is al vaak een bak vervangen onder garantie en soms al 2x zelfs.
Dat met de lage km standen die ze daar hebben.
De meeste die er wat meer pk's uit gaan halen rijden met een aangepaste bak.
Als het goed is kan ik de truck deze week ophalen en dan zal ik meer te weten komen over de bak.
En zal ook eens vragen wat simpele oplossingen zijn/kosten om de bak te verbeteren.
Het is natuurlijk goedkoper het nu te doen dan te wachten tot er iets kapot gaat.
Ik heb de pech dat er een hoop vervangen moet worden.
Alex