Het is nu zo jun 22, 2025 13:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 19:58 
Heavy Trucker

M'n airco stinkt :cry:
Ik wil hem zelf gaan reinigen.
Heeft dit iemand hier al ooit gedaan en is dit goed te doen? Ik heb het nog niet bekeken dus ik weet ook niet of ik het halve interieur moet slopen om er bij te kunnen.

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 22:23 
Pro Trucker

Dat is hier geloof ik al is ergens rondgegaan Alex maar kan me de details er niet meer van herinneren, sorry man maar het antwoord zal snel volgen denk ik :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 22:33 
Truck forum Junky

alex2 schreef:
M'n airco stinkt :cry:
Ik wil hem zelf gaan reinigen.
Heeft dit iemand hier al ooit gedaan en is dit goed te doen? Ik heb het nog niet bekeken dus ik weet ook niet of ik het halve interieur moet slopen om er bij te kunnen.

als je het goed wil doen ,dan zal je naar de airco boer moeten alex . en als je het zelf wilt doen ,dan is er spul in de handel dat je airco verfrist zonder dat je in het systeem hoeft ,dus de freon mag blijven zitten :!: ik kan wel voor je uitzoek hoe t heet maar ik weet het niet uit men kop :D

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door peerkehemi op vr maart 26, 2010 8:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 25, 2010 23:51 
Heavy Trucker

Bij de meeste automaterialenzaken is er wel een spuitbus of iets dergelijks voor te krijgen. Wij hebben bijvoorbeeld op het werk spuitbussen met schuim. Dit kun je in de ventilatieroosters spuiten, de ingang van de frisse buitenlucht en als de kachelmotor eruit is ook via die opening. Dat schuim blijft een half uur of een uur zitten en dat "verwijdert" alle luchtjes uit het ventilatie systeem.
Maargoed, zoals ik al zeg zijn er veel verschillende merken in en hebben ieder z'n eigen toepassing. Staat normaal omschreven op de verpakking.
De muffe lucht komt trouwens door ophoping van vocht en vuil op de lammellen van de verdamper die in het interieur gemonteerd zit. Niet door oud koudemiddel, dat heeft er totaal niet mee te maken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 26, 2010 0:28 
Heavy Trucker

Dat met zo'n spuitbusje zie ik niet zo zitten. Bij ons op het werk kwam er ook ieder jaar zo'n vogel, een keer met het spuitbusje in de airco, rekeningetje sturen en hij had ze weer verdient. Toen de unit na enkele jaren open ging voor een storing, man man, wat een zooi zat er op de wisselaar. Deze is toen met reinigingsmiddel en veel water schoon gespoeld.
Ik was eigenlijk benieuwd of ik bij die wisselaar kan komen en zonder hem los te koppelen toch grondig kan reinigen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 26, 2010 0:42 
Heavy Trucker

Dan heeft die airco-man het niet helemaal goed gedaan volgens mij :roll:

Maar als je de verdamper eruit wilt halen moet in de meeste gevallen het dashboard er compleet uit en het ventilatiehuis moet uit mekaar geschroefd worden. Dan is deze eruit te halen om schoon te maken. Maarjah, dan ben je wel een dag of 2 aan het schroeven denk ik :!:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 26, 2010 8:29 
Truck forum Junky

alex2 schreef:
Dat met zo'n spuitbusje zie ik niet zo zitten. Bij ons op het werk kwam er ook ieder jaar zo'n vogel, een keer met het spuitbusje in de airco, rekeningetje sturen en hij had ze weer verdient. Toen de unit na enkele jaren open ging voor een storing, man man, wat een zooi zat er op de wisselaar. Deze is toen met reinigingsmiddel en veel water schoon gespoeld.
Ik was eigenlijk benieuwd of ik bij die wisselaar kan komen en zonder hem los te koppelen toch grondig kan reinigen.

er zijn ook spuitbussen die je dus gewoon in de cabine moet leeg spuiten ,maar wel volgens een speciale procedure . een voor deel de boel raakt niet verstopt alex :!: :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 26, 2010 16:23 
Heavy Trucker

Ik zal m'n licht eens opsteken bij een aircoboer, als ik meer weet, weten jullie het ook :!: :D
2 dagen schroeven zie ik nie zo zitten :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 27, 2010 0:39 
Heavy Trucker

Wat misschien ook een optie is, is een Ozon-apparaat. Onze poetser van het werk heeft er ook 1, die haalt bijvoorbeeld een rookerslucht of hondenlucht uit de cabine. Vraag me niet hoe maar het werkt via het ventilatie systeem van de auto.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 16:12 
Heavy Trucker

Inmiddels wat maanden later, de pickup eindelijk naar de airco-boer gebracht en het zaakje laten nakijken en reinigen. Koudemiddel zat er nog voldoende op en ze hebben hem gereinigd met schuim. De interieurfilters kon hij zo snel geen nieuwe regelen maar die zijn schoongeblazen en die kan ik later makkelijk zelf vervangen.
Daar gaat hij dus voortaan jaarlijks heen want voor die 40 euro wil ik geen stinkende beestjes in mijn pickup.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 17:22 
Trucker

Rooienaar schreef:
Bij de meeste automaterialenzaken is er wel een spuitbus of iets dergelijks voor te krijgen. Wij hebben bijvoorbeeld op het werk spuitbussen met schuim. Dit kun je in de ventilatieroosters spuiten, de ingang van de frisse buitenlucht en als de kachelmotor eruit is ook via die opening. Dat schuim blijft een half uur of een uur zitten en dat "verwijdert" alle luchtjes uit het ventilatie systeem.
Maargoed, zoals ik al zeg zijn er veel verschillende merken in en hebben ieder z'n eigen toepassing. Staat normaal omschreven op de verpakking.
De muffe lucht komt trouwens door ophoping van vocht en vuil op de lammellen van de verdamper die in het interieur gemonteerd zit. Niet door oud koudemiddel, dat heeft er totaal niet mee te maken.

zozo zit er op die w200 al airco !! 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 20:41 
Truck forum Junky

alex2 schreef:
Inmiddels wat maanden later, de pickup eindelijk naar de airco-boer gebracht en het zaakje laten nakijken en reinigen. Koudemiddel zat er nog voldoende op en ze hebben hem gereinigd met schuim. De interieurfilters kon hij zo snel geen nieuwe regelen maar die zijn schoongeblazen en die kan ik later makkelijk zelf vervangen.
Daar gaat hij dus voortaan jaarlijks heen want voor die 40 euro wil ik geen stinkende beestjes in mijn pickup.

kijk alex das een koopje kerel :!: :thumbright: je hebt pb

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]