neee, is niet makkelijk.
probleem 1: je km teller is via een kabel, als jij een losse meter wil, zal die 9:10 een digitale zijn. dus aan je bak een sender unit plaatsen.
probleem 2: die nieuwe tellers zullen waarschijnlijk niet overeenkomen met je oude temperatuur en olie sensor. dus daarbij dus ook nieuwe sensoren in je blok steken. mogelijks heb je kabels te weinig en moet er deel kabelboom bijkomen.
probleem 3: dit alles inbouwen zorgt ervoor dat je een nieuwe plaat zal moeten maken. het oude deel is namelijk 1 grote plastic unit die schoon past en met een paar schroeven vastzit.
eens je wat handig bent met electriciteit, is er wel wat van te maken. ik weet ondertussen om er vanaf te blijven en het originele te behouden.
zelf maken is mooi, proper afmaken is iets anders. daarbij ga je rekening moeten houden dat het er ooit eens uitmoet voor herstelling en dan wil je geen kabels afknippen.
ik heb het ooit eens gedaan met een deel van het dashboard. toerenteller erbij, 2 LPG tankmeters en 1 voltmeter. het voordeel van alles is dat ze ALLEMAAL op 12-14V boordnet werken en de verlichting kon ik ook samen nemen (allen omgebouwd naar ledverlichting, wil niet de hele boel er ooit moeten uithalen om 1 lampje te wisselen). in je dashboard moeten die meters een heel stabiele spanning hebben, vandaar die spanningsregelaar. als die stuk gaat, doe je metertjes raar.

het uiteindelijk dit alles er nog uit gegooid en een deel van een porsche 924 dash ingebouwd. in dat gat boven rechts zitten nu men 2 schakelaars voor de gastanken en heb direct ook een sigaretteplug voor de GPS erbij: