USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
foutcode P 1388 https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=15852 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | RamJan [ do nov 15, 2012 0:09 ] |
Berichttitel: | foutcode P 1388 |
deze middag starte de truck niet (startmotor gaat rond) na herhaaldelijk proberen en dan 3x contakt aan en uit kwam foutcode P1388 te voorschijn eenmaal die code er was starte hij onmiddelijk wel bleef het engine lichtje branden deze avond juist hetzelfde enkele x proberen zonder resultaat wanneer p1388 zichtbaar was onmiddelijk starten P1388 auto schutdown (ASD) relay control circuit heeft iemand dit al voorhad? 4.7 uit 2002 |
Auteur: | Belgiquebasterd [ do nov 15, 2012 1:34 ] |
Berichttitel: | Re: foutcode P 1388 |
ASD relay is een relais die in je zekeringkastje zit, wanneer je deze verwijderd/niet meer werkt krijgt je ontsteking, injectoren,... geen spanning meer. Wanneer je die verwijderd hebt moet je idd de foutcode wissen voor hij weer wilt starten (spreek uit ondervinding). Misschien is het bij jou gewoon de relais die versleten is, vond in de manual de volgende info ivm testen van de relais. Welke relais het juist is staat normaal gezien aan de binnenkant van je zekeringkastdeksel gedrukt. Er zitten een hoop relais in de zekeringskast, weet niet of het mogelijk is, maar misschien kun je een relais nemen van iets 'onbelangrijks' zoals bv de airco, en die wisselen met de ASD relais, als je daarna geen problemen meer hebt met de ASD ben je zeker dat het het relais is? Heb even gezocht op dodgetalk.com forum en daar was er iemand met hetzelfde probleem, bleek dat slechte/rotte bedrading het probleem waren. In jouw plaats zou ik starten met uitmeten van het relais, daarna misschien de bekabeling bekijken. Citaat: The following procedure applies to the ASD and fuel pump relays.
(1) Remove relay from connector before testing. (2) With the relay removed from the vehicle, use an ohmmeter to check the resistance between termi- nals 85 and 86. The resistance should be 75 ohms +/- 5 ohms. (3) Connect the ohmmeter between terminals 30 and 87A. The ohmmeter should show continuity between terminals 30 and 87A. (4) Connect the ohmmeter between terminals 87 and 30. The ohmmeter should not show continuity at this time. (5) Connect one end of a jumper wire (16 gauge or smaller) to relay terminal 85. Connect the other end of the jumper wire to the ground side of a 12 volt power source. (6) Connect one end of another jumper wire (16 gauge or smaller) to the power side of the 12 volt power source. Do not attach the other end of the jumper wire to the relay at this time. WARNING: DO NOT ALLOW OHMMETER TO CON- TACT TERMINALS 85 OR 86 DURING THIS TEST. DAMAGE TO OHMMETER MAY RESULT. (7) Attach the other end of the jumper wire to relay terminal 86. This activates the relay. The ohm- meter should now show continuity between relay ter- minals 87 and 30. The ohmmeter should not show continuity between relay terminals 87A and 30. (8) Disconnect jumper wires. (9) Replace the relay if it did not pass the continu- ity and resistance tests. If the relay passed the tests, it operates properly. Check the remainder of the ASD and fuel pump relay circuits. Refer to 8, Wiring Dia- grams. |
Auteur: | RamJan [ wo nov 28, 2012 13:21 ] |
Berichttitel: | Re: foutcode P 1388 |
probleem opgelost de motor starte als ik de ASD relais rechtstreeks massa gaf deze krijgt normaal massa van een blauwgele draad die van de PCM rechtstreeks naar de relais loopt deze was onderbroken ben deze gaan volgen en heb ongeveer 15 cm onder de zekering-relaisbox een onderbreking gevonden op die plaats beweegt de kabelboom nooit en toch was de draad binnenin verrot buitenzijde niet beschadigd binnenin was het koper geoxideerd dacht de oorzaak van het niet starten gevonden te hebben maar niet dus ,starte nog niet opeens viel mijn oog op de massakabel van de batterij ,deze die naar de fender loopt daar is ook nog een draadoog meegespannen( kant fender)waar 3 massadraden in de kabelboom gaan heb de bout van die kabel enkele X gelost en aangespannen daarna auto proberen te starten en deze sloeg onmiddelijk aan het is nu wel toeval dat er zowel een kabelbreuk als een slechte massaverbinding was hierbij een goede raad aan iedereen ,los deze kabel eens maak deze schoon en span die terug aan hierbij is het probleem ,oorzaak, en oplossing vermeld wat ik op sommige forums mis er word heel veel een probleem gemeld en vragen gesteld maar als de oplossing dan gevonden is wordt dit niet meer vermeld |
Auteur: | T-Bob [ wo nov 28, 2012 13:46 ] |
Berichttitel: | Re: foutcode P 1388 |
RamJan schreef: probleem opgelost de motor starte als ik de ASD relais rechtstreeks massa gaf deze krijgt normaal massa van een blauwgele draad die van de PCM rechtstreeks naar de relais loopt deze was onderbroken ben deze gaan volgen en heb ongeveer 15 cm onder de zekering-relaisbox een onderbreking gevonden op die plaats beweegt de kabelboom nooit en toch was de draad binnenin verrot buitenzijde niet beschadigd binnenin was het koper geoxideerd dacht de oorzaak van het niet starten gevonden te hebben maar niet dus ,starte nog niet opeens viel mijn oog op de massakabel van de batterij ,deze die naar de fender loopt daar is ook nog een draadoog meegespannen( kant fender)waar 3 massadraden in de kabelboom gaan heb de bout van die kabel enkele X gelost en aangespannen daarna auto proberen te starten en deze sloeg onmiddelijk aan het is nu wel toeval dat er zowel een kabelbreuk als een slechte massaverbinding was hierbij een goede raad aan iedereen ,los deze kabel eens maak deze schoon en span die terug aan hierbij is het probleem ,oorzaak, en oplossing vermeld wat ik op sommige forums mis er word heel veel een probleem gemeld en vragen gesteld maar als de oplossing dan gevonden is wordt dit niet meer vermeld Jan dit wordt opgeslagen en niet meer vergeten ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |