Het is nu ma jun 23, 2025 15:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 22:33 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 01, 2011 13:25
Berichten: 17
dodge ram 1500 8 cil 1996 LPG


nieuwe bougiekabelset geplaatst ,nieuwe verdeelkap ,nieuwe bougies ,nieuwe roter en dit na wat backfires

start perfect ,geen backfires meer ,acceleratie perfect alleen bij constante snelheid boven de 80 km/h stottert de motor acceleratie naar 100/km/h gaat terug perfect maar bij konstante snelheid van 100km/h zelfde probleem??? enz.... DAT HAD IK NIET VÓÓR ik alles heb vervangen.

TEMPERATUUR LOOPT BEETJE OP BIJ ACCELERATIE MAAR KOMT ONMIDDELIJK TERUG GOED

het voelt aan alsof een bougie het slecht doet maar ik kan niks vinden aan de bougies of kabels


bougiekabels zitten er goed op , de bougies zijn wel niet afgesteld ,zijn er in gegaan in originele staat zou dat de oorzaak kunnen zijn?? te nauw afgesteld???

wat mij wel opvalt is dat ik hard lucht hoor aanzuigen wat mij vroeger niet opvalde,zou het ergens valse lucht zijn????

er is wel zonder mijn weet aan de sproeikop gedraaid van de LPG ,wat mij wel is opgevallen dat de bougies nogal wit uitslaan dus te arm mengsel (LPG van impco)

dus 2 probleempjes

stotteren van de motor bij constante snelheid boven de 80 km of 1200RPM

temperatuur loopt wat op bij gevige acceleratie maar komt terug goed

aanzuiging lucht nogal luidruchtig (kan ook zijn dat ik dat vooraf nooit heb opgemerkt nu ga je natuurlij alles horen

alvast bedankt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 22:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 16, 2008 1:31
Berichten: 753
Woonplaats: Tielt-Winge Vlaams Brabant Belgie
Verkeerd topic denk ik :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 19:22 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Dit is op zich wel de juiste plaats on je eerste post te plaatsen, alleen zijn we gewend dat je jezelf dan voorstelt.
Als je dat doet en daarna in het juiste deel van het forum je vraag stelt, zal je zien dat je alle antwoorden krijgt.

Maar evengoed, toch welkom hier op het forum.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 19:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 29, 2010 18:37
Berichten: 438
Woonplaats: Klazienaveen(Z.O. Drenthe)
Hij heeft zich al wel voor gestelt
http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=10724
maar wel verkeerde topic
zelf zo geen id wat dit kan zijn.(de storing dan)

_________________
Jesse


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 05, 2011 8:59 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 01, 2011 13:25
Berichten: 17
he sorry

ik had mij reeds voorgesteld ,heb verkeerd geplaatst moet nog wat wennen sorry mannen

ivan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 05, 2011 19:06 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik denk dat je een vacuüm lek hebt.
Even stationair laten draaien en dan met remreiniger de vacuüm leidingen en inlaat checken.
Als de motor harder stationair gaat draaien zodra je met remreiniger spuit, heb je een lek.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 10:07 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Doet de truck dat ook op benzine :?:

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 0:55 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 01, 2011 13:25
Berichten: 17
he

wat ik nu ga zeggen zal wat raar klinken maar dat ding heeft nooit op benzine gereden geen km van toen ik hem heb gekocht daarvoor weet ik niet???


ik heb hem gekocht met 80.000 km op de teller en heb er nu 250.000 opstaan

als ik manueel overschakelde op benzine valde hij stil ,vele vertelde mij dat dit onzin was dat hij altijd starte op benzine en overschakelde na een tijd op gas,ik heb altijd gestart op gas winter en zomer dat is starten en weg nooit 2 keer moeten starten bij - 10 of plus 30

ik denk zelfs dat er geen 5 liter benzine in de tank zit??? heb er nooit bij stilgestaan

ik doe zeerveel autosnelweg maar ik kom nooit boven de 2000 RPM is een 95/100 km/h dus ik rij er erg voorzichtig mee zal ik maar zeggen .

er zit niks van getik in de motor stationair loopt hij perfect ,kreeg wat problemen met starten en wat backfires maar dat is verholpen met alles te vervangen wat met ontsteking heeft te maken.

ja ik ga de raad eens opvolgen en het houden op en vacuum lek,ik ga MIJ TOCH eens verdiepen omdat ding toch op benzine terug te doen lopen ,niet ik de benzineprijzen zo gunstig vind maar voor het welzijn van de wagen.

MISCHIEN WEL BELANGRIJK??? ALS IK DE OLIEDOP AFDRAAI VOEL IK HEM LICHTJES ZUIGEN,COMPRESSIE WAS PERFECT ALTHANS , WANT MET EEN SLECHT AFSLUITENDE INLAAT OF UITLAATKLEP ZOU HIJ OP COMPRESSIE MOETEN BLAZEN ,DUS DAT DOET HIJ NIET


MOEST ER NOG IEMAND IDEEÉN HEBBEN ALTIJD WELKOM ,ALS IK HET VIND LAAT IK HET ZEKER WETEN


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 6:50 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Goedemorgen Ivan
allereerst welkom hier.
Mijn truck liep ook niet op benzine dat ik hen kocht en haakte en stotterde ook. ik heb een injectiemotor en er zat bij mij een gewone Impco in, waardoor de ontsteking continu tussen vroeg en laat heen en weer sloeg. Ik heb een handvol sensors vevangen en LPI laten zetten. Hij loop nu 98% goed. (ik heb een nieuwe bobine besteld voor het laatste beetje). Je zou even een stroboscooplamp kunnen plaatsen om te controleren.
Hij moet ook op benzine kunnen rijden, omdat de computer eerst zijn gegevens daar aan afmeet en dan met gas vergelijkt.

groetjes Ton

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 19:56 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 01, 2011 13:25
Berichten: 17
he Ton

bedankt voor de reactie ,ga ik eens doen ,ja mijne truck heeft altijd perfect gereden ,nooit problemen gehad met ontsteking,nu vanaf ik alles heb vernieuwd doet hij raar
is ook een injectiemotor met een impco erin

ik moet wel eerlijk toegeven dat ik vooraf een paar goede backfires heb gehad met startproblemen als gevolg maar dat was mijn fout met te lang te wachten om kabels ,roter ,verdeelkap en bobine te vervangen,nu start hij terug perfect ,stationair perfect alleen bij constante snelheid boven de 80 km/h gaat hij stotteren,ik heb ook een voorgevoel dat het de ontsteking is omdat ik weet dat de ontsteking perfect moet staan in combinatie met LPG maar vacuum zou ook kunnen ,ik ga er mij morgen eens volledig in laten gaan met zoeken

alvast bedankt voor de reactie ik laat u weten of de vooronsteking al dan niet goed stond

vrg

ivan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 20:25 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ivanram schreef:
he Ton

bedankt voor de reactie ,ga ik eens doen ,ja mijne truck heeft altijd perfect gereden ,nooit problemen gehad met ontsteking,nu vanaf ik alles heb vernieuwd doet hij raar
is ook een injectiemotor met een impco erin

ik moet wel eerlijk toegeven dat ik vooraf een paar goede backfires heb gehad met startproblemen als gevolg maar dat was mijn fout met te lang te wachten om kabels ,roter ,verdeelkap en bobine te vervangen,nu start hij terug perfect ,stationair perfect alleen bij constante snelheid boven de 80 km/h gaat hij stotteren,ik heb ook een voorgevoel dat het de ontsteking is omdat ik weet dat de ontsteking perfect moet staan in combinatie met LPG maar vacuum zou ook kunnen ,ik ga er mij morgen eens volledig in laten gaan met zoeken

alvast bedankt voor de reactie ik laat u weten of de vooronsteking al dan niet goed stond

vrg

ivan


ik zou het inlaat spruitstuk er eens af pakken , er zit een plaat onder je spruitstuk en die kan niet zo goed tegen backfires :!: die plaat moet 100 % sluiten op je inlaat spruitstuk :!:

deze plaat bedoel ik . :!:
Afbeelding

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 21:46 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Het volgsysteem waar Ton het over heeft is alleen bij de gasinjectiesystemen. Een Impco installatie maakt geen gebruik van motormanagmentdata, en wordt gewoon ouderwets op vacuum gestuurd. Meestal gebruiken ze een superfix of andere emulator om het motormanagment om de tuin te leiden.
Zoals Peer al zei, inlaatspruitstuk controleren en Alfred heeft het trouwens ook al vermeld om met remmenreiniger aan de gang te gaan.

Om de onteking te controleren met een lamp moet ik bij de 91-er chevy met TBI eerst een kabeltje losgooien zodat het motormanagment de vervroeging niet aanstuurt, ik weet niet of dit bij een Dodge ook zo is, maar ik heb toen ik dit nog niet wist gigantisch staan te kutten.
Telkens de ontsteking goedzetten, stukje rijden en dan stond ie vervolgens weer helemaal verkeerd doordat de computer ging bijregelen.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 23:02 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 01, 2011 13:25
Berichten: 17
he Alex

met je uitleg ben ik wat wijzer geworden ,dat dacht ik ook er zitten wel injectoren op voor benzine maar de gas gaat allemaal via carburator dus op de ouderwetse wijze doormiddel van aanzuiging, is een kar van 1996 ,ik denk dat het bij de huidige trucks allemaal wat ingewikkelder is met deze multipiont inspuitingen en allemaal elektronisch geregeld,als monteur kom je niet ver meer tegewoordig zonder kennis van elektronika en of het allemaal zo veel beter is mischien wel ??tot wanneer er iets mis gaat

ik ga in elk geval de test doen

bedankt ook voor de reactie alvast

vrg

ivan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 08, 2011 6:38 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Mogge Alex en Ivan :)
Zoals mij is verteld en wat mijn ontsteking dan ook perfect volgend heeft gemaakt, is dat de stelregel is, dat een benzineinjectiemotor dan beslist gas geinjecteerd moet zijn. soms wil een superfixkastje helpen maar daar heb ik ook al weer van gehoord dat op een gegeven moment of de bak raar gaat schakelen en/of de motor vreemd gaat doen.
Van Backfires krijgt je MAP sensor op de kloten en goed ook.
Ik zal verkort weergeven wat ik heb gedaan..

Rotschakelen.. TPS vervangen.
Fluctuerende vevroeging LPI laten zetten
Klepveren en kleppen vervangen (Ford kwaal)
stotteren en bokken MAP en Lambda
bokkerig lopen ontstekingsensor
hij rijdt in middels heerlijk maar slaat soms een slag over;
af en toe een hikkie volgende week komt een nieuwe bobine

Ik zeg niet , dat jij alles moet vervangen, maar het heeft mij lang gekost om het motormanagement te leren begrijpen en de storingen stuk voor stuk op te lossen.
Bij mijn truck hebben ze mogelijk jaren in "open loop" gereden, maar dan slijten de sensoren net zo hard. Toen ik in "closed loop' ging rijden liep ik tegen bovenvermeldt aan.

ik hoop dat je er wat mee kunt.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 08, 2011 14:18 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 01, 2011 13:25
Berichten: 17
he Ton

deze Map sensor zit links of achter de carburator dacht ik?? er zit links een stekker en achter ook heb ik gezien

waar zitten deze LB sondes ergens ? stomme vraag mischien maar amerikaanse blokken zijn nieuw voor mij

vrg

ivan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling