Het is nu do jun 19, 2025 15:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 19:59 
Als rookie op dit forum heb ik een technische vraag.

Ik dacht alles op orde te hebben voor de keuring, maar na een testritje blijkt de automaatbak niet op te schakelen in zijn derde versnelling. Hij heeft er maar 3.
Vanwege revisie van het blok is de bak los geweest en mogelijk de "banden΅ erin wat verdraaid?

Volgens het grote boek heb je een kick down band en een low reverse rear band.

Ik neem aan dat ik eerst de automaatbak olie moet aftappen en dan de juiste afstelschroef moet lokaliseren en verdraaien. Maar welke kant op? strakker of juist losser? hoeveel slagen?

Wie heeft ervaring met dit deel van een old school Dodge D150 uit 1978.

Thanks.
Matthijs

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 21:09 
Pro Trucker

he matthijs

hoe het precies zit weet ik ook niet,maar het lijkt me sterk dat je eerst de olie eraf moet halen volgens mij zitten er stel bouten aan de buiten zijde op je bak om hem af te stellen als je de olie eraf moet halen hoe weet je dan of hij goed is afgesteld :dontknow: moet je elke keer weer olie erop doen en proberen :?: is het dan nog niet goed weer olie eraf :dontknow: lijkt me niet echt de manier ik heb zelf een haynes repair manual maar mijn engels is niet echt goed heb er net in gekeken maar zie zo vlug ook niks staan van afstellingen in de bak :!: je zou peer een pb kunnen sturen hier over, staat hier bekend als hemiram :!:suc6 ermee

UN HOND ZUNNE GUM!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 22:14 
Pro Trucker

Dat het blok eruit is geweest heeft niets te maken met de rembanden in de automaat.
Ik denk dat je het eerder moet zoeken in de afstelling van throttle kickdown rod.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 23, 2010 14:07 
Ik ben er vandaag ff onder gekropen en er zit inderdaad een te borgen afstelschroef. Nu nog ff testen on the road.

PS maakt de gebruikte bak olie nog enigszins uit, dat het ook merkbaar is in de transmissie????

Thanks

Matthijs

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 03, 2010 12:08 
Snel gaat het niet, maar goed beetje bij beetje kom je meer te weten....

De automaatbak zou volgens een werkplaatshandboek geen vacuummodelator hebben. De Torqueflite bak zou werken via de throttlerod, die aan bij de carburateur uitkomt.
Ik heb een Edelbrock erop zitten.

Volgens het boek zit de afstelling m vooral daarin. Alleen wordt t mij toch niet helemaal duidelijk hoe het dan afgesteld moet worden of gecontroleerd of ie toch goed staat.

Ik probeer alles uit te sluiten alvorens de automaatbak te moeten (laten) reviseren. Want dat schijnt niet goedkoop te zijn....... :x .

is er iemand die hier op aanslaat?

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 03, 2010 17:24 
Truck forum Junky

is de olie vervangen en de zeef :?:ik denk dat het niet aan je rembanden ligt ,maar aan je brain , of govener . :!: ik zal straks wel eens ff in het boek kijken ,ik heb er lang geleden eens ooit eentje gereviceerd :!: toen begon ik daar nog aan nu zo ik het niet meer doen :D er zit een stelbout voor je banden aan de buiten kant en eentje aan de binnen kant ,dus als je probleem daar zo zitten dan moet de pan er wel af hoor :!: :!:

wat onse thijs hier onder neer zet zou goed eens kunnen kloppen :!: :!: :!:

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door peerkehemi op do jun 03, 2010 19:46, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 21:42 
Goedenavond mensen,

tijd voor een update lijkt.

Alle goede adviezen gebundeld ben ik aan de bak gegaan .Inderdaad heb ik winst kunnen pakken door de throttle rod bij de carburateur te veranderen. Deze stangen komen op de automaatbak uit en hij schakelt al een stuk beter op.
Ben nog zeker niet tevreden.

ONdertussen zou ik nog willen weten wat de afstelschroef op de automaatbak voor effect heeft.
Maw wat bemerk je als je die schroef een aantal slagen indraait of juist uitdraait?
Merk je dat terug in gladder overschakelen van de versnellingen ofzo.
Je schijnt er namelijk de banden in de automaatbak mee te stellen. Maar het effect is mij niet duidelijk.

Groeten
Matthijs.

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]