Sammy11 schreef:
heb net een mail van Sean Roe gekregen aangaande het probleem.
hij heeft toch ook veel ervaring als racer.
Hi Sammy,
Sounds like something has failed inside the pump.
Within the pump is also the pressure control.
The pump is not serviceable through Dodge, but you may be able to have it in spected & repaired.
When I raced, we had a similar problem, but it would completely loose pressure.
I learned to modify the pumps for higher RPM use so they would not break.
Let me know if I can help further with a new pump.ik heb al eens gemaild naar Erwin in Essen en een nieuwe pomp zou 376 euro kosten , dan nog 17 euro voor de olie en 4 werkuren , de pomp zou op een nogal moeilijke plaats zitten...
+- 600 euro kosten
Ik zou natuurlijk wel eerst willen weten hoeveel de modified pump bij Sean kost natuurlijk

ik ben benieuwd wat die pomp kost. de stock pomp schijnt vrij kwetsbaar te zijn.
gisteren avond heb ik dit nog met een maat van me besproken. dat is een echte sleutelaar met verstand van zaken. als die wat vaker in het land was zou ik die vragen het onderhoud van de truck te doen...
ik ben niet echt technisch dus misschien slaat dit helemaal nergens op maar hij had het ook over een klep in de servopomp.
blijkbaar blijft de vloeistof rond gepompt worden als het de snelheid/toerental om hoog gaan. daartoe gaat er een klep open (of dicht, dat weet ik niet meer). het kan zijn dat het gewoon dat klepje is dat blijft hangen. van merk tot merk verschilt het dan weer wel of je dat makkelijk kan repareren of best in zn geheel kan vervangen.
nog file leed op de terugweg gehad of een andere route gereden?