Het is nu zo jun 22, 2025 22:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2010 18:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Ik zit me rot te zoeken maar kom er niet precies uit, en er zullen vast trucks zijn hier op vrachtwagen of grijs kenteken.
Ik ben 'n beetje in Texas aan het zoeken naar een truck, liefst een F250-350 diesel ( bwj 2006-2007), ik heb niet meer zoveel tijd om te sleutelen en moet eigenlijk een moderner truckje hebben.
Nu kom ik er alleen niet helemaal uit wat de kosten zijn als ik een truck op vrachtwagen kenteken zet,
1 wat kost wegenbelasting b.v
2 keuren naar vrachtwagen
3 Tachograaf wel of niet ?
4 snelheids beperking ?
5 BPM ?
6 evt bijtelling ?

Of is het voor mij gunstiger op Grijs, en aan welke voorwaarden moet ik voldoen en wat zijn dan de tarieven van belasting enzo?
dat zijn veel vragen maar is ook een hele zoektocht en sommige leden zullen dit vast zo kunnen beantwoorden.

Gr Pieter :santa:

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Laatst bijgewerkt door airstreampieter op zo dec 26, 2010 19:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2010 19:00 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Kijk eens op de belastingside voor de eisen.
En denk er ook aan de schone motor ivm uitstoot
Zoals de bluetec van Dodge die heeft.

http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... ng-03.html

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2010 20:08 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
ligt idd aan de uitstoot ik betaal 113 euro per kwartaaeen jaar jonger zou die 70 gekost hebben

reken wel asl je grijskenteken neemt en je hebt een f350 krijg je niet mer 6 zitplekken

ivm gewichten dit ivm nieuwe regels van europa een beejt t idee met belgie maar dan eenmalig keuren daarom voor de keuring zo licht mogelijk maken

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2010 23:08 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Dan blijven er van deze kant ook wat vragen komen; ben je ondernemer/zzp'er kan je 'm op een bedrijf zetten, heb je een vrachtwagenrijbewijs etc. Er zijn in Nederland bedrijven die wagens hebben staan zô uit Amerika vandaan en de koper mag zeggen wat ie wil, tot 3500 kilo of > 3500 kilo en dan gaat het hele gebeuren in werking. Voordeel is dat je de wagen hier al kan bekijken en scheeld je min. 4á5 weken varen.
Particulier op vrachtwagen betekend: euronorm 3 of hoger €70,- wegenbelasting p/3 maanden géén bpm, géén bijtelling, géén tacho, WEL snelheidsbegrenzer, is mee te rommelen. Met euronorm 3 ... max. 8-jaar met roetfilter mag je in Amsterdam tot op de ouwe zijds komen, euro 4 en 5 niets aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2010 23:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Mijn vrouw heeft een eigen bedrijfje, dus op de zaak zetten is mogelijk. Ik heb vrachtwagen rijbewijs. F250 of 350 zou aan norm 3 voldoen, dus 70 p/kwartaal is wel erg leuk.
Dat is voor diesel, of maakt het op vrachtwagen kenteken verder geen verschil ?
Mag ik hier prive dan ook gewoon mee rijden zonder bijtelling ?
Ik word al wijzer ;-)
Heb je toevallig adressen van deze bedrijven in Nederland die dit verzorgen, ben ook in Texas aan het zoeken en het dan verder met Hans ( Hollandrange) te regelen als het serieus gaat worden.

Gr Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2010 23:40 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
Pieter ik heb het toen door http://www.vdsautomotive.nl/nl/particul ... en-2-weken laten doen, Ik had binnen 2 weken kenteken, ook alles netjes gedaan dus geen grote mistalmpen en schakelaars enzo, gewoon keurig gedaan.
Je kunt het ook zelf doen, maar je bent dan meestal ff langer bezig en ik heb niet zo veel geduld met nieuw speelgoed :D

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 1:13 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
airstreampieter schreef:
Dat is voor diesel, of maakt het op vrachtwagen kenteken verder geen verschil ?
Mag ik hier prive dan ook gewoon mee rijden zonder bijtelling ?

Heb je toevallig adressen van deze bedrijven in Nederland die dit verzorgen, ben ook in Texas aan het zoeken en het dan verder met Hans ( Hollandrange) te regelen als het serieus gaat worden.

Gr Pieter


Vrachtwagen heeft nooit een bijtelling, zelfs niet als je er op 1ste kerstdag mee rijd.
Een wagen van 2007 heeft waarschijnlijk al euro-4, koop niet ouder dan max. 150.000 mijl
op diesel, in benzine heb ik me nooit verdiept.
Er zijn div. bonafide bedrijven hier, maar als je al contact met Hans heb gehad ga ik niet onder zijn duiven schieten, zoniet, leest ie het nu. Alleen een F-250 of hoger en bv Dodge 2500 en hoger komen in aanmerking voor vrachtwagen-kenteken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 1:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Ik ben nu aan het orienteren, en heb nog met niemand contact gehad. Het lijkt me dat ik in de US meer keus heb en de prijs interessanter is.
vdsautomotive is mij bekend, maar goede tip had er ff niet meer aan gedacht.
Dus het enige wat er bij het invoeren bijkomt zijn de invoerrechten, of moet ik ook nog btw betalen en krijg ik die later terug.
Het moet definitief een diesel worden, omdat ie een flinke trailer moet gaan trekken.
150.000 ? je zou zeggen voor een diesel toch niet zoveel ?.

Gr Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 2:07 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Alles opgeteld zit nog een aardig prijskaartje aan voordat hij bij jou voor de deur staat
Voor de btw komt ie dus op het bedrijf van je vrouw te staan. Voor die 150.000 bedoel ik dat er meer delen draaien dan alleen de krukas en zuigers, wiellagers - kruiskoppelingen - kruisstukjes - rem/voering/schijven - keeringen enz. Weet jij wat ze er daar meegedaan hebben. Een F-250 mag +/- 7ton trekken en een F-350 +/- 8.5 ton lucht geremd.
Maar er zijn hier mensen op het forum die je het haarfijn kunnen uitleggen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 15:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Ik kom er niet uit, heb net met mijn boekhouder gebeld om erachter te komen of ik met bijtelling te maken krijg als ik de 'vrachtwagen' (F250) buiten het zakelijk gebruik ook prive ga rijden.
Hij zegt dat ik, gezien ik weinig omzet maak, de aandacht van de fiscus zal trekken ( zal dan niet de enige zijn ), door zo'n dure truck op de zaak te zetten, en dat dit moeilijk te verantwoorden zal zijn, mocht er controle komen, met alle naheffingen vandien tengevolge.
Zijn er toevallig ondernemers hier, die net als ik met weinig omzet, toch zonder problemen wel de 'vrachtwagen' prive rijden ? Ik schat dat ik per jaar 6000 km zakelijk rijd en 3 tot 4000 km prive rijd.
Wie kan mij, uit eigen ervaring, wijzer maken? Wat 'n groot bos, met al die klote regeltjes.

Bedankt,

Kai

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 19:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 20, 2009 16:26
Berichten: 145
Woonplaats: noordwijkerhout
dan kan je misschien beter de wagen prive kopen. je krijgt dan de btw op aanschaf niet terug, maar wegenbelasting is dan ook maar euro 70.- per kwartaal. er zit geen bpm op vrachtwagens. de kilometers die je voor de zaak maakt, declareer je dan aan de zaak voor een mooi bedrag.

of wel op de zaak en zet je auto vol in de reclame, als reclame eye-catcher.

succes.

_________________
Mooi stukje tuinhout nodig? kijk op m'n site om te zien waar ik mee bezig ben als ik niet op dit forum zit. http://www.nobelhout.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 20:37 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
paulhout schreef:
dan kan je misschien beter de wagen prive kopen. je krijgt dan de btw op aanschaf niet terug, maar wegenbelasting is dan ook maar euro 70.- per kwartaal. er zit geen bpm op vrachtwagens. de kilometers die je voor de zaak maakt, declareer je dan aan de zaak voor een mooi bedrag.

of wel op de zaak en zet je auto vol in de reclame, als reclame eye-catcher.

succes.

Promotie TRUCK, en alle meetings afgaan kun je de km declareren :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 22:39 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
Vds is erg duur, hebben mij ook een offerte gemaakt en meost voor de begrenzer bijna 800 meer betalen dan dat ik hem bij groeneveld liet inbouwen.
Succes met zoek en beslissen, ik rij in een f-250 diesel op vrachtwagen kenteken en dat is geweldig.
Denk er wel aan dat je officieel maar 90 mag op de ned snelweg en je er ook niet duitsland mee inmag omdat je geen tachograaf hebt. Die is in duitsland verplicht als je er 1 het die gekeurd is als vrachtwaggel. Dis heeft wel iets beperking.
70 euro per kwartaal is wel weer een heel groot voordeel.
Volgens de belasting ben je vrijgesteld van bijtelling alleen bij een looncontrole moet je wel bvetalen wat je hebt loon in natura.
het is erg ingewikkeld.

airstreampieter schreef:
Ik ben nu aan het orienteren, en heb nog met niemand contact gehad. Het lijkt me dat ik in de US meer keus heb en de prijs interessanter is.
vdsautomotive is mij bekend, maar goede tip had er ff niet meer aan gedacht.
Dus het enige wat er bij het invoeren bijkomt zijn de invoerrechten, of moet ik ook nog btw betalen en krijg ik die later terug.
Het moet definitief een diesel worden, omdat ie een flinke trailer moet gaan trekken.
150.000 ? je zou zeggen voor een diesel toch niet zoveel ?.

Gr Pieter

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 08, 2011 0:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Het is inderdaad erg ingewikkeld, het word al snel (veel) te duur als je de truck niet op vrachtwagen kenteken kunt rijden.
Ik ga het bij de belastingdienst nog eens navragen, hoe e.a legaal te verantwoorden is.
Als je de truck prive aanschaft via de US krijg je een behoorlijk BPM en BTW aanslag, niet meer interessant.
Anders blijf ik toch gewoon mijn vintage Fordje rijden.


Gr Pieter

Afbeelding

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 09, 2011 23:33 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Zolang je er privé mee rijd, en niet beroepsmatig er iets mee vervoerd en onder de
7,5 ton blijft is er niets aan de hand, dus géén tacho, ook niet in Duitsland.
Dit was mijn laatste info een paar maanden geleden


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling