Het is nu wo jun 25, 2025 9:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 03, 2014 17:24 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma apr 07, 2014 19:55
Berichten: 134
wodan schreef:
ChevyJo schreef:
Doe jij zelfs iets aan je truck ?
Alles wat onder onderhoud valt en al de rest tot op heden wel.


frozone schreef:
Als ik het goed begrijp heb je de stroppen maar aan 1 kant los gehaald. Ik denk dat daar ook je probleem zit. Je lift je auto maar de as gaat mee omdat ie nog aan de andere kant vast zit, denk ik zo.


+1.

Gewoon logisch nadenken.

PS: Spoorverbreders raad ik sterk af.


Waarom kwam je er dan niet eerder mee af ? :roll:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 03, 2014 17:36 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma apr 07, 2014 19:55
Berichten: 134
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 03, 2014 22:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
ChevyJo schreef:
Waarom kwam je er dan niet eerder mee af ? :roll:


Omdat ik niet kon voorzien dat er iemand jou de verkeerde raad had gegeven van kant per kant te doen...
Ik ben geen helderziende + je leert best ook zelf eens na denken.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 03, 2014 22:35 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
wodan schreef:
ChevyJo schreef:
Waarom kwam je er dan niet eerder mee af ? :roll:


Omdat ik niet kon voorzien dat er iemand jou de verkeerde raad had gegeven van kant per kant te doen...
Ik ben geen helderziende + je leert best ook zelf eens na denken.


LOL, touché zeggen ze dan :-)

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 03, 2014 22:40 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma apr 07, 2014 19:55
Berichten: 134
ChevyJo schreef:
vr mei 02, 2014 15:56
de U bouten zijn los. Iemand heeft mij verteld om het kant per kant te doen.
Ik zou nu het frame moeten liften en de as zou op de grond moeten blijven staan ?
Als ik dat echter doe blijft de as idd op de grond staat maar de bladveren blijven tegen
de as plakken. What's next ?


Kan je dat hier niet uit afleiden ?

In ieder geval, zou de as nu echt gedraaid hebben moeste ik aan weers zijde de bouten hebben losgehaald ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2014 0:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 28, 2014 20:22
Berichten: 467
Nee kan niet draaien.
Je schokbrekers zitten er nog op vast.
Plus waar de blokken op komen is vlak, dus dat zou weer goed aan moeten sluiten.

_________________
Ford F250 2004 6.0 Powerstroke


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2014 1:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
ChevyJo schreef:
ChevyJo schreef:
vr mei 02, 2014 15:56
de U bouten zijn los. Iemand heeft mij verteld om het kant per kant te doen.
Ik zou nu het frame moeten liften en de as zou op de grond moeten blijven staan ?
Als ik dat echter doe blijft de as idd op de grond staat maar de bladveren blijven tegen
de as plakken. What's next ?


Kan je dat hier niet uit afleiden ?

In ieder geval, zou de as nu echt gedraaid hebben moeste ik aan weers zijde de bouten hebben losgehaald ?


Jawel, nu ik dit lees wel ja. Zeker omdat ik nu doorheb dat je dit dan ook klakkeloos gevolgd hebt.
Ik postte het al eerder, beetje zelf nadenken. Als dat niet lukt, ander zulke werkjes laten doen,
je wilt niet eindigen met een truck chassis op je benen of zo. Just saying.
Als ik zeg dat je het beter door iemand laat doen die er verstand van heeft, volg je die (in mijn ogen goede en veilige)
raad niet op, maar wel die van 'iemand' die je vertelde dat je kant per kant moet doen. Tja.

haagje schreef:
Nee kan niet draaien.
Je schokbrekers zitten er nog op vast.
Plus waar de blokken op komen is vlak, dus dat zou weer goed aan moeten sluiten.


Dit zegt het inderdaad allemaal, zelfs als de as al wat kantelt, komt dat bij het correct aantrekken
van de U-bouten terug weer goed.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2014 9:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Vraagje,
Er zit op en in de blokken toch wel gaten of uitsparingen om de blokken te centreren zodat ze niet kunnen schuifen ?
Dit is erg belangrijk omdat er erg veel krachten op komen en anders de as er scheef onder kan komen te staan.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2014 13:10 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Nu je met hulp van hier zover bent gekomen is het raadzaam om te kijken naar de uitslag
van de schokdempers. Deze heb je nu ook langer gemaakt daar de twee vaste punten verder van elkaar liggen waardoor de uitslag nu geminimaliseerd is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2014 22:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
De blokken moeten inderdaad bovenaan een gaatje hebben en onderaan een uitstekende pen (pin).

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 18, 2014 19:01 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma apr 07, 2014 19:55
Berichten: 134
die is het resulataat van de lift :

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 20, 2014 18:13 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma apr 07, 2014 19:55
Berichten: 134
Nu moeten de voorwielen nog uitgelijnd worden. Moeten die stuurstangen korter of juist langer ?
Ik zou zeggen korter omdat de wielen vanboven wat naar binnen staan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 20, 2014 21:16 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Ondanks dat je niet te veel kennis heb maar toch graag sleutel moet je dit uitlijnen niet zelf gaan doen. Waar je dit kan laten doen plakken ze allemaal duur uitlees spul op de velgen.
Je hebt te maken met negatief / positief .. in / out en dat is een wereld van verschil met het natte vingerwerk wat jij dan doet. NIET AAN BEGINNEN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 20, 2014 22:12 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
willem-2 schreef:
Ondanks dat je niet te veel kennis heb maar toch graag sleutel moet je dit uitlijnen niet zelf gaan doen. Waar je dit kan laten doen plakken ze allemaal duur uitlees spul op de velgen.
Je hebt te maken met negatief / positief .. in / out en dat is een wereld van verschil met het natte vingerwerk wat jij dan doet. NIET AAN BEGINNEN.


Of gelijk het goeie materiaal kopen.

http://www.ebay.com/itm/Longacre-Camber-Caster-Magnetic-Gauge-with-Case-78260-/331207600520?pt=Race_Car_Parts&hash=item4d1d82e988&vxp=mtr

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 20, 2014 22:16 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
ChevyJo schreef:
Nu moeten de voorwielen nog uitgelijnd worden. Moeten die stuurstangen korter of juist langer ?
Ik zou zeggen korter omdat de wielen vanboven wat naar binnen staan.


'Toe in' is de 'parallelheid' van de voorste wielen. Die kun je afstellen via de stuurstangen.

'Camber' is de verticale uitlijning van je wiel. Die kun je afstellen via de bovenste of de onderste A arm.

'Caster' is het aantal graden dat de lijn tussen de bovenste en onderste fusee verschilt van de fictieve 90° verticale as. Idem als camber, kun je afstellen via de bovenste of de onderste A arm.

Iedere auto heeft specifieke waarden hoe de afstelling moet zijn, die kun je terugvinden in het werkplaatshandboek.

Als je het echt zelf wilt doen, kijk dan op youtube, staan verschillende filmpjes op hoe je het kunt doen.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling