USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
tik in het blok https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=16144 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | chevy truckert [ vr dec 28, 2012 20:33 ] |
Berichttitel: | tik in het blok |
na het heetlopen van mijn suburban heb ik nu een tik in het blok ik heb vandaag de rechtse cilinderkop er afgepakt en er zit wel wat koolaanslag op de kleppen wil dit zeggen dat er kleppen verbrand zijn? ik ga ze morge sowieso allemaal opnieuw inslijpen want ik heb ze er allemaal uitgehaald maar ik kwam er ook achter dat er 5 binnenste klepveren zijn gebroken van een cilinder kop ![]() nou is mijn vraag zou dit de tik kunnen veroorzaken? en is het mischien slim om ook de zuigerveren nu te vervangen want ik heb hem nu toch al zo ver uit elkaar zou dit iets geleden hebben met heetlopen? de cilinderwanden rechts zien er in iedergeval prima uit de boorgroeven zitten er nog in ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij kan helpen. vast hartelijk dank gr Luuk |
Auteur: | peerkehemi [ vr dec 28, 2012 21:35 ] |
Berichttitel: | Re: tik in het blok |
Als die tik ( met zo veel gebroken veren moet het te horen geweest zijn )boven in zat luck dan zullen dat zeker die kleppen met de gebroken klepveren geweest zijn ![]() ![]() |
Auteur: | pavement pounder [ vr dec 28, 2012 22:09 ] |
Berichttitel: | Re: tik in het blok |
Wat hij zegt ^ Doorgaans is lagerschade gebonk en getik klepgerelateerd. Maar wat de 1 vind dat vind de ander weer niet, moeilijk te bepalen zoachter een schermpje. Dat met die klepseals klopt wel alleen op de inlaat kleppen, maar je mag gerust ook nieuwe seals op de uitlaatkleppen doen. Koolaanslag op de zuigers is ook redelijk normaal met een oudere motor (mengsel verhouding rijk, slechte vonk, beetje olie verbruik). Als je stootranden in de cilnderwand hebt hoe klein ook geen zuigerveren vervangen want de bovenste gaat breken op de stootrand. Ook alles op de zelvde plaats terug plaatsen is erg belangrijk. Kort oververhit is niet zo erg als er maar voldoende olie aanwezig was. Bij een smallblock zijn de koppakkingen het zwakst bij oververhitting. |
Auteur: | pavement pounder [ vr dec 28, 2012 22:11 ] |
Berichttitel: | Re: tik in het blok |
Heb je het blok er helemaal uit ? Dan kun je even kijken hoe de krukas/drijfstang lagers eruit zien, kleine moeite. |
Auteur: | chevy truckert [ vr dec 28, 2012 22:21 ] |
Berichttitel: | Re: tik in het blok |
okey bedankt voor jullie snelle reacties dan vervang ik gewoon alle slepveren en klepseals + pakkingen uiteraard maak de boel schoon en slijp de kleppen opnieuw en dan zet ik alles weer in elkaar dan kijk ik wel wat het doet jullie horen het nog wel zodra het weer in elkaar zit het blok is er niet uit dus ik laat de cilinders er gewoon inzitten ik hoop dat het de klepveren waren dan |
Auteur: | chevy truckert [ za dec 29, 2012 13:11 ] |
Berichttitel: | Re: tik in het blok |
weet iemand een adres waar ik klepveren en klepseals kan halen? want ben net bij kuppen in gemert geweest en daar is de levertijd 2 tot 3 weken ![]() heb alleen nog maar klepveren en klepseals nodig |
Auteur: | pavement pounder [ za dec 29, 2012 13:19 ] |
Berichttitel: | Re: tik in het blok |
Rockauto.com met 1 week, ook alle pakkingen en zo. |
Auteur: | chevy truckert [ za dec 29, 2012 15:49 ] |
Berichttitel: | Re: tik in het blok |
okey bedankt ![]() en dan had ik nog een vraagje eigelijk hoe kun je hydraulische klepstoters controleren of ze nog goed functioneren ik verwacht van wel maar wil het wel zekker weten eigelijk? de kant tegen de nokkenas zijn mooi glad en vlak dus da is vast goed of kan ik ze sowieso het beste gewoon vervangen? |
Auteur: | pavement pounder [ za dec 29, 2012 18:45 ] |
Berichttitel: | Re: tik in het blok |
Het is belangrijk dat de lifters en de pushrods op de zelfde plaats terug komen en als kan de tuimelaars ook. Op voorhand dingen vervangen is niet nodig. Als je met de pushrod op de lifter drukt dan moet ie een klein beetje inveren, als ie dat niet doet dan kan je hem nog uit elkaar halen en schoonmaken. Als je ze toch verangt moeten ze weer opnieuw inlopen met speciale pasta 20 minuten met 2000 rpm. |
Auteur: | chevy truckert [ za dec 29, 2012 19:18 ] |
Berichttitel: | Re: tik in het blok |
okey bedankt dan controleer ik ze even allemaal en als ze goed zijn laat ik ze zitten. is het ook van belang dat dat gaatje in de stoter tegenover dat andere gaatje in het blok komt of maakt dat niks uit? |
Auteur: | pavement pounder [ za dec 29, 2012 20:01 ] |
Berichttitel: | Re: tik in het blok |
nee maakt niet uit. die lifters draaien voortdurend rond. |
Auteur: | chevy truckert [ za dec 29, 2012 20:06 ] |
Berichttitel: | Re: tik in het blok |
okey dat dacht ik al maar wil het allemaal wel zekker weten supper die snelle reacties thanks ![]() |
Auteur: | chevy truckert [ wo jan 02, 2013 23:56 ] |
Berichttitel: | Re: tik in het blok |
nog een vraag weet hier toevallig iemand de volgorde hoe je de bouten van de kop moet aandraaien en hoeveel kg met de momentsleutel? |
Auteur: | Spieker [ do jan 03, 2013 0:01 ] |
Berichttitel: | Re: tik in het blok |
http://boxwrench.net/ Onder engine specs. Wel in drie stappen aandraaien en wat draadafdichtingspastaspul gebruiken omdat een groot aantal kopbouten in de koelwaterkanalen uitkomen. |
Auteur: | chevy truckert [ za jan 05, 2013 19:38 ] |
Berichttitel: | Re: tik in het blok |
heb alles in elkaar zitten nu nadat ik de onsteking gemonteerd had wou ik hem broberen te starten maar er kwam alleen een knal uit ik had de onsteking voor demontage afgeschreven maar heb met kleppen stellen wel aan de krukaspouly gedraait dus kan het nu zijn dat ik hem nu 180 graden verkeerd heb staan of wat doe ik mis want ik had de bougiekabels genummerd en alles precies hetzelfde terug geplaatst ik wil nu de afstelling van de onsteking nakijken maar ik zou niet weten hoe? |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |