Het is nu ma jun 16, 2025 23:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: za okt 18, 2008 10:38 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Ik zou eerst eens je headers/uitlaat aanpakken voordat je er een sct op los laat.
Anders moet je daarna weer een ander programma kopen.

Ik denk dat op LPG weinig vermogen erbij komt aangezien de injectors op hun max zitten met 50pk per injector.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: za okt 18, 2008 11:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 23:18
Berichten: 910
Woonplaats: Bergen op Zoom
Het gaat mij meer om het schakelen, ik hoor iedereen hier zeer positief over zijn. Vermogen haal ik er alleen nog met een goede header uit denk ik.

_________________
5th gen Ram 1500


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: za okt 18, 2008 12:25 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Alleen headers zal je weinig opleveren voor het geld.

alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: za okt 18, 2008 12:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 23:18
Berichten: 910
Woonplaats: Bergen op Zoom
Maar ziet er wel mooi uit 8)

_________________
5th gen Ram 1500


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 16:46 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
als t je alleen om het schakelen gaat ,Justin
Kun je beter n Jet perf. chip erin zetten,iets goedkoper denk ik 8) 8) 8)

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 17:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 23:18
Berichten: 910
Woonplaats: Bergen op Zoom
johnhemi schreef:
als t je alleen om het schakelen gaat ,Justin
Kun je beter n Jet perf. chip erin zetten,iets goedkoper denk ik 8) 8) 8)


wat is dat? werkt dat ook op een SRT?

_________________
5th gen Ram 1500


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 18:53 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
Performance Modules:

JET offers a wide range of Performance Modules for your Ford, GM or Dodge vehicle.

For more information about our Dodge Performance Modules click here.

For more information about our GM Performance Modules click here.

For more information about our Ford Performance Modules click here.


DODGE MODULE - The JET Performance Module for Dodge, Chrysler and Jeep vehicles is a JET exclusive. Dynamic Spectrum Tuning provides power gains across the entire power band-not just at full throttle. Point by point air/fuel ratio, ignition advance and various other tuning points provide performance gains of up to 25 horsepower. Improves throttle response, acceleration and low end torque. Simple, plug-in installation in less than 30 minutes. Available in Stage 1 and Stage 2.

*For 1989-Current Dodge cars, trucks and SUV's.

STAGE 1 - For stock or mildly modified vehicles. Fuel and timing curves are modified for optimal performance and mileage using less expensive, lower octane fuels. Programming is designed to burn fuel at peak efficiency, which results in improved performance and mileage. Daily drivers can use lower cost regular fuel for potential mileage gains, but for optimal performance gains use of mid-grade or better is recommended.

STAGE 2 - Designed for the performance enthusiast, the Stage 2 features more aggressive programming to make the most horsepower and torque available. Fuel and timing curves are extensively modified for peak performance and drivability. Requires use of 91 octane fuel, 180 degree thermostat and free flow exhaust. Also works well with aftermarket intake systems, mass air sensors, TBI spacers, etc.

*See Domestic Information section for horsepower gains and dyno charts.

*Stage 2 part numbers end with "S".

Performance Modules:

JET offers a wide range of Performance Modules for your Ford, GM or Dodge vehicle.

For more information about our Dodge Performance Modules click here.

For more information about our GM Performance Modules click here.

For more information about our Ford Performance Modules click here.


DODGE MODULE - The JET Performance Module for Dodge, Chrysler and Jeep vehicles is a JET exclusive. Dynamic Spectrum Tuning provides power gains across the entire power band-not just at full throttle. Point by point air/fuel ratio, ignition advance and various other tuning points provide performance gains of up to 25 horsepower. Improves throttle response, acceleration and low end torque. Simple, plug-in installation in less than 30 minutes. Available in Stage 1 and Stage 2.

*For 1989-Current Dodge cars, trucks and SUV's.

STAGE 1 - For stock or mildly modified vehicles. Fuel and timing curves are modified for optimal performance and mileage using less expensive, lower octane fuels. Programming is designed to burn fuel at peak efficiency, which results in improved performance and mileage. Daily drivers can use lower cost regular fuel for potential mileage gains, but for optimal performance gains use of mid-grade or better is recommended.

STAGE 2 - Designed for the performance enthusiast, the Stage 2 features more aggressive programming to make the most horsepower and torque available. Fuel and timing curves are extensively modified for peak performance and drivability. Requires use of 91 octane fuel, 180 degree thermostat and free flow exhaust. Also works well with aftermarket intake systems, mass air sensors, TBI spacers, etc.

*See Domestic Information section for horsepower gains and dyno charts.

*Stage 2 part numbers end with "S".

ik weet niet of t iets is voor je,en ik zou ook ff navraag doen op t vtoa forum,mijn ervaring qua schakelen is goed,maar ik heb hem er nog nooit uitgetrokken :D

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 18:55 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Voor de srt zou ik gewoon de SCT nemen.
Hou je van solderen neem de vec3 :mrgreen:

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 18:59 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
merkte jij dat de wagen anders en geleidelijker schakelde,met sct ,Alex,of heb jij er geen??

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 19:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 23:18
Berichten: 910
Woonplaats: Bergen op Zoom
axxel schreef:
Voor de srt zou ik gewoon de SCT nemen.
Hou je van solderen neem de vec3 :mrgreen:

Alex


Solderen is niks voor mij, ik wil gewoon een plug and play tuner.

Bedankt voor de info John!!

_________________
5th gen Ram 1500


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 22:40 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
De sct haald de koppelbegrenzer eruit en verlegt de schakelpunten en verhoogt de rev limiter.
De koppelbegrenzer zit erop voor het trekken van zware aanhangers.
Ga je wat zwaars trekken zet je hem weer effe terug.

Ik heb zelf de sct erop zitten en werkt prima, rev limiter zit nu op 6200 rpm.
De automaat schakelt bij 5900 rpm.

Op de 48re diesel/benzine automaat kun je ook nog een trans-go shiftkit installeren.

Dodge Diesel 48RE Shift Kit. Comes with a new seperator plate. Increases torque capacity, adjusts lockup and shift firmness. Reduces torque converter drainback

Kost iets van 80 dollar

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 23:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 23:18
Berichten: 910
Woonplaats: Bergen op Zoom
axxel schreef:
Ik heb zelf de sct erop zitten en werkt prima, rev limiter zit nu op 6200 rpm.
De automaat schakelt bij 5900 rpm.


waar zit hij nu op dan? 5500 rpm schakelen, 6000 rpm red line?

_________________
5th gen Ram 1500


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2008 16:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Standaard 5600rpm schakelen en rev limiter 5900 rpm.

Er zijn er zelfs bij die hem op 6800 laten zetten :D

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2008 18:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 23:18
Berichten: 910
Woonplaats: Bergen op Zoom
axxel schreef:
Er zijn er zelfs bij die hem op 6800 laten zetten :D


:shock: Dat zijn de echte mannen :roll:

_________________
5th gen Ram 1500


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SCT tune
BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2008 19:56 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 19, 2008 21:41
Berichten: 3640
Woonplaats: Rotterdam. René
:shock: Dat zijn de echte mannen :roll:[/quote]

Tot dat ze hun blok op blaazen :bom: :bom:

_________________
RENÉ....
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling