Het is nu di jun 04, 2024 16:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 23, 2008 21:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
ok. hier zijn de gegevens die ik zo per direct kan geven:

Ford Ranchero 500
Chassiscode: 9h48h112583
Brandstof: LPG (en soms op benzine)
bouwjaar:1978
vermogen: 99kw (volgens kentekenbewijs.. maar is dat niet een beetje weinig?)
gewicht: 2025kg


Ik zou eerlijk gezegd echt niet weten of het een orginele motor is.

ik heb trouwens wat foto's van mijn motorblok:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het gietnummer van de motorblok heb ik nu nog niet. Moet ik daarvoor eerst even naar de stalling.. en op zoeken..

word je hiermee misschien al wat wijzer??

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2008 11:20 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Dit is het verschil tussen spread en square bore Hein,Groeten Marco

Afbeelding

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2008 17:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
ford1955 schreef:
Dit is het verschil tussen spread en square bore Hein,Groeten Marco

Afbeelding


zit er een verschil in kwaliteit/eigenschappen van de rij-vaardigheden tussen die twee?

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2008 17:52 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Nee,niet veel,alleen bij hoog opgevoerde motoren hebt die boven de 5000 toeren draaien,dan merk je verschil,voor jou rancho is alleen een 4 barrel voldoende om verschil te merken,alleen je moet zelf de keus maken van square of spreadbore,ik geloof dat de meeste amerikanen met squarebore rijden,op mijn motor zit standaard squarebore,Nog een vraagje,weet je zeker dat het een 351 Cleveland is want als ik ga zoeken kom ik op een 351 Windsor uit en daar zit heel veel verschil in qua inlaatspruitstuk,ik hoor het wel,vin code en de fotoos wordt ik niet wijzer van,dus zoek effe het casting nummer op,staat boven de startmotor uit me hoofd,Groeten marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2008 19:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
is goed! ik zal het eens opzoeken bij de startmotor.

Ik heb het nog ergens even na gevraagd. En waarschijnlijk is het een 351m. maar zekerheid zal nog komen!

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2008 22:45 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
351 M,dat is dan een ford modified


By 1975 the 351 Modified was issued with Cleveland heads

a two barrel carb.

hydraulic lifters.

a cast iron intake manifold.

a two barrel carb.

the 351 Modified and the 400 which was introduced since 1971, are virtually identical with very few exceptions.

http://www.raceabilene.com/kelly/hotrod/engine2.html

Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 1:01 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
kijk aan de marco heb je tenminste wat,goed bezig kerel,je bent hard op weg om the ultimate ford vraagbank te worden

ben je ook in boekvorm verkrijgbaar,ik ruik een commerciele "gat in de markt" :D :D :D

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 1:21 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Nou :!: John,Bedankt hoor,ik weet wel veel maar nie alles en het is makkelijker als je weet waar je naar moet zoeken,Toch :?: Ieder geval thanks for the support :thumbup: ,Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 16:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
ford1955 schreef:
351 M,dat is dan een ford modified


By 1975 the 351 Modified was issued with Cleveland heads

a two barrel carb.

hydraulic lifters.

a cast iron intake manifold.

a two barrel carb.

the 351 Modified and the 400 which was introduced since 1971, are virtually identical with very few exceptions.

http://www.raceabilene.com/kelly/hotrod/engine2.html

Groeten Marco


een 2 barrel carburateur heb ik. Dus dat zou kloppen.

Ik ben gister wezen navragen en opgezocht. En kwam uit dat in mijn jaar de 351Cleveland niet werd gebouwd.

en op een andere forum werd gezegd:

"Een windsor is 't niet omdat deze meer gerelateerd is aan de 289 en beduidend smaller is.
Aan de waterneck en breedte blok te zien is 't een M ,mede omdat de tweede H staat voor de motorcode M." (met dank aan Pirana aan het AAP forum)

ik probeer 1 van deze dagen nog langs de stalling te gaan voor de definitieve nummer.
Maar alles wijst erop dat het een 351m is :)


greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 17:29 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
volgens mij ook,ik heb hier een boek waarmee ik mijn motor heb opgebouwd''How to rebuilt Ford V8 Engines''hier staat de 351C,351M,400,429 en 460 motoren in.
Ik zit net te lezen dat de 351M bijna dezelfde koppen heeft als een 351C,deze koppen staan onder een hoek van 45graden tov verticaal daarbij wijzen je uitlaatpoorten naar beneden en bij een windsor wijzen ze naar de zijkant(naar de binnenschermen)Dus we zijn al een eind op weg ik hoor het wel :D :D :D ,Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 19:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
even een vraagje tussendoor..

ik ben al wat aan het rondkijken van carburateurs (waaronder edelbrock).
maar ik zie telkens electric choke of manuel choke.

wat houd dit in? en wat doet deze functie?

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 21:20 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Manual choke is een handbediende choke,dus bij koude start de choke een beetje open trekken effe 1 keer gasgeven starten lopen.

Electric choke staat bij koude start altijd dicht,deze zit aangesloten op een 12Volt voeding en na een bepaalde periode gaat de choke klep langzaam open(ook storingsgevoelig)

Dus 1 maal andermaal MANUALCHOKE,Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 18:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
nou ik ben vandaag langs mijn amerikaan geweest in de stalling (wat stond ie er mooi en rustig bij..)

ik heb me rot gezocht naar het gietnummer... was echt lastig.. Allemaal slangen in de weg..(dat wordt misschien gelik een extra projectje erbij.. beetje netjes en mooi maken).

en ik kwam 2 nummers tegen.

waarvan 1 het ontstekings volgorde was. En het andere nummer was heel erg moeilijk te lezen, en ik denk dat het deze is:

TE 9425 S4 (het was echt vaag te lezen.. de S kan een 5 zijn.. en er stonden nog twee cijfertjes ervoor..maar die was gewoon echt niet meer te lezen..)

Ik heb ook gekeken wat je zei over de uitlaatpoorten.. En wat ik zo zag staan ze naar beneden toe. Tenminste.. ik zag niet echt dat ze naar de zijschermen wezen.

Ik heb trouwens verder onderzoek gedaan. Ik kwam achter... dat de 351m (die afgeleid is van een 400) een zwaarder blok is dan een 351w of 351c.

Mijn ranchero weegt 2025 kg (zitten behalve de LPG tank niks extra;s bij). En ik heb het gewicht vergeleken met Ranchero's met een 351c en 351w. En die zijn allemaal een stuk lichter (liggen rond de 1800 a 1900 kg). Is misschien nog een aanwijzing dat de mijn Ranchero een 351m heeft.

Alhoewel, dat denk ik alles wel wijst naar een 351m blok.

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 20:58 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Je bedoeld waarschijnlijk D7TE 9425

D= het decennia waarin het blok gemaakt isin dit geval de 70tiger jaren

7= het jaar in de decennia in dit geval 1977

T= is voor trucks(klopt wel)

E= voor engine9komt(ook aardig in de buurt)

De laatste 4 cijfers is voor het groupnumber(9400-9499=Manifolds, t-stat, emission)

Het is het nummer van je inlaat spruitstuk maar ik denk dat we 90% zeker van kunnen zijn dat het 351M is,Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 22:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
jah ik denk het wel.

dan kunnen we langzamerhand gaan nadenken over een inlaatspruitstuk en een nieuwe carburateur. of zijn er nog meer stappen die we kunnen ondernemen?

Ik leer hier echt veel van. Thanks marco.

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling