USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
Uconnect update https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=21505 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | johnvanlaarssen [ di jun 07, 2016 10:20 ] |
Berichttitel: | Uconnect update |
Hallo ik heb een dodge ram 1500 uit 2013 met een uconnect 8.4 maar ik krijg het niet voor elkaar om hem te updaten. Want ik kan geen bestand vinden met de nieuwste update, heeft mischien iemand een link of kan kan mij vertellen hoe ik aan het bestand kan komen want via het uconnect site geeft die mij een fout melding. Opdit moment heb ik versie 13.19.0. |
Auteur: | bonza [ di jun 07, 2016 14:09 ] |
Berichttitel: | Re: Uconnect update |
Heb je Europese navigatie actief? Indien ja dan kun je niet zelf updaten zonder het verliezen van je navigatie.... Handigste is om dan even contact op nemen met het bedrijf waar je auto vandaan komt. Zei kunnen je vertellen wie de USA -> EU conversie van je auto heeft uitgevoerd. Dan kun je daar de benodigde updates regelen. (of als een een goede dealer hebt met nazorg regelen zei het voor je) Indien geen USA ombouw dan is downloaden via uconnect van de updates is echt een gedoe. Schijnt met een Mac computer nog het beste te werken. Op een windows computer moet je "Akamai NetSession" downloaden en installeren en alle popup blokkers uitzetten in je browser. Dan schijnt het met Internet Explorer in compatibiliteit mode te kunnen via https://www.driveuconnect.com/software-update/ |
Auteur: | johnvanlaarssen [ di jun 07, 2016 16:50 ] |
Berichttitel: | Re: Uconnect update |
bonza schreef: Heb je Europese navigatie actief? Indien ja dan kun je niet zelf updaten zonder het verliezen van je navigatie.... Handigste is om dan even contact op nemen met het bedrijf waar je auto vandaan komt. Zei kunnen je vertellen wie de USA -> EU conversie van je auto heeft uitgevoerd. Dan kun je daar de benodigde updates regelen. (of als een een goede dealer hebt met nazorg regelen zei het voor je) Indien geen USA ombouw dan is downloaden via uconnect van de updates is echt een gedoe. Schijnt met een Mac computer nog het beste te werken. Op een windows computer moet je "Akamai NetSession" downloaden en installeren en alle popup blokkers uitzetten in je browser. Dan schijnt het met Internet Explorer in compatibiliteit mode te kunnen via https://www.driveuconnect.com/software-update/ ja ik heb een europese navigatie, ik kan wel langs gaan bij de dealer maar is er dan ook een manier om mijn navigatie terug te krijgen als ik het zelf doe? |
Auteur: | bonza [ wo jun 08, 2016 11:54 ] |
Berichttitel: | Re: Uconnect update |
johnvanlaarssen schreef: bonza schreef: Heb je Europese navigatie actief? Indien ja dan kun je niet zelf updaten zonder het verliezen van je navigatie.... Handigste is om dan even contact op nemen met het bedrijf waar je auto vandaan komt. Zei kunnen je vertellen wie de USA -> EU conversie van je auto heeft uitgevoerd. Dan kun je daar de benodigde updates regelen. (of als een een goede dealer hebt met nazorg regelen zei het voor je) Indien geen USA ombouw dan is downloaden via uconnect van de updates is echt een gedoe. Schijnt met een Mac computer nog het beste te werken. Op een windows computer moet je "Akamai NetSession" downloaden en installeren en alle popup blokkers uitzetten in je browser. Dan schijnt het met Internet Explorer in compatibiliteit mode te kunnen via https://www.driveuconnect.com/software-update/ ja ik heb een europese navigatie, ik kan wel langs gaan bij de dealer maar is er dan ook een manier om mijn navigatie terug te krijgen als ik het zelf doe? Wil je het helemaal zelf doen... ![]() Als je het deels zelf wilt doen kun je via http://www.customtronix.com/ een Chrysler/Dodge/Ram ICOS RAX USB conversion RX3/4 set kunnen kopen (Eur 449,-). Dan kun je daarna zelf je radio weer naar Europees om flashen. Vaak wordt door de ombouwers echter de update procedure geblokkeerd zodat je niet per ongeluk de originele USA software erop kunt zetten. CustomTronics heeft een procedure waarmee je dat weer kunt laten verwijderen (autoradio opsturen naar hun). PS ben zelf een ICT techneut. 2009-2012 radio's heb ik destijds zelf van EU conversies voorzien, maar bij de 2013+ modellen is het zo'n gedoe (crypto keys, getekende software etc etc) dat het te veel tijd kost om het even voor de lol te doen. (Terwijl ik onbeperkte toegang tot de benodigde autoradio's EU/USA kan krijgen om als donorauto en test te kunnen misbruiken). Mijn eigen 2014 dodge is via de verkopende dealer aangepast door mannen van Fortuin in Den Haag en wat dichter in de buurt en je kunt er gewoon Nederlands mee praten ![]() |
Auteur: | T-Bob [ ma jun 13, 2016 12:09 ] |
Berichttitel: | Re: Uconnect update |
Weet niet of je Duits kan lezen maar misschien is dit wat je bedoelt, Heb ik van een Duits forum afgehaald. Nobser schreef: Manchmal macht Versuch doch kluch.... (durchgeführt an einem UConnect 8.4N (RJ4 / VP4 ROW)
Da ich irgendwie nicht glaube konnte, dass eine angezeigte Firmware-Version ein "Konvertierungsbug" sein soll, habe ich mir eine DAB-Weiche geholt: http://www.amazon.de/gp/product/B00BARNEC8/ref=oh_details_o03_s00_i00?ie=UTF8&psc=1 Und zwei zum Anschluss nötige FAKRA-Kabel: http://www.ebay.de/itm/321237798186?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Das werksseitige FM-Fakra-Kabel kommt in die Weiche, der FM-Ausgang dann wie gehabt an den weißen Fakra-Anschluss und der DAB-Ausgang kommt an den grauen Anschluss zwischen FM (weiß) und Navi (blau, siehe auch Bild). Anbei natürlich auch die Beweisfotos. Bei einem konvertierten RA4 geht das wahrscheinlich nicht, dort ist eine komplett andere Hardware verbaut, wie man hier auch gut sieht: Dank auch noch mal an Autec, die mir schriftlich bestätigt haben, dass DAB in den von ihnen verkauften Fahrzeugen funktioniert! Noch ganz wichtig: Besorgt euch vorher von eurem Händler den Anti-Theft-Code des Radios, wenn ihr den nicht schon habt. Je nach dem wie lange das Teil offline ist, verlangt es nach dem Einbau nach einem 4-stelligen Zifferncode, den Chrysler normalerweise NICHT mit den Fahrzeugpapieren ausliefert. Der muss separat mit VIN, Teile- und Seriennummer des Radios bei Chrysler angefragt werden. Also macht vom Gerät und vor allem von den diversen Nummer vorher detaillierte Fotos!!!! Das verhindert gegebenenfalls doppeltes Ausbauen. Update: Die für den Anti-Theft-Code nötigen Informationen bekommt man auch elektronisch, man muss sie nur vor dem Ausbau abfragen. Das Ganze geht so: 1. Dealer-Modus aktivieren: "warm" + "kalt" auf der linken Seite und "Front" auf der rechten Seite gleichzeitig drücken und halten 2. System-Informationen auswählen 3. Radio Part Information auswählen 4. Hardware-Teilenummer und Seriennummer abschreiben (oder Bildschirm fotografieren) Zusammen mit der VIN eures Fahrzeugs habt ihr dann alle Informationen, um vom Chrysler-Händler den Code zu bekommen. Update 2: Mehrere RAM-Besitzer haben obige Modifikation auch erfolgreich an einem UConnect 8.4 RJ3 (VP3 ROW) durchgeführt, klappt tadellos! Eine Anleitung, wie ihr die Konsole zerlegt, findet ihr hier: http://www.dodge-forum.eu/viewtopic.php?f=75&t=38811 |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |