Hallo allemaal
Een van de eerste dingen die ik deed om de storingen uit mijn Ford te halen, was de EGR afblinden met een plaatje, omdat die open en dicht stond te gaan...
Nu is het zo, dat na het oplossen van alle foutcodes en vervangen van alle sensors, altijd een wisselend stationair aanwezig was en met inhalen horten en stoten...
Nu zit ik vaak mee te schrijven op een Amerikaans Ford forum, en daar gaf iemand een uitleg over de werking van dat ding, in samenwerking met de EEC IV boordcomputer....
boven de 2000toeren en met goed gasgeven, opent de EGR normaal om de hitte uit de verbranding te halen.... Als ie dat niet kan, meet de O2 sensor een hogere waarde, waarmee de brandstofverhouding over het gehele bereik berekend wordt. dus met inhalen verzuipt ie gewoon!!
Nu, met EGR bijgezet, Acceleren als een idioot; geen gestotter meer, goed statonair en..... de bak schakelt later, dus bij gelijke gasstand in ene langere versnellingen...
Ongekend he?????

_________________
groetjes Ton van der Sluijs
www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer Sonneberghe
