USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
transmission probleempje https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=7899 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | taiko [ wo jul 14, 2010 19:49 ] |
Berichttitel: | transmission probleempje |
hallo iedereen, ik heb sinds een paar maand een dodge ram 1500 van 96. het is een 4x4, met een 5.9 motor en auto trans. vanaf vandaag doet hij een beetje raar, als ik op stationair toerental vanuit N of P naar R of D schakel is het net alsof hij over de tanden heen gaat en niet in versnelling springt. wanneer ik ff wat gas geef en dan schakel lukt, het wel. net alsof hij niet genoeg oliedruk heeft om te schakelen, toch is er voldoende ATF op de peilstok en eens hij in versnelling staat loopt hij normaal en schakeld vlekkeloos door alle versnellingen. de olie is op 1ste zich nog mooi rood, maar ik heb helemaal geen voorgeschiedenis wat betreft onderhoud. iemand een idee wat dit kan zijn? zit er bij een ram ook een filter in de olie pan en om de hoeveel mijl word deze normaal incl. de olie vervangen???? alvast bedankt voor de goede en vele tips. grtz taiko |
Auteur: | h.o dually [ wo jul 14, 2010 21:49 ] |
Berichttitel: | Re: transmission probleempje |
hoe peil jij je bak de auto moet warm zijn dan alle versnellingen een keer doorschakelen (gewoon stilstaand) dan in de n en met draaiende motor weer peilen dan is het hele systeem op druk en de koppelomvormer vol dan heb je het juiste peil |
Auteur: | Ton de Draaier [ zo jul 18, 2010 20:55 ] |
Berichttitel: | Re: transmission probleempje |
Mijn naam is Ton van der Sluijs en nét de 50 gepasseerd ![]() ![]() ![]() foto's volgen nog.. groetjes Ton |
Auteur: | h.o dually [ zo jul 18, 2010 20:57 ] |
Berichttitel: | Re: transmission probleempje |
wat is je stationair toerental? als die te hoog is klapt t er ook in hoeft helemaal niet veel zijn paar honderd is al genoeg |
Auteur: | Ton de Draaier [ zo jul 18, 2010 22:15 ] |
Berichttitel: | Re: transmission probleempje |
Hallo H. Dually. Bedankt voor je reactie... 900toeren op gas. ik heb de aanslagbout al teruggedraait, maar ik denk dat ik de IMPCO wat moet knijpen ik weet alleen niet weilke schroef ![]() groetjes Ton |
Auteur: | h.o dually [ zo jul 18, 2010 22:26 ] |
Berichttitel: | Re: transmission probleempje |
volgens google 800 a 850 prm is je olie ook op peil verder draaiend gemeten alle schakel positie's doorgaan stilstaand even laten draaien n dan de volgende schakelen en dan in de p met draaiende motor peilen |
Auteur: | h.o dually [ zo jul 18, 2010 22:27 ] |
Berichttitel: | Re: transmission probleempje |
h.o dually schreef: volgens google 800 a 850 prm is je olie ook op peil verder draaiend gemeten alle schakel positie's doorgaan stilstaand even laten draaien n dan de volgende schakelen en dan in de p met draaiende motor peilen trouwens atf olie is ook waterdun als t warm is |
Auteur: | Ton de Draaier [ zo jul 18, 2010 22:43 ] |
Berichttitel: | Re: transmission probleempje |
Hoi, ja, het is echt dun. Wij zijn dealer van Lucas olie en vetten. Mijn maat heeft een Cdhevy Silverado en die heeft een Lucas toevoeging in zijn bak erbij gedaan; zijn bak schakelt "smooth" Even een andere vraag... zou het verstandig zijn de bak af te laten stellen? groetjes Ton |
Auteur: | h.o dually [ zo jul 18, 2010 23:50 ] |
Berichttitel: | Re: transmission probleempje |
Ton van der Sluijs schreef: Hoi, ja, het is echt dun. Wij zijn dealer van Lucas olie en vetten. Mijn maat heeft een Cdhevy Silverado en die heeft een Lucas toevoeging in zijn bak erbij gedaan; zijn bak schakelt "smooth" Even een andere vraag... zou het verstandig zijn de bak af te laten stellen? groetjes Ton kan nooit kwaad opt werk spoelen we ook veel automaat bakken( meest volvo) met meerdere tonnen tot over de half miljoen en die schakelen 9 van de 10 stukken beter |
Auteur: | Ton de Draaier [ ma jul 19, 2010 6:47 ] |
Berichttitel: | Re: transmission probleempje |
Mogge H O Dually ![]() hoe spoel je een bak? Ik wil de pan eronderuit halen; de filter vervangen en de koppelomvormer aftappen. ![]() groetjes Ton |
Auteur: | h.o dually [ ma jul 19, 2010 12:23 ] |
Berichttitel: | Re: transmission probleempje |
Ton van der Sluijs schreef: Mogge H O Dually ![]() hoe spoel je een bak? Ik wil de pan eronderuit halen; de filter vervangen en de koppelomvormer aftappen. ![]() groetjes Ton slangen los en laten draaien dan bijvullen wel rap en spul klaar hebben staan dan spoelt ook de koppelomvormer daar blijft met aftappen altijd olie in staan of je moet m in boren en dan weer dicht lassen |
Auteur: | alex2 [ ma jul 19, 2010 17:25 ] |
Berichttitel: | Re: transmission probleempje |
h.o dually schreef: slangen los en laten draaien dan bijvullen wel rap en spul klaar hebben staan dan spoelt ook de koppelomvormer daar blijft met aftappen altijd olie in staan of je moet m in boren en dan weer dicht lassen ![]() |
Auteur: | h.o dually [ ma jul 19, 2010 18:06 ] |
Berichttitel: | Re: transmission probleempje |
daarom zei ik ook spoelen dat aanboren en dichtlassen is ook niet mn ding |
Auteur: | Ton de Draaier [ di jul 20, 2010 6:41 ] |
Berichttitel: | Re: transmission probleempje |
Goeiemorgen allemaal ![]() ![]() ![]() Ik ga hem eerst door mijn collega laten spuiten; metallic anthraciet;daarna plaats ik foto's. De auto is nu mintgroen; ben veel te bang dat jullie een handtasje voor me gaan kopen met die kleur ![]() ![]() |
Auteur: | taiko [ wo jul 21, 2010 22:43 ] |
Berichttitel: | Re: transmission probleempje |
up-date van mijn probleempje. bij deze is het euvel opgelost. had de mensen van autrac aan de lijn, deze zijn zowat de beste die er zijn in, rond antwerpen en ver er buiten. wat het peilen betreft geven ze de volgende tip: ongeacht wat er in vele handleidingen staat, je start de wagen, trekt de kap los, haald je peilstok er uit, kuist deze af en steekt hem er weer in.vervolgens trek je hem er weer uit en kijkt naar het peil. als nu de olie op peil staat zit het goed, en die 30 tot 60 seconden dat de motor draaide zijn meer dan voldoende voor alle kanalen te vullen en voldoende temperatuur te geven. ik weet dat vele onder jullie hier waarschijnlijk NIET akkoord met gaan zijn, maar die mensen doen niks anders dan automaten herstellen/reviseren en dit langer dan dat vele van ons een ami hebben. ff google naar autrac in lint(belgie) wat mijn probleem was? wel de alu vork waar je high of low gear kiest is weg gesleten omdat de plastiek geleiders weg waren. hierdoor pakte de vertanding van de gear hup niet helemaal in planeetstelsel en kon er bij gevolg makkelijk uit springen. de tip om dat na te kijken kwam trouwens ook van autrac, na een telefonsch gesprek. m.a.w. zonder de wagen te zien konden ze een bijna perfecte diagnose stellen. hoedje af voor die mannen daar in lint. hopelijk hebben ander hier ook wat aan, groetjes taiko. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |