USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Blower
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=12057
Pagina 1 van 1

Auteur:  Ernest [ za aug 06, 2011 12:50 ]
Berichttitel:  Blower

Heren.

Iemand een idee wat een blower kost voor op de 388 Stroker..

Ik had de eerste eigenaar hier die hem gerestaureerd heeft en die gaf aan dat het kon.
De blok was er voor voorbereid toen maar de blower was toen nog te duur en viel buiten het buget en een andere moterkap zou gemonteerd moeten worden.

Heeft iemand een idee of een Blower mogenlijk is in combinatie met het Impco LPG systeem??

Sta open voor advies

Auteur:  Spieker [ do aug 11, 2011 19:51 ]
Berichttitel:  Re: Blower

Heeft dat ding dan nog niet genoeg porrie :shock: :?:
Summit geeft je wel een idee wat het ongeveer kost.
http://www.summitracing.com/search/Depa ... =Price|Asc
Maar hou er rekening mee dat het niet een kwestie is van dat ding er op knallen en rijden. De rest van je aandrijflijn zal ook wel aangepast moeten worden om het allemaal heel te houden, vooral met die dikke banden die jij er onder hebt :!:

Weet je ook ongeveer wat het blok nu ongeveer levert :?:
En wat voor type impco zit er nu op :?:

Auteur:  majijo [ do aug 11, 2011 20:48 ]
Berichttitel:  Re: Blower

Hilco wat zal je echt aan extra pk's krijgen met zo'n set :?:

En op gas heb ik toch persoonlijk me vraagtekens bij :drunken:

Auteur:  Spieker [ do aug 11, 2011 23:48 ]
Berichttitel:  Re: Blower

majijo schreef:
Hilco wat zal je echt aan extra pk's krijgen met zo'n set :?:

En op gas heb ik toch persoonlijk me vraagtekens bij :drunken:


Als je mag geloven wat de fabrikanten opgeven van de blowers iets van 25 tot 55 procent. Maar 55 procent lijkt mij wel wat voorbarig :drunken: , dan zal echt je hele blok er voor gebouwd moeten zijn met alle juiste componenten.

En ja op gas he? Heb wel eens op Australische site`s gelezen dat ze daar toch pittig vermogen er mee uit kunnen krijgen.
Maar ik denk zelf dat je het of op benzine moet doen of op gas maar niet op een gecombineerd systeem van benzine en gas want dat is altijd een gezeik. Dan is het ene weer goed en rijd het andere kut en andersom.

Auteur:  Activate [ zo aug 21, 2011 9:19 ]
Berichttitel:  Re: Blower

Ik heb zelf op mijn 410 Dodge stroker een Kenne Bell SC ziteen.

Ik heb een Prins verdamper ( met Turbo aansluiting, deze stuurt de verdamper verder open zodra de Blower op druk komt en daardoor meer gas naar de injectoren stuurt) en Bigas injectoren met een Megasquirt ECU.

De ECU regelt de Gasinjectoren en de ontsteking en is vrij programmeerbaar.

De air/feul ratio is bijna geheel vlak.

Het voordeel van LPG tov benzine is de hoger octaanwaarde waardoor je de ontsteking iets kunt vervroegen.

Bij mij loopt de Doge errug goed op LPG met SC met een druk van 1 Bar en op benzine (zelfs meet aangepaste injectoren) gewoon een stuk minder.

Dus het is wel degelijk mogelijk....

Auteur:  watersportreus [ di aug 23, 2011 23:34 ]
Berichttitel:  Re: Blower

Het is inderdaad mogelijk maar je moet wel zorgen dat je blok het kan hebben. Ik heb er bij mijn powerboat hand gesmede zuigers in gezet, andere nokkenas, distributie ketting, aangepaste kleppen, ander manifold. Etc. Per blok €4.000,- verder. Het is maar net of het je waard is. Maar blijft een onwijs gaaf geluid als de charger op gang komt en over gaat tot leveren van druk en kracht.

Maar net wat Elwin zegt, ik zou hem op benzine laten lopen ter behoud van je motor

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/