Het is nu wo jun 25, 2025 20:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2014 9:24 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 02, 2014 9:07
Berichten: 6
hoi bedankt voor het lezen van mijn probleem .
ik heb pas een chevy van gekocht een G30 diesel van 1997 6.5 td
het gebeurd dan wel dan niet dat ik aant rijden ben en de chevy geeft uitzichzelf ff gas , geloof me je schrikt je eigen rot !
als de chevy dit doet trap ik op de rem en slaat gelukkig meteen af , als ik m daarna start kan ik geen gas geven ,, laat ik m 2 a 3 min staan rijd ie maar doet ie het weer na zeg 500 meter weer ,
laat ik de auto zeg n 30 min staan rijd deze of er niets aan de hand is !
voor dat ik onnodig veel geld in mn wek busje ga steken en geen verstand van diesel motoren heb had ik graag wat meningen willen weten wat het zou kunnen zijn,
ben al zo ver dat ik weet dat het een stanadyne pomp is , zelf dacht ik aan de pts sensor of misschien de pomp in de tank . wat denken jullie ??

bedankt alvast !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2014 11:31 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Hallo kerel stel je even voor in het desbetreffend topic viewforum.php?f=14,
Dat is de normale gang van zaken hier op ons forum,
en dan kan je vragen wat je wilt. :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2014 11:39 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 02, 2014 9:07
Berichten: 6
mn excuus dit is de eerste x op n forum ,

bij deze doe ik me ff voorstellen
mijn naam is maurice .
een liefhebber van amerika , en n levensgenieter en kom uit brunssum !
normaal lukt mij alles wel aan n benzineauto maar heb nog nooit n v8 diesel gehad !

hoop dat ik nu geen fouten meer maak op jullie forum :lol:

bedankt alvast mvg diesel maurice


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2014 12:42 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Je hebt je voor gesteld in het betreffende topic, de antwoorden van de diesel mannen zullen wel komen :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2014 19:26 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
een maat van me is garagist en die had dees week ook een auto die zelf gas gaf ,blijkbaar teveel olie (2.5cm te hoog ) en temperatuursensor was ook stuk ,mss ben je daar al iets wijzer van


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2014 19:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
Misschien de pmd , die gaat regelmatig stuk bij de 6,5t diesel .

Zit onder het inlaatspruitstuk in de v van het blok en kan niet tegen de warmte.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 1:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
guido schreef:
Misschien de pmd , die gaat regelmatig stuk bij de 6,5t diesel .

Zit onder het inlaatspruitstuk in de v van het blok en kan niet tegen de warmte.

mvg Guy
Veel kans, of luchtbelletjes in de diesel, maar die kans in zeer klein.

Uitleg PMD die handig kan zijn: http://vlaanderen4x4.be/forum/viewtopic.php?t=8051 en ook viewtopic.php?f=22&t=14806&start=0

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 8:24 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 02, 2014 9:07
Berichten: 6
bedank voor jullie reacties alvast!!

nou starten doet ie gewoon super !!
had de luchtfilter zo verstopt dat ie de filter gewoon kapot had gezogen . dus deze dr uit gehaald
dan zag ik dat er ook teveel ( het hele batonnetje tot aan de draad ) olie in zat .
dus ook de olie afgelaten nu precies op level .

zelfs na dit alles heb ik de motor gereinig maar eerst remmen reiniger over het blok gespoten ivm eventuelen vacuum lekjes ,

maar mijn vraag is , doet n pmd wel goed starten maar kan deze m ophol laten slaan ?
of denk men toch nu aan een nieuwe stanadyne pomp ?


ik hoor graag van jullie
mvg maurice


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 10:00 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Ik denk dat het aan je carterdruk ligt.. google daar maar eens op en als je kijkt zul je een carterventilatieding naar je luchtfilter zien gaan, laat die maar eens ff in een losse bak uitkomen om te testen bijvoorbeeld...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 10:10 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 02, 2014 9:07
Berichten: 6
bedankt ga ik meteen doen !!!
ik koppel m af en doe m ns in n bak !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 13:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Heb je geen vriend of goede garagist die de truck eens op punt kan zetten zoals het hoort ipv dat je zelf met trial and error moet werken?
Want stel dat je diesel op carter olie gaat gaan draaien (en dus ECHT op hol slaat) is de motor voor de vuilbak.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 11, 2014 14:40 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 02, 2014 9:07
Berichten: 6
bedankt voor jullie reacties!!!

heb het uiteindelijk zelf gevonden geloof ik ( heeft t 750 km niet meer gedaan!)
ik heb de kap aan de binnen kant er af gehaald en heb met remmen reiniger gespoten over het blok , ik merkte toen geen verschil in toeren , ik heb toen het hele blok ingespoten in de ontvetter en met de hoge druk afgespoten , terwijl ik dat aant doen was merkte ik de unit wat verbonden is aan de gaspedaal , ik heb de stekker er af gehaald en gereingd met remmenreiniger , ik denk dat de vorige eigenaar de auto met n hoge druk uitspoot om dat de bus voorzien is van een rubberemat de contacten in die sensor was denk ik geoxideerd en vandaar dat ie gas gaf als ik remmen wilde .
ik heb m ook uitlaten lezen en hij gaf vaak tps sensor aan !
hoop dat het nu zo blijft , ben erg blij met mn werk van .

bedank voor iedereen zn hulp mvg maurice


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling