Het is nu zo jun 16, 2024 4:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2009 18:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 28, 2009 21:30
Berichten: 800
:o :o he hennie bedankt voor de koffie hij was lekker dikke truks heb je vanavond zet ik de foto s er op groeten tom :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
tom metselaar big boy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: za mei 16, 2009 1:04 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
Deze week op 6500km olie laten verversen zonder filter,dat is voor de volgende verversing.Olie die garage gebruikt is 10w40 of was't nu 30.... :?:

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: za mei 16, 2009 7:57 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Waarom geen oliefilter??
Ding kost een paar euro.

Heb er nog een paar hier liggen van mopar.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: za mei 16, 2009 10:39 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
Vond het zelf niet nodig om al op 6500 km een filter te gaan vervangen,de olie die werd afgelaten zelf was ook nog niet eens zo slecht.
Heb eigenlijk nog nooit van al mijn auto's die ik gehad heb zo snel een filter vervangen,meestal deed ik dit bij 20.000km.

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: za mei 16, 2009 12:48 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ik geeft hem een keer per jaar een grote beurt 20.000 klm en dan gewoon lucht filter olie filter olie en bougies :!: ik gebruik wel 5w30 olie die mag wel 20.000 zitten :!: bak heb ik gedaan toen ik hem net had dus daar ben ik weer ff van af :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: za mei 16, 2009 22:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
hemiram schreef:
ik geeft hem een keer per jaar een grote beurt 20.000 klm en dan gewoon lucht filter olie filter olie en bougies :!: ik gebruik wel 5w30 olie die mag wel 20.000 zitten :!: bak heb ik gedaan toen ik hem net had dus daar ben ik weer ff van af :!:


Ik vind persoonlijk toch 20.000 wel erg veel, zeker voor een truck. Als deze ook zo ook zo wordt gebruikt.
Ik hou zelf eigenlijk altijd 10.000 miles aan, ververs alles met voorgeschreven 5w30 olie en volsynthetische atf en cardan olie. Niet vergeten om bij een sperdiff in de achteras de toevoeging erbij te doen!! Is verkrijgbaar bij de dealer kost iets van €10 euro. Ook de PCV-valve niet vergeten bij 30.000 miles!!


Bougie`s hoeven maar elke 30.000 miles vervangen te worden en niet de bougiekabels vergeten elke 60.000 miles!! Ik gebruik zelf altijd overal originele delen voor, alles mopar, filters, pakkingen, bougie`s en bougiekabels.
Heb alles op voorraad liggen, doe wel meer ram`s hier uit de buurt vandaan.

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: za mei 16, 2009 23:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
dodgevipertrucks schreef:
HollandBlower schreef:
hemiram schreef:
ik geeft hem een keer per jaar een grote beurt 20.000 klm


Ik vind persoonlijk toch 20.000 wel erg veel
Ik hou zelf eigenlijk altijd 10.000 miles aan,



Tussen 20.000km en 10.000mls zit toch ook amper verschil :drunken:
Denk dat die 4000km die Peer extra rijd daarom makkelijk moet kunnen :wink:



Toch... Als je goed gaat rekenen is dat toch 20% meer kilometers! :shock:

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2009 9:54 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
de truck komt amper los bij mij ,ik hoef zelde iets te trekken en rij veel korte afstanden en nooit hoog in de troeren :!: bougie kabels zal ik deze beurt dus ook meteen ff doen :thumbright:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2009 10:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
hemiram schreef:
de truck komt amper los bij mij ,ik hoef zelde iets te trekken en rij veel korte afstanden en nooit hoog in de troeren :!: bougie kabels zal ik deze beurt dus ook meteen ff doen :thumbright:
k

Hey peer,

Juist met veel korte afstanden krijg je bij deze motoren heel veel condens vorming in de motor.
Doordat de motor nooit echt goed op temperatuur komt blijft dit allemaal in de motor aanwezig en
mengt dit ook door de olie. Ik denk dat de binnenkant van jouw vuldop ook wel een vreemd roestig goedje
heeft om te zien? De olie vervuild zeer snel als deze weinig of niet op temperatuur komt.
Eigenlijk juist met veel korte afstanden is het aan te raden om tussen door misschien een klein beurtje te doen? :wink:

Ook even goed de carterventilatie nakijken en met een beurtje de pcv-valve schoonmaken, deze kan zeker met korte afstanden snel vervuilen. Scheelt aanzienlijk in brandstof verbruik!

Dit is allemaal advies natuurlijk,als je huidige manier van onderhoud verder probleemloos is, ook goed toch! :)

PS: Ik heb evt nog wel een paar setje originele kabels liggen voor je?

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2009 10:25 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
HollandBlower schreef:
hemiram schreef:
de truck komt amper los bij mij ,ik hoef zelde iets te trekken en rij veel korte afstanden en nooit hoog in de troeren :!: bougie kabels zal ik deze beurt dus ook meteen ff doen :thumbright:
k

Hey peer,

Juist met veel korte afstanden krijg je bij deze motoren heel veel condens vorming in de motor.
Doordat de motor nooit echt goed op temperatuur komt blijft dit allemaal in de motor aanwezig en
mengt dit ook door de olie. Ik denk dat de binnenkant van jouw vuldop ook wel een vreemd roestig goedje
heeft om te zien? De olie vervuild zeer snel als deze weinig of niet op temperatuur komt.
Eigenlijk juist met veel korte afstanden is het aan te raden om tussen door misschien een klein beurtje te doen? :wink:

Ook even goed de carterventilatie nakijken en met een beurtje de pcv-valve schoonmaken, deze kan zeker met korte afstanden snel vervuilen. Scheelt aanzienlijk in brandstof verbruik!

Dit is allemaal advies natuurlijk,als je huidige manier van onderhoud verder probleemloos is, ook goed toch! :)

PS: Ik heb evt nog wel een paar setje originele kabels liggen voor je?




bedankt voor de tip :thumbright: ik heb die puding niet in men dop dus dat valt mee :!: maar ik zal er zekker eens over na denken .ik heb hier voor ook een dodge gehad en 130.000 klm goed mee gereden en geen problemen gehad wat het onderblok betreft dan :wink: en ook om de 20.000 verversen . ik rij wel een paar keer per jaar naar zwitserland en kroatien dus meschien zit het hem daar in . ik heb wel intressen in die kabels en bougie's teminsten als de prijs goed is :wink: ik haal veel bij de dealer en de prijsen vallen op zich best mee .maar laat maar weten wat je er voor moet hebben .ik heb het kei druk op het moment en kan tussen de bedrijfen door (als de klanten weg blijfen) aan de truck werken , wat moet ik tellen voor dat klusje een uurtje of 3 :?: ik wil rond zes uur wel weer naar huis :lol: anders doe ik eerst een kant en dan de anderen . nogmaals bedankt

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2009 23:09 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
die roest vorming in de olievuldop had ik laatst ook ,toch maar voorzichtig schoongemaakt,wat bedoel jr met de pcv valve?

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2009 23:22 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
Pressure Control Valve als ik het me nog goed herinner.Heb een volledige how to in het engels staan met foto's en zo erbij hoe je de throttle body kuist en de pcv valve vervangt,die pcv kost maar iets van een 28$,dus schoonmaken aan iets wat met verzending,import enz amper 40€ kost.... ? Naaahhh,daar maak ik me handen niet aan vuil,meteen een nieuwe erin als het nodig is :-)

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2009 22:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
DB_Cowboy schreef:
Pressure Control Valve als ik het me nog goed herinner.Heb een volledige how to in het engels staan met foto's en zo erbij hoe je de throttle body kuist en de pcv valve vervangt,die pcv kost maar iets van een 28$,dus schoonmaken aan iets wat met verzending,import enz amper 40€ kost.... ? Naaahhh,daar maak ik me handen niet aan vuil,meteen een nieuwe erin als het nodig is :-)



Klopt, niet de pcv-valve schoonmaken maar wel de montage plek in het inlaatspruitstuk!
Hij zit naast de gasklep, je kan er goed bij als je de "hemi hat" even verwijdert.
Kwartslag draaien en hij is er zo uit. Daarna gaatje even opkuisen met een doekje,wattenstaafje en een beetje brakecleaner of carbcleaner.
Nieuwe derin en klaar is kees.
Als de heleboel erg vies is, dan ook ff het gasklephuis los halen en schoonmaken. Niet perse nodig maar wel allemaal weer lekker fris.

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2009 22:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
johnhemi schreef:
die roest vorming in de olievuldop had ik laatst ook ,toch maar voorzichtig schoongemaakt,wat bedoel jr met de pcv valve?


Vaak een teken van veel condens. Of te lang tussen de beurten doorrijden.
Kan niet veel kwaad, als je veel korte stukjes rijdt heb je er ook last van.
Een keertje goed warm rijden op zen tijd en even op zen staart trappen kan nooit geen kwaad!! 8)
Even een keer een cleanertje door de olie vlak voor verversen en ff goed warm rijden, daarna alles deruit
en verversen met de juiste olie en filter.
Even je dop schoonmaken en kijken of je het snel weer terug ziet.
Vaak blijft het weg, anders een keer wat eerder verversen kan ook geen kwaad.
Bij oudere motoren wil ik nog wel eens een paar minuten verhoogt stationair met warme motor een half literje atf toevoegen.
Daarna gelijk alles deruit, komt vaak dan een hoop troep mee. Ik adviseer het alleen niet bij een hemi met <100.000 miles.

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: olie verversen
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2009 17:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 20:15
Berichten: 239
Woonplaats: Kruiningen
Bij een srt gaat er toch van fabriek af 0w40 in de motor? Volsynthetische atf zal wel t zelfde zijn denk ik voor de versnellingsbak. En in het cardan 75w90??? + toevoeging. Dat is volgens mij de meest gangbare olie voor aandrijvingen. Ik wil hem voordat ik op vakantie ga nog ff verversen namelijk :) Ik heb dus ook filters nodig, waar halen jullie ze altijd :?: Ik bestel zelf ook wel eens onderdelen in Amerika, maar voor n paar filtertjes :roll:

_________________
René


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling