USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Custom Headers 5 in 1 Equal Lenghts
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=17350
Pagina 1 van 1

Auteur:  Crest [ do jul 04, 2013 18:41 ]
Berichttitel:  Custom Headers 5 in 1 Equal Lenghts

Hey beste mensen,
Dit Week-end is het zo ver, m'n SRT krijgt eindelijk zijn headers.

Maar niet eendert welke, nopes, op maat gemaakt, 5 in 1 equal lenghts.

Hierbij enkele pics van het beestje (linker kant). Enjoy :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Auteur:  Nightrunner [ do jul 04, 2013 20:13 ]
Berichttitel:  Re: Custom Headers 5 in 1 Equal Lenghts

Damn dat ziet er goed uit :thumbup:

Dat zal de motor goed doen , vooral in de hogere toeren bereik.
Heb je al eens een keer met de oude headers de 400 meter gedaan?




Gr

Auteur:  Belgiquebasterd [ do jul 04, 2013 20:31 ]
Berichttitel:  Re: Custom Headers 5 in 1 Equal Lenghts

Denk je niet dat de korte bochten het extra voordeel van de equal length teniet doen :D Altijd mooi zo'n zelfgelaste header, zelf gedaan of laten doen? En hoe is de uitlaat verder opgebouwd?

Heb je de lengte en diameter van de primaries en de collector uitgerekend en zoja met welk programma?

Auteur:  Crest [ do jul 04, 2013 21:27 ]
Berichttitel:  Re: Custom Headers 5 in 1 Equal Lenghts

Nope nooit een 400m gedaan. Zal wel wat extra pk geven in de hoge toeren inderdaad :-)

Basterd, kan zeker niet slecht zijn dan die lelijke originele.

Ik doe het niet zelf, het is een shop in Bergen (BE) die enkel uitlaten doet, zal wel goed zijn. Het is 1.75" interne inox.
Berekeningen, don't know.

Daarna heb ik Hi FLow Metal cats, 300cel (x2), en een silencer (2in - 1 uit) die dan weer wordt gesplits naar 2x 130mm (5").

Auteur:  mackie [ do jul 04, 2013 21:31 ]
Berichttitel:  Re: Custom Headers 5 in 1 Equal Lenghts

mooi kunstwerkje ,eentje laten bijmaken in het klein om aan de muur te hangen :laughing6: :laughing6:

Auteur:  Belgiquebasterd [ do jul 04, 2013 22:11 ]
Berichttitel:  Re: Custom Headers 5 in 1 Equal Lenghts

Crest schreef:
Nope nooit een 400m gedaan. Zal wel wat extra pk geven in de hoge toeren inderdaad :-)

Basterd, kan zeker niet slecht zijn dan die lelijke originele.

Ik doe het niet zelf, het is een shop in Bergen (BE) die enkel uitlaten doet, zal wel goed zijn. Het is 1.75" interne inox.
Berekeningen, don't know.

Daarna heb ik Hi FLow Metal cats, 300cel (x2), en een silencer (2in - 1 uit) die dan weer wordt gesplits naar 2x 130mm (5").


1.75 inch is 44mm, als ik de gegevens van mijn motor door pipemax (uitlaatprogramma) dan kom ik uit op een diameter van 43,5mm voor mijn hemi. Aangezien jij een grotere motor hebt (ik heb de hemi) dan is die 44mm aan de 'kleine' kant, waardoor je meer uitlaatgasflow krijgt bij lage toerentallen waardoor je meer koppel krijgt. Nadeel is wel dat de uitlaat de flow wat knijpt bij hogere toeren waardoor je pk's nie evenredig omhoog gaan. Althans zo heb ik het begrepen tijdens mijn opzoektochtje naar info over uitlaten, als iemand meer info heeft hoor ik het graag!

Pipemax screenshots:

Afbeelding

Afbeelding

Auteur:  Sammy11 [ vr jul 05, 2013 0:08 ]
Berichttitel:  Re: Custom Headers 5 in 1 Equal Lenghts

Crest schreef:
Nope nooit een 400m gedaan. Zal wel wat extra pk geven in de hoge toeren inderdaad :-)


Zandvoort 2014 , i'll be there... 8)

and u :?: :D :D :?:

Auteur:  Crest [ vr jul 05, 2013 2:31 ]
Berichttitel:  Re: Custom Headers 5 in 1 Equal Lenghts

Belgiquebasterd schreef:
Crest schreef:
Nope nooit een 400m gedaan. Zal wel wat extra pk geven in de hoge toeren inderdaad :-)

Basterd, kan zeker niet slecht zijn dan die lelijke originele.

Ik doe het niet zelf, het is een shop in Bergen (BE) die enkel uitlaten doet, zal wel goed zijn. Het is 1.75" interne inox.
Berekeningen, don't know.

Daarna heb ik Hi FLow Metal cats, 300cel (x2), en een silencer (2in - 1 uit) die dan weer wordt gesplits naar 2x 130mm (5").


1.75 inch is 44mm, als ik de gegevens van mijn motor door pipemax (uitlaatprogramma) dan kom ik uit op een diameter van 43,5mm voor mijn hemi. Aangezien jij een grotere motor hebt (ik heb de hemi) dan is die 44mm aan de 'kleine' kant, waardoor je meer uitlaatgasflow krijgt bij lage toerentallen waardoor je meer koppel krijgt. Nadeel is wel dat de uitlaat de flow wat knijpt bij hogere toeren waardoor je pk's nie evenredig omhoog gaan. Althans zo heb ik het begrepen tijdens mijn opzoektochtje naar info over uitlaten, als iemand meer info heeft hoor ik het graag!

Pipemax screenshots:

Afbeelding

Afbeelding


Ik begrijp je wel hoor, maar ik heb een beetje alle headers voor SRT10 bekeken, zijn ze allemaal 1 3/4" (1.75"). Zal wel een reden zijn, misschien is te breed ook niet goed en vertraagd je uitlaatgassen. Ik ben geen spécialist. Ook is de port van de 8.3L motor 1.75" dacht ik. Dus leek mij het best om 1.75" te behouden voor de rest.

Sammy zie je in Zandvoort, maar ik hou toch meer van bochtjes ;)

Auteur:  Belgiquebasterd [ vr jul 05, 2013 8:39 ]
Berichttitel:  Re: Custom Headers 5 in 1 Equal Lenghts

Crest schreef:
Belgiquebasterd schreef:
Crest schreef:
Nope nooit een 400m gedaan. Zal wel wat extra pk geven in de hoge toeren inderdaad :-)

Basterd, kan zeker niet slecht zijn dan die lelijke originele.

Ik doe het niet zelf, het is een shop in Bergen (BE) die enkel uitlaten doet, zal wel goed zijn. Het is 1.75" interne inox.
Berekeningen, don't know.

Daarna heb ik Hi FLow Metal cats, 300cel (x2), en een silencer (2in - 1 uit) die dan weer wordt gesplits naar 2x 130mm (5").


1.75 inch is 44mm, als ik de gegevens van mijn motor door pipemax (uitlaatprogramma) dan kom ik uit op een diameter van 43,5mm voor mijn hemi. Aangezien jij een grotere motor hebt (ik heb de hemi) dan is die 44mm aan de 'kleine' kant, waardoor je meer uitlaatgasflow krijgt bij lage toerentallen waardoor je meer koppel krijgt. Nadeel is wel dat de uitlaat de flow wat knijpt bij hogere toeren waardoor je pk's nie evenredig omhoog gaan. Althans zo heb ik het begrepen tijdens mijn opzoektochtje naar info over uitlaten, als iemand meer info heeft hoor ik het graag!

Pipemax screenshots:

Afbeelding

Afbeelding


Ik begrijp je wel hoor, maar ik heb een beetje alle headers voor SRT10 bekeken, zijn ze allemaal 1 3/4" (1.75"). Zal wel een reden zijn, misschien is te breed ook niet goed en vertraagd je uitlaatgassen. Ik ben geen spécialist. Ook is de port van de 8.3L motor 1.75" dacht ik. Dus leek mij het best om 1.75" te behouden voor de rest.

Sammy zie je in Zandvoort, maar ik hou toch meer van bochtjes ;)


Bedoelde met 'te klein' niks slechts hoor, je zit toch vast aan de standaardmaten uitlaatpijp die beschikbaar zijn, je hebt dan de keuze om uitgaande van de ideale maat de eerste standaardmaat kleiner of de eerste groter te nemen. Neem je de maat kleiner is het beter voor je koppel (lage toeren), neem je de maat groter is het beter voor je pk's (hoge toeren). Opnieuw, zo heb ik het begrepen, kan mis zijn hoor :drunken: !

Auteur:  bhpaddict [ vr jul 05, 2013 9:06 ]
Berichttitel:  Re: Custom Headers 5 in 1 Equal Lenghts

In geval van een truck lijkt het me logischer om voor de kleinere maat te kiezen. Het koppelvoordeel is goed te gebruiken om al dat gewicht op gang te krijgen bij acceleratie.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/