Het is nu do jun 26, 2025 5:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 18, 2013 21:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
Ik heb er al een compleet nieuwe opgezet

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 20:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
Na lang liggen te kloten aan de bedrading, heb ik het nog niet gevonden. er zitten zoveel kabels die nergens meer voor dienen dat ik maar besloten heb er een nieuwe kabelboom in te gooien.
Is er iemand die weet waar ik een goede 'Maagdelijke"kabelboom voor in de motor kan kopen?

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 25, 2013 20:34 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 0:19
Berichten: 64
Ik heb net het zelfde gehad met mijn mustang, dacht in eerste instantie ook iets electrisch, maar het bleek de carb te zijn, de vlotters bleven hangen enzo verzuipte de motor telkens, en sloeg ook niet meer aan, enkel waneer koud.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 8:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
Ik zat aan een vaporlock te denken. Als je blok te warm wordt verdampt je benzine en krijg je een luchtbel in je leiding of carb. Komt er geen verse benzine meer doorheen en valt je motor dus uit. Heb ik ook een tijdje last van gehad bij mijn truck. Uiteindelijk de carb gereviseerd en toen was het probleem voorbij.

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 19:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
oke. dan zal ik eens gaan kijken of mijn Carb. smerig is van binnen. is wat makkelijker dan gaan zoeken welk draadje het is haha.
bedankt voor de tips. heb ik weer wat te doen van het weekend :lol:

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 06, 2013 13:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
Carb. eraf gehaald. hier wat foto's
hij ziet er opzich vrij schoon uit van binnen.

zover gaat de klep dicht in koude start. is dat voldoende?
Afbeelding
de onderkant is ook vrij schoon.
Afbeelding
kan het ook zijn dat dit ding niet meer goed werkt en dat die daarom uitvalt? en is dit los te vervangen eventueel?
Afbeelding

als iemand wat ziet wat niet klopt of van zegt daar moet je eens na kijken of dat moet je eens proberen, dan hoor ik het graag.
heb hem nog niet uit elkaar gehaald.

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 06, 2013 15:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
De chokeklep moet koud bijna dicht zijn en wqrm helemaal open.
Met schoonmaken wordt bedoeld inwendig en met name de sproeiers schoon blazen en de vlotter op het juiste niveau stellen.
Let op, na het openen moet je wellicht nieuwe pakkingen monteren.
Als het aan de carb licht dan een revisie kit kopen, bij bestellen dan goed het nummer van de carb opschrijfen.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 07, 2013 22:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
bedoel je deze code/serienummer?
Afbeelding

en wat is het beste niveau van de vlotter? hoe kom je hier achter?

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 07, 2013 23:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
D. van Rossum schreef:
mijn D200 valt uit zodra dat die goed warm is. daarna krijg ik hem ook niet meer gestart.
pas als die koud is wil die weer starten, maar zodra dat die weer warm gedraaid is valt die weer uit.


Volgens mij is het de carburateur niet, dan zou hij volgens mij koud ook slecht moeten starten.
Je heb een nieuwe bobine, heb je die al is door gemeten of deze wel goed is? Je zal niet de eerste, en zeker niet de laatste wezen die een nieuwe bobine koopt met een defect.
(Ik heb zelf geen idee hoe je een bobine door meet.)

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 17, 2013 20:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
Heb eindelijk mijn revisie kit van de carb gekregen vandaag.
Afbeelding
Afbeelding

alleen de handleiding die erbij zit is behoorlijk onduidelijk.
heeft er iemand een goede tip of een duidelijk gebruiksaanwijzing hoe je het makkelijkste kan reviseren??

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 17, 2013 23:15 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 0:19
Berichten: 64
De handleidingen bij die kitjes is idd niet altijd even duidelijk...

Maar zoals ik het voor het eerst gedaan heb: een lege werkplek (tafel ofzo) en foto toestel en notitie blokje. Tel aller eerst het aantal slagen van de stel schroefjes ( toerental/ airmix) kleef deze daarna op je tafel met tape en schrijf het erbij wie/wat het is.

Daarna carburator deel per deel demonteren en bij elke stap foto's en notities maken, verwijder overal goed de pakkings resten verwijderen en alle onderdelen goed reinigen, leg ook de vlotters in een bakje water en hou ze onder gedompeld ( dmv een gewichtje erop te plaatsen, zorg wel dat je ze niet vervormd).
Haal ze na enkele uren er terug uit en rammel ermee, als je een klotsend geluid hoort zijn de vlotters lek en dan heb je een setje nieuwe vlotters nodig ( lekke vlotters kunnen vol lopen of vacuum trekken/ dicht klappen in de carburator, en dit kan ook problemen veroorzaken).

Begin daarna terug met monteren alles rustig aan met de nieuwe dichtingen en rubbertjes, controleer of dat alle bewegende delen bewegen zoals ze horen te doen, zorg ook bij de vacuum rubbers ( vierkant rubbertje met circel in dat deze in de juiste richting in of uit kan zetten) monteer de carb en start de truck ( wel zonder ontsteking, zo kan je enkel benzine druk maken en controleren op eventuele lekken) zijn er geen lekken sluit de ontsteking aan en start de motor, daarna kan je aan de hand van de oude afstelling ( slagen tellen van de regel schroefjes) de carb zo als basis afstellen, en zo verder bij regelen, let wel afstellen doe je bij warme motor.

Veel succes, de eerste keer is altijd een beetje priegelen en zoeken, maar het loont de moeite!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 26, 2013 20:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
nou gistere de carb. helemaal uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en weer terug in elkaar gezet. oom van mij heeft me er mee geholpen gelukkig. 2 zien er meer dan 1.
vandaag op de auto gemonteerd en geprobeerd te starten.... maar hij deed niks. gaat wel rond maar slaat niet aan. zeker een 45min geprobeerd maar er gebeurde niks, benzine loop goed door en hij vonkt ook prima. wat kan het zijn?? wie kan me helpen?

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 27, 2013 13:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Je hebt brandstof,ontsteking.Dan blijft alleen nog zuurstof toevoer over.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 27, 2013 19:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Als je van boven af in de carb kijkt en je dan met de hand gas geeft, zie je dan een straal benzine ?
Zoniet dan krijgt hij dus geen benzine.
Op youtube en google is heel wat te vinden over revisie van je carb, met tekeningen, fotos en filmpjes.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 27, 2013 21:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
Kan je miss een linkje geven van zo'n filmpje? Het rook wel na benzine onder het starten dus ik ging er wel vanuit dat die benzine had. Heb het nog niet zi gedaan zoals jij het zegt

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling