USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
6.2 camper vraag https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=21314 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | 6.2 camper [ do maart 24, 2016 21:48 ] |
Berichttitel: | 6.2 camper vraag |
hallo, ik heb een camper met een 6.2 diesel. en weegt rond de 3500 kilo als ik ermee op vakantie ga. maar het valt mij op dat de motor veel toeren draait tijdens het rijden op de snelweg en gruwelijk veel herrie maakt. nu was mijn plan om hier een versterkte th700r4 achter te hangen en de oude th400 voor een ander project te gebruiken. is dit wel een verstandige wissel is mijn vraag? want als ik nu met de camper bv de brenner pas op ga merk ik dat de camper in zijn 3de versnelling weinig kracht heeft en snel terug schakelt naar de 2de versnelling en hier kracht genoeg heeft maar ga met 60 km de berg op kan wel harder maar dan maakt de motor zoveel toeren dat het in mijn oren niet gezond is en als ie over schakelt naar de 3de versnelling weer terug valt in snelheid. de achter as is een dana 40 en heeft een 4.10 vertanding. mvg boye |
Auteur: | peerkehemi [ do maart 24, 2016 21:50 ] |
Berichttitel: | Re: 6.2 camper vraag |
Eerste voorstellen is hier de regel, dan vragen stellen ![]() Www.rockauto.com Www.marlog-car-handling.com |
Auteur: | 6.2 camper [ do maart 24, 2016 22:03 ] |
Berichttitel: | Re: 6.2 camper vraag |
sorry had het andersom gedaan viewtopic.php?f=14&t=21315 |
Auteur: | peerkehemi [ do maart 24, 2016 22:06 ] |
Berichttitel: | Re: 6.2 camper vraag |
6.2 camper schreef: Geen probleem hoor. ![]() |
Auteur: | T-Bob [ vr maart 25, 2016 9:46 ] |
Berichttitel: | Re: 6.2 camper vraag |
Dit is een vraag voor Martin van Transm. de versnellingsbak specialist. memberlist.php?mode=viewprofile&u=15 |
Auteur: | pavement pounder [ zo maart 27, 2016 19:18 ] |
Berichttitel: | Re: 6.2 camper vraag |
700r4 en diesel koppel en 3500 kg gaat stuk, deze bakken zijn eenvoudig niet sterk genoeg. 4l80e zitten achter de nieuwere diesel trucks en motorhomes en kunnen het wel aan, echter heb je een controller nodig en die kosten vanaf zon 700,-. Een andere optie ie een gear vendors overdrive die je achter je th400 zet. Ook erg sterk. |
Auteur: | 6.2 camper [ ma maart 28, 2016 0:28 ] |
Berichttitel: | Re: 6.2 camper vraag |
bedankt voor de reactie geld dat ook voor de th700 als deze versterkt word begreep met dikkere platen en bredere band. verder geen idee dit is ook maar wat mij verteld is ![]() gear vendor had ik ook al een x bekeken mischien die toch maar als optie houden. |
Auteur: | Nightrunner [ ma maart 28, 2016 8:18 ] |
Berichttitel: | Re: 6.2 camper vraag |
Als het gewicht rond de 3500kg blijft en je gaat er geen zware aanhanger mee trekken dan zie ik er niet zoveel problemen mee. De 6.2 diesel heeft zo rond de 400nm, dat moet geen probleem zijn voor een 700r4. Ik zou alleen in de bergen handmatig even een tandje terugschakelen, laat de motor maar toeren draaien dan gaat in de transmissie de olie ook snel rond. Een pickup van rond de 2200kg met een laadvermogen van 1000 kg rijden ook met deze transmissies rond, daar komt nog bij dat deze ook vaak nog een aanhanger mogen trekken van rond de 3000kg. Ik zou wel de 700r4 op kritieke punten gaan versterken, band , platen , servo en wat aanpassingen in het kleppenhuis. En de koeling aanpakken, in dit geval zou ik de grootste koeler met koelfan gebruiken die er is en zeker ook een oliepan van aluminium met koelribben gebruiken. Als het je wat lijkt zou ik er wel 1 voor je kunnen bouwen. Ik ben morgen weer te bereiken op 06 52042465 |
Auteur: | 6.2 camper [ di maart 29, 2016 13:55 ] |
Berichttitel: | Re: 6.2 camper vraag |
top bedankt voor je antwoord en aanbod maar de bak en de bouwer zijn er al. voor mij is de vraag of ie het uithoud en of het een verbetering word in de bergen want ik ga nu met 50/60 een berg op. want anders gaat deze bak in mijn 76 impala. want als ik nu de berg op ga zakt ie snel terug naar de 2de versnelling. ligt dit aan de overbrenging of heeft de 6.2 gewoon te weinig power. en moet ik eerder aan een turbo gaan denken? |
Auteur: | cherry red dodge [ di maart 29, 2016 15:46 ] |
Berichttitel: | Re: 6.2 camper vraag |
Ik weet wel toen we met een 2015 ford f350camper 6.2lbenzine(8m.)door Amerika gingen, de motor in de bergen ook flink toeren maakte(4000rpm.).De automaat schakelde ook erg snel terug en kon niet handmatig opgeschakeld worden.Zal ook wel beveiliging tegen oververhitting zijn geweest,maar af en toe mocht het van mij ook wel minder.De automaat schakelde ook op de snelweg snel terug als het even beetje omhoog ging. De motor had kracht zat,want op de vlakke stukken kon ik goed met het verkeer meekomen.(lekker planken ![]() |
Auteur: | T-Bob [ di maart 29, 2016 16:40 ] |
Berichttitel: | Re: 6.2 camper vraag |
6.2 camper schreef: top bedankt voor je antwoord en aanbod maar de bak en de bouwer zijn er al. voor mij is de vraag of ie het uithoud en of het een verbetering word in de bergen want ik ga nu met 50/60 een berg op. want anders gaat deze bak in mijn 76 impala. want als ik nu de berg op ga zakt ie snel terug naar de 2de versnelling. ligt dit aan de overbrenging of heeft de 6.2 gewoon te weinig power. en moet ik eerder aan een turbo gaan denken? ik denk dat je dit moet vragen aan je bouwer, of heb je daar geen vertrouwen in ![]() |
Auteur: | Big Alf [ di maart 29, 2016 17:54 ] |
Berichttitel: | Re: 6.2 camper vraag |
Bij zware belasting is het beter veel toeren te draaien dan weinig. Bij lagere toeren komt de bak koeling te kort en verbrand de boel. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |