Barn schreef:
Uiteraard het standaard ritueel vanmorgen.
Start de Dodge-Schoenen en jassie aan
Kind en vrouw kussie
Maar nu.
Kom ik bij m`n truck staat mijn raam voor de helft open.
Vervolgens zie ik de passagierskant raam 1/4 open.
En wanneer ik de sleutel in het contact wil steken zie ik dat alles is veranderd naar het Frans ipv nederlands ??
Wie heeft er wel eens zoiets meegemaakt of kan mij vertellen wat er is gebeurt ?

De knopjes op de sleutel zijn enorm broekzak onvriendelijk. De knoppen worden continu op diverse manieren ingedrukt. Het is mij zelf meerdere malen overkomen dat de deuren/ramen openstonden of terwijl ik lekker op een terrasje zat en mijn truck 100meter verderop ineens gestart werd.
Het is een standaard optie dat de voorste ramen geopend worden indien je binnen 2 seconden twee keer de deuropen knop indrukt en bij de tweede keer ingedrukt houdt.
Het afstandsbediening gedeelte van de nieuwe Dodge is software technisch een beetje buggie. De module die dit allemaal afhandelt loopt wel eens vast (als er continue opdrachten binnenkomen) en wordt dan automatisch geherstart. Tijdens het vast lopen kunnen deuren worden ontgrendelt en de voorste ramen worden geopenden en/of het panic alarm worden bedient. Volgens mij zijn dit ook de situaties waarbij de taal instelling gereset wordt omdat er behalve de audio modules geen van de CAN modules de Nederlandse taal ondersteunen.
Zou zeggen ga langs bij een officiƫle Chrysler/Dodge dealer, zei kunnen binnen een halfuurtje zorgen dat alle modules voorzien worden van de nieuwste software versie. Als ze een monteur hebben die een beetje handig is met de WI-Tech software kan deze ook zien of er modules zijn die niet 100% stabiel functioneren. Er wordt namelijk heel veel tijdelijk voor een X aantal start stops opgeslagen in de diverse computer modules.