Het is nu di jun 24, 2025 23:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 09, 2011 19:37 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma aug 08, 2011 22:12
Berichten: 17
hallo allemaal
ik ben nieuwe hier op dit forum ben in het bezit van een chevrolet pick up van 1997 k1500 ext cab ik heb ook meteen een probleem de pick up wil niet meer aanslaan er zit een g3 gasinstallatie op het is zo dat hij niet aanwil slaan. als ik hem met een startmiddel help dan slaat hij aan en loopt hij goed ook op bezine .ik heb de bezine druk ook al gemeten hij geeft aan als hij niet aan wil slaan, en ik zet hem op contact dan geeft hij 52 kpa aan, start ik hem dan zakt hij naar 42kpa, slaat hij aan dan geeft hij 60 kpa aan is mijn branstof pomp nog goed of moet ik het ergens anders zoeken filters of iets dergelijks als iemand een oplossing weet dan zou ik het graag willen weten alvast bedankt
met vriendelijke groet teddy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 14:44 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik weet niet wat de staat van onderhoud is van de truck, maar een verstopt en/of vuil brandstof filter zou goed kunnen.
Ook is het (voor een auto op lpg) erg belangrijk dat de ontsteking 100% in orde is. (bougies, bougiekabels, verdeelkap enz.)
Een auto met een G3 installatie start normaal gesproken altijd eerst op benzine en als de truck ook op benzine niet wil aanslaan.
Zou ik het probleem eerst in de benzine toevoer zoeken.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 17:49 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 27, 2011 22:59
Berichten: 50
Eerst beginnen met een onderhoud te geven, bougies na te kijken, verdeler en kabels. Is dit alles goed, de pomp zelf nakijken of deze genoeg brandstof door de aanvoer pompt. Meestal is het een probleem van achterstallig onderhoud waarbij de filter dicht aan het slippen is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 22:18 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma aug 08, 2011 22:12
Berichten: 17
hallo bedankt voor de reaktie onderhoud van de auto is zeer goed als is vrijwel nieuw de auto is altijd goed onderhouden en ziet er zeer goed uit de gehele staat van de auto ben net wezen rijden heb hem met start pilot gestart als hij eenmaal loopt loopt hij heel mooie rond heb hem daarna op benzine gezet enben een kilometer of 10 wezen rijden geen probleem rijd zeer mooie overschalen op gas en dan loopt hij ook zeer mooie wat kan dit wezen moet ik het dan toch in de pomp zoeken? het vreemde vindt ik dat hij gewoon op benzine mooie loopt
alvast bedankt voor de reaktie teddy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 15:16 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma aug 08, 2011 22:12
Berichten: 17
hallo forum lezers
had vorig jaar een probleem met het starten van mij pickup nu heb ik weer een probleem hoop op jullie deskundig ,advies mijn motor loopt onregelmatig en als hij lang stationair loopt, dan spring het motor storings lampje aan.
heb alles vernieuwd dat wil zeggen bougie ac delco 41 933 nieuwe rotor en nieuwe verdeler kap en bougie kabels ook.
alsikin het donker onder de kap kijk dan zie ik de bougie kop oplichten en hier en daar ook de kabels
mijn vraag waar moet ik het verder in zoeken
al vast bedankt voor jullie reakties
gr teddy ps het is een chevrolet k1500 van 1997


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 21:49 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Als je de bougie kabels in het donker ziet vonken, dan is het tijd geweest om ze te vervangen.
Neem gewoon de standaard kabels die zijn goed genoeg.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 15:45 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma aug 08, 2011 22:12
Berichten: 17
hallo alfred
de kabels zijn nieuwe van het merk standard en de rotor en verdelerkap zijn ook van dit merk
kan het ook in bobine zitten of iets wat er mee verband houdt of kan doorslaan van kabels alleen door de bougies komen hebben elektroden afstand van de bougies daar ook invloed op alvast bedankt
met vr gr teddy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 15:45 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma aug 08, 2011 22:12
Berichten: 17
hallo alfred
de kabels zijn nieuwe van het merk standard en de rotor en verdelerkap zijn ook van dit merk
kan het ook in bobine zitten of iets wat er mee verband houdt of kan doorslaan van kabels alleen door de bougies komen hebben elektroden afstand van de bougies daar ook invloed op alvast bedankt
met vr gr teddy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 15:47 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma aug 08, 2011 22:12
Berichten: 17
nog een vraagje wat hoort de afstand van de elekroden van de bougie te zijn als deze op gas loopt
teddy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 22:00 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Elektrode afstand moet 0.06 inch ofwel ± 1,5mm zijn.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 22:19 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Big Alf schreef:
Elektrode afstand moet 0.06 inch ofwel ± 1,5mm zijn.



dat is nog al Alfred of nie ? ik zet ze altijd op 0.9 mm :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 23:29 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
hemiram schreef:
Big Alf schreef:
Elektrode afstand moet 0.06 inch ofwel ± 1,5mm zijn.



dat is nog al Alfred of nie ? ik zet ze altijd op 0.9 mm :!:


Ja je hebt gelijk Peer, ik was even vergeten dat het om een gas auto ging. :?
1,5mm is wat ze standaard voorschrijven voor op benzine.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2012 17:15 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma aug 08, 2011 22:12
Berichten: 17
hallo alfred
heb de bougie elektroden op 1mm gezet en nog steeds het zelfde heb de auto uitlaten lezen en er kwam uit dat de 5 en de 7 cilinder niet goed werkten ik denk zelf dat het iets in het elktronische gedeelt zit heb ook de lmm er even vanaf getrokken de motor bleef mooie doorlopen geen verschil ik dacht dat hij wel in toeren zou zaken of stijgen heeft iemand een idee maar ik het moet zoeken alvast bedankt met vr gr teddy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2012 18:23 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Heb je compressie gemeten :?:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2012 20:20 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma aug 08, 2011 22:12
Berichten: 17
hallo peer
heb nog geen compresietest gedaan we gaan lucht test binnenkorthet vreemdeis dat de cilinder 5 en 7 ook doorsloegen in de oude kabels dus ik denk dat het nog steeds iets anders is
gr teddy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling