HemiBee schreef:
Donvkan schreef:
Bij een canbus auto moet je altijd meten als de lamp er in zit. Ook niet meten met een led zoeker.
Dus lampje erin stoppen en dan licht aan zetten en dan meten op het lampje of draad
* Elwin
Bij volkswagen zit achter op een originele radio alleen 2 constante plussen en als je een geschakelde plus wilt hebben moet je die vanuit de zekeringen kast er bij trekken. Wel alleen bij can bus auto's
(15 jaar vw audi monteur)
Klopt helemaal en zo heb ik het toen ook bij de VW gedaan.. Had even gekeken waar ze de blackbox (km registratie) vanaf gehaald hadden omdat die ook later ingebouwd was en via het contact geschakeld werd en kwam dus ook bij het zekeringkastje uit.
Maar het zou dus kunnen kloppen dat eric die 3-4volt meet omdat hij zonder lampje meet op de draad die op de canbus zit.
Ik zou het linker lampje (al die links goed werkt) eens in de rechter koplamp zetten en kijken wat of die rechts dan doet.
ik heb gisteren de originele lichten deraan gehangen , geen resultaat
gemeten en gemeten , niks
ik ga vandaag is een kabeltje leggen van de zekeringkast naar het lampje , dan moet ik resultaat zien
heb gisteren de manuel wat ingestudeert en ik weet welk kabeltje vertrekt naar de lichten, ik denk dat ik met een kabelbreuk zit het kan bijna niet anders niet meer, dat zou nu wel heel toevallig zijn, lampje stuk en een kabelbreuk, maar het zou natuurlijk ook kunnen, doordat het kabeltje al bijna door was of een slecht kontact dat daardoor het lampje stuk is gegaan, ik ga dadelijk is verder prutsen