USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
Probleempjes met s10 https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=5402 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | mella [ ma feb 08, 2010 22:07 ] |
Berichttitel: | Probleempjes met s10 |
Allereerst, hallo aangezien ik nieuw ben hier op het forum ![]() Nu heb ik een aantal probleempjes met m'n s10 die ik aan jullie voor wil leggen, misschien klinkt dit jullie heel bekend in de oren of zijn er nog tips om ze op te lossen. Het eerste probleem is het lpg probleem zoals ik het maar heb genoemd :p M'n s10 houdt niet zo van kou blijkt met dit geweldige weer in Nederland op het moment. Ik heb hem nu een maandje of 2/3 en als het koud is (heel enkele keer wanneer de temperaturen hoger liggen ook nog) wil hij nog wel eens uitvallen. Hij doet dit zodra ik onder de ongeveer 30 km per uur kom als ik afrem voor een stoplicht. Als hij dan uitvalt start hij ook niet in 1 keer meer en hij doet dit alleen als hij op lpg loopt. Ik heb het nog niet gehad als hij op benzine loopt. Wat me opviel was dat als hij dit doet, zie ik de oliemeter (de enige meter die dat dan doet) teruglopen. Wat hij ook heeft met de koude dagen is dat als hij eenmaal is uitgevallen als hij net loopt. Wil hij niet meer fatsoenlijk blijven lopen als hij net gestart is. Hij wil meteen uitvallen, ondanks dat ik hem dan net op benzine over heb geschakeld. Ik moet dan eerst een paar honderd meter ermee rijden. Behoorlijk vervelend in ieder geval, met name als hij uitvalt tijdens het remmen want dan valt ook de stuurbekrachtiging en rembekrachtiging (heet dit zo?) weg... Iemand enig idee hoe dit op te lossen zou zijn of wat dit is? Volgende probleem is m'n trekhaak probleem. Geloof dat dit een welbekend probleem is met die amerikanen... Die trekhaak zit ingebouwd in m'n bumper. De verlichting kan m'n oom wel fixen, dat is het probleem niet, maar het probleem hiermee is dat deze niet bijgeschreven staat op het kentekenbewijs. Zou ik op de een of andere manier deze nog bijgeschreven kunnen krijgen? Ik vind het zó dubbel om er een europese onder te laten zetten terwijl die verbinding veel minder stevig is dan hoe deze vast gelast zit met een frame. En weet iemand hoe het zit met een trekhaak die je op inet besteld? Deze kan je thuis laten bezorgen zag ik via sommige sites. Kan je hem er dan zelf onder zetten? Moet die dan niet goedgekeurd worden alsnog? Hoe zit dit? En dan nu de laatste vraag. ![]() Als ik hem op benzine rij spring er na een paar km rijden het engine check lampje aan. Wie, hoe, wat, waar, wanneer en waarom? ![]() Hoop dat jullie meer verstand ervan hebben als ik. Heb de auto gekocht omdat ik het gewoon een betaalbare leuke auto vond die een trailer kon trekken maar tot nu te heb ik er niet echt veel trailer mee getrokken... |
Auteur: | HanSRT-10 [ di feb 09, 2010 10:38 ] |
Berichttitel: | Re: Probleempjes met s10 |
als je je nu eerst eens even voorstelt in het WELKOM gedeelte gaat het allemaal een stuk makkelijker... |
Auteur: | s-10 leon [ di feb 09, 2010 13:50 ] |
Berichttitel: | Re: Probleempjes met s10 |
idd eerst even voorstellen komt de rest vanzelf en voorstellen met foto aub zijn we gek op ![]() ![]() |
Auteur: | mella [ di feb 09, 2010 19:33 ] |
Berichttitel: | Re: Probleempjes met s10 |
Met foto en al? ![]() Voorstellen ok, dat wil ik wel, np. Zal zo eens posten. Maar wat moet er makkelijker gaan dan? ![]() |
Auteur: | peerkehemi [ di feb 09, 2010 20:57 ] |
Berichttitel: | Re: Probleempjes met s10 |
ff over de problemen met je truck . zorg eerst maar dat je bougies en verdelerkap en kabels goed zijn ,als je twijfelt gewoon vervangen ![]() ![]() je koelvloeistof controleren ,als dat er net te weinig in zit kan je verdamper bevriezen en dan slaat je truck ook af .slecht lopen op benzine als je net van gas hebt over ge schakelt ,komt gewoon dat je carburateur droog stond en als ze teweinig op benzine gereden hebben is hij veel kans al niet meer 100 % . ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | s-10 leon [ di feb 09, 2010 21:10 ] |
Berichttitel: | Re: Probleempjes met s10 |
hallo even een paar vraagjes over je s10 wat is het bouwjaar van je s10 en weet je wat voor gas instalatie je hebt een met een mengstuk bij je inlaat (of carburateur ) of een g3 installatie (staat meestal op je kenteken) ps als hij wel goed loopt op benzine ligt het vaak alleen aan je gas installatie |
Auteur: | mella [ di feb 09, 2010 23:50 ] |
Berichttitel: | Re: Probleempjes met s10 |
Het is gewoon een gas installatie, wat voor een geen idee. Ben niet zo'n techneut maar wie weet leer ik hier het een en ander bij! Het is in ieder geval geen G3 installatie. Als hij eenmaal op benzine lekker loopt, dan blijft hij dat ook doen. Dus dat zal denk ik het probleem niet zijn. Het moet dus echt het gas zijn. Kan het aan de buitentemperaturen liggen op het moment? Vervangen van bouchies ed... Ik zal eens een ritje naar m'n oom doen, die kan dan de verlichting voor de trailer in orde maken want op het moment is die niet goed aangesloten en kan hij misschien ook daar naar kijken ![]() |
Auteur: | s-10 leon [ wo feb 10, 2010 14:12 ] |
Berichttitel: | Re: Probleempjes met s10 |
als je een ''oud'' gassysteem hebt (geen g3) en er voldoende koelvloeistof inzit (i.v.m. bevriezen systeem als er te weinig in zit) heb je een grote ronde gasverdamper , op die verdamper zit een koperkleurige ronde afstelschroef die je een KWARTSLAG OF DESNOOTS EEN HALVE SLAG kan indraaien ![]() hierdoor wordt het mengsel rijker (meer gas ) en blijft de auto vaak wel lopen bij afremmen en dergelijken mocht dit niet werken de afstelschroef in de zelfde stand terugzetten en naar een gas inbouwbedrijf of deskundige gaan hopenlijk werkt dit ![]() |
Auteur: | el camino 79 [ do feb 11, 2010 11:09 ] |
Berichttitel: | Re: Probleempjes met s10 |
wat is het probleem met de verlichting je mag namelijk met een aanhanger achter een amerikaan met oranje lichten remmen dus volgens de verlichting van je truck als het goed isheb je bij de s10 remlicht en knipperlicht achter in 1 en zo mag het ook werken op de aanhanger en voor je trekhaak hoeveel weegt de geladen trailer ? |
Auteur: | mella [ zo feb 14, 2010 21:53 ] |
Berichttitel: | Re: Probleempjes met s10 |
Denk dat we op max 1100 kg komen trailer plus peerdje. Heb maar een ukje :p |
Auteur: | DroppedS10 [ ma feb 15, 2010 18:36 ] |
Berichttitel: | Re: Probleempjes met s10 |
kijk eens naar je bougiekabels en je bougies, vaak een ondergewaardeerd punt van onderhoud.. en als je check engine lamp gaat branden, ff laten uitlezen, dan weet je wat er is,.. deed die van mij ook, totdat ik het gas eruit heb gekiept, daarna geen last meer van gehad.. dat je oliemeter terugloopt dat klopt, dat is je oliedruk meter, loopt je motor niet, geen druk en loopt de meter terug.. |
Auteur: | mella [ wo feb 17, 2010 10:06 ] |
Berichttitel: | Re: Probleempjes met s10 |
DroppedS10 schreef: kijk eens naar je bougiekabels en je bougies, vaak een ondergewaardeerd punt van onderhoud.. en als je check engine lamp gaat branden, ff laten uitlezen, dan weet je wat er is,.. deed die van mij ook, totdat ik het gas eruit heb gekiept, daarna geen last meer van gehad.. dat je oliemeter terugloopt dat klopt, dat is je oliedruk meter, loopt je motor niet, geen druk en loopt de meter terug.. Maar het gekke hierin is, dat m'n check engine soon lampje, gaat branden als ik op benzine rij. jaja ![]() Dat doet hij ook niet meteen maar over het algemeen als ik in z'n 5 rij gaat hij na een paar km branden en niet meer uit. En van de oliemeter die terug loopt, ik geloof het meteen dat de druk begint weg te vallen, maar op dat moment is de motor dus nog niet uit gevallen. Als ik gas bij geef dan springt ie gewoon weer omhoog. Normaal? Ik zal m'n oom lief aan gaan kijken voor de verlichting van m'n trailer en eens vragen of hij dit topic door wil lezen. Hij is de techneut, ik niet, maar eens horen of hij ernaar wil kijken ![]() Khad trouwens van het weekend weer een leuke op de snelweg. Begon m'n gas weer vervelend te doen. Begon hij eerst schokkend te rijden en toen ondanks dat ik gas gaf begon hij langzamer te rijden. Maar was spekglad op de weg dus glibberend de vluchtstrook op, omzetten naar benzine, flink wat gas gegeven zodat hij op benzine lekker begon te lopen en toen konden we weer verder. ![]() |
Auteur: | DroppedS10 [ wo feb 17, 2010 17:26 ] |
Berichttitel: | Re: Probleempjes met s10 |
als je toeren terug lopen, valt je druk meter ook terug, je oliepomp wordt aangedreven inwendig door de nokkenas, dus draait die sneller,. dan ook meer druk.. maar als je het echt wilt weten, hang er dan een mechanische meter aan, dan weet je zeker wat je oliedruk is.. |
Auteur: | peerkehemi [ wo feb 17, 2010 20:22 ] |
Berichttitel: | Re: Probleempjes met s10 |
olie druk en compressie meten ![]() ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |